В Україні близько 26% водіїв використовують паски безпеки. У Вінниці цей показник становить 33,1% й таким чином наше місто – п’яте у всеукраїнському рейтингу.
Як повідомляє Український кризовий медіа-центр, такі дані оприлюднили під час презентації щорічного дослідження щодо користування пасками безпеки.
Дослідження тривало протягом осені 2020 року в усіх областях України, за винятком тимчасово окупованих Росією територій. Методологія – спостереження на перехрестях. Вибірка – 33 701 водій. Статистична похибка не перевищує 3%.
Дослідження “Рівень користування ременями безпеки серед водіїв у великих містах України у 2020 році” здійснювала громадська організація “Vision Zero” у співпраці з Центром демократії та верховенства права в рамках кампанії “За безпечні дороги” завдяки фінансовій підтримці Швеції.
Згідно з оприлюдненою під час ефіру інфографікою, у Вінниці середній показник користування пасками безпеки становить 33,1%. При цьому зелений колір “підложки” з назвою Вінниці свідчить про зростання рівня користування пасками безпеки у порівнянні з результатами попередніх досліджень.
При цьому зазначено, що найвищий показник має Київ – 48,2% водіїв користуються ременями. Друге місце посідає Львів – 40%. Решта міст – 34% та менше. Найменші показники мають Ужгород, Полтава, Харків, Чернівці та Сіверодонецьк – на рівні 20%.
Загалом рейтинг виглядає так (рівень користування пасками безпеки у %):
Київ – 48,2
Львів – 40,2
Черкаси – 34,5
Дніпро – 33,2
Вінниця – 33,1
Одеса – 31,7
Тернопіль – 29,2
Луцьк – 28,3
Запоріжжя – 28,1
Житомир – 27,8
Чернігів – 25,5
Миколаїв – 25,1
Суми – 24,6
Херсон – 23,1
Рівне – 23,0
Хмельницький – 22,7
Маріуполь – 22,1
Івано-Франківськ – 20,9
Ужгород – 19,6
Полтава – 18,4
Харків – 17,9
Чернівці – 17,4
Сєвєродонецьк – 15,1
Кропивницький – 15,0
Голова громадської організації “Vision Zero” Віктор Загреба підкреслив, що в Україні немає жодного міста, де хоча б половина людей користувалася ременями. За його словами, поточний середній показник по країні (тобто 26%) – минулого року був такий же, “тобто змін практично нема”, – додав Загреба.
Учасники презентації розповіли, що у 2020 році відбулися позитивні зміни в напрямку посилення відповідальності водіїв за невикористання пасків безпеки. Кабмін вніс зміни до правил дорожнього руху, згідно з якими водії та пасажири таксі також повинні пристібатися. Цей виняток діяв до листопада 2020 року. Також, тепер пристібатися повинні інструктори з водіння.
Директорка Центру демократії та верховенства права Олеся Холопік зазначила, що масове ігнорування ременів безпеки – це величезна проблема.
– Є типова звичка ними (пасками безпеки – авт.) не користуватися. На це є дві основні причини: мізерні штрафи на рівні 51 гривні та велика кількість міфів і упереджень серед водіїв та пасажирів. Малий штраф створює враження неважливості, що це можна порушувати незважаючи на те, що це ціна життя. Штрафи – це не про наповнення бюджету, а про стимулювання звички пристібатися, – зауважила Олеся Холопік.
Як йдеться у повідомленні з посиланням на слова експертів, у 2017 році пасками безпеки користувалися 15% водіїв. “Але на хвилі промоції законопроекту про збільшення штрафу до 800 гривень – користування ременями зросло на 20%”.
“Це свідчить про ефективність такого методу стимулювання водіїв до виконання цієї обов’язкової вимоги правил дорожнього руху” – йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, у 2019 році рівень користування пасками безпеки серед вінницьких водіїв становив лише 22,6%. Тоді наше місто посіло 13 місце серед 24 обласних центрів України за цим показником.
Графіка – з відео Українського кризового медіа-центру
Дякуємо!
Тепер редактори знають.