Ми хочемо залишатися чесними з нашими абонентами, – Спектор М. Л., президент ТРК «ЕВЕРЕСТ»

11:45
Автор: admin
Become a Patron!
На правах реклами

Під час вже традиційного інтерв’ю з президентом ТРК «Еверест» Миколою Леонідовичем Спектором розмовляємо про телекомунікаційний бізнес загалом та отримуємо відповіді на актуальні питання.

 – Миколо Леонідовичу, почнемо з головного питання на сьогодні. З чим пов’язана зміна вартості тарифів Інтернету ЕВЕРЕСТ?

– Основних причин три. І вони тісно взаємопов’язані. Український Інтернет невиправдано дешевий. Найдешевший у світі. При тому, що якість послуг не те, що не поступається закордонним зразкам, а навіть перевершує їх, а витрати бізнесу у даній галузі загалом ідентичні.

Микола Леонідович Спектор, президент ТРК «Еверест»

– Мабуть, ви маєте рацію. Але ж наш рівень зарплат не порівняти із закордонним…

– Так, але і вартість послуг ніхто не пропонує робити, як у Європі. Адже довгий час ціна послуги Інтернету складала біля 85 гривень при курсі долара 8 гривень. І це влаштовувало і абонентів, і компанії, що надають дану послугу. Оскільки дозволяло вкладати гроші у розвиток Інтернету, платити нормальну зарплату висококваліфікованим фахівцям, щоб вони працювали, а не втікали з країни, підтримувати високу якість послуги та обслуговування клієнтів. Необхідно хоча б наблизитися до цих цифр для забезпечення подальшої якості роботи послуги.

Причина номер два — стрімко змінюється реальність через появу такої напасті, як коронавірус. Весна і частина літа наочно продемонстрували, як зросла у сучасному світі роль домашнього Інтернету. Від якості його роботи, від надійності та стабільності залежить і з часом все більше залежатиме онлайн-навчання як дорослих, так і дітей, віддалене управління бізнесом або різноманітними проектами, дозвілля та багато іншого.

На мій погляд, очевидно, що попереду нас можуть очікувати ще серйозніші виклики. І готуватися до нихпотрібно спокійно і оперативно. Як кажуть: готуй санчата влітку. І ми готували їх ціле літо. ЕВЕРЕСТ реалізував план з модернізації волоконно-оптичних мереж, заміни кореневого обладнання на потужніше і сучасніше (певно, найсучасніше з існуючого), профілактики обладнання, що вже експлуатується. Це дозволить і надалі при зростаючому навантаженні на мережу і споживанні трафіку надавати всім користувачам якісну і стабільну послугу. У зв’язку з цим витрати компанії зросли вкрай істотно.

Третя причина — це букет з різних економічних факторів. Зростаючі комунальні платежі, підвищення зарплати у країні (відповідно, збільшення податків на неї), інфляція, курс долара, що впливає на вартість обладнання, яке ми закуповуємо. Крім того, ми готуємо ряд проектів з розвитку додаткових сервісів, зокрема, мобільний додаток, оновлення бонусної програми і ще багато цікавих заходів.

 – Ніби все логічно. А чому зростає ціна на телебачення?

– Ще не зростає і у вересні залишиться незмінною. Але очевидно, що підвищення вартості послуги телебачення неминуче. І пов’язано це виключно зі зростанням ціни за контент українських медіагруп. За останні роки відрахування їм зросли у рази і становлять значну частину витрат провайдерів. Природно, що це позначається у тому числі й на вартості послуги для абонентів.

 – Вибачте, що означає «у тому числі»? І чи значить це, що підйом абонплати — єдиний вихід у даній ситуації.

– Це означає, що значну частину витрат компанія бере на себе, а зростання абонплати, в принципі, — не єдиний вихід. Можна, наприклад, з телевізійного пакета прибрати ряд дорогих і популярних каналів або навіть групу телеканалів. І таким чином вирішити питання вартості. Але ідеологія компанії ЕВЕРЕСТ якраз і полягає у наданні нашим абонентам кращого у країні, на мій погляд, пакета каналів.

І хто вирішить, що більше користується попитом: Футболи з Лігою Чемпіонів чи Discovery, Viasat з суперхітовими фільмами чи National Geographic? У кожного свої вподобання. Проте ми спілкуємося з українськими медіагрупами і намагаємося вирішувати питання, пов’язані з ціновою політикою.

 – Наче все зрозуміло і чітко. Але чи не здається Вам, що витрати частково перекладаються на абонентів?

– Ні, не здається. Будь-який товар чи послуга мають собівартість. І працювати на її рівні або нижчому — означає крах для даного бізнесу. У сучасній економічній ситуації собівартість практично всього неухильно зростає.

 – І так було завжди?

– Ні. За п’ять років, з 2009 по 2014 рр., ми жодного разу не підвищували вартість послуг. Навіть більше — у 2010 році зробили акцію до свят для всіх абонентів кабельного телебачення, знизивши абонплату терміном на 3 роки. Але на той момент була можливість так вчинити, зараз же штучне стримування ціни призведе до погіршення якості роботи послуг.

 – Миколо Леонідовичу, давайте підіб’ємо підсумки.

– Давайте. Компанія ЕВЕРЕСТ працює 24 години на добу, 7 днів на тиждень, 365 днів на рік. Її люблять, цінують і обирають переважна більшість жителів міста, про що свідчать, зокрема, перемоги у різних конкурсах, приміром, у «Народному бренді». Ми виконували, виконуємо, і будемо виконувати свою роботу високопрофесійно. І не заграватимемо, надаючи знижки в обмін на неякісну послугу і сервіс. Ми для цього занадто поважаємо абонентів і самих себе.

Складні ситуації бувають. У роботі ніхто від цього не застрахований. Але жодна проблема не залишається без уваги і вирішення. Ми і надалі хочемо залишатися чесними з нашими абонентами. Вважаю заходи щодо корегування ціни вимушеними і необхідними для збереження високої якості послуг і сервісу.

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.