З 1 травня у Вінниці повноцінно почала працювати система безготівкового проїзду міським громадським транспортом. Однак система оплати за проїзд не стала повністю безготівковою – у водія досі є можливість придбати разовий квиток за готівку.
Vежа вирішила перевірити, як наразі працює готівковий проїзд, а заразом подивитись, як працює міський транспорт у Вінниці в умовах карантину.
Ми дізнались, в чому полягає різниця між квитком за готівку та проїздом за допомогою картки вінничанина, чи заповнені зупинки й транспорт у непікові години (12:00-13:00) та скільки триватиме можливість купити “канонічні” кольорові квитки.
Нагадаємо, раніше у “Вінницякартсервісі” зазначали, що громадський транспорт Вінниці з 1 травня переходить на безготівкову оплату проїзду. Сплата за проїзд мала здійснюватися за допомогою Муніципальної картки вінничанина, безконтактної банківської картки та смартфоном із технологією NFC – через валідатори.
Транспорт без ажіотажу
Перше, що привернуло нашу увагу – зупинки громадського транспорту в місті, в тому числі й на Соборній, під час нашої поїздки не мали скупчень людей – потенційних пасажирів тут було небагато (на відвіданих нами – до 5) і чекали вони не завжди одного й того самого транспорту.
Тролейбуси їхали досить часто, чого не можна сказати про трамваї, які зрідка підбирали поодиноких пасажирів. Зайшовши до одного з тролейбусів через передні двері (іншого шляху всередину поки немає), пред’являємо дозвіл, як і решта пасажирів.
Далі все просто: віддаємо кошти – отримуємо звичайний квиток. Водій пояснює, що принтер, який друкує квитки нового типу, на його тролейбусі не працює, тож доводиться “розраховувати” по-старому. Частина пасажирів розплачується карткою, частина – демонструє пенсійні посвідчення.
Доїжджаємо до зупинки 600-річчя, аби пересісти на трамвай. Поки чекаємо, помічаємо, що хоча всі водії мають маски, частина їх просто приспускає – повністю або під ніс. Пасажири в масках, хоча частина також в приспущених.
Таки дочекавшись трамвая, стаємо свідками конфлікту: водійка відмовилась перевозити пасажирку, яка після входу не пред’явила дозвіл на проїзд.
Тут також була можливість проїхатись за готівку – однак видала водійка щойно надрукований квиток нового типу. Хоча й зізнається: “старі” квитки також є про всяк випадок, наприклад, якщо принтер для друку зламається.
Загалом в обох видах транспорту всередині було небагато людей – близько десяти, тому казати про порушення кількості пасажирів не доводиться.
Скільки триватиме можливість готівкового проїзду?
Як розповіла Vежі директорка “Вінницякартсервісу” Катерина Бабіна, про часові обмеження можливості готівкового проїзду не йдеться: такий спосіб розрахунку був первинно передбачений системою АСООП, а значна частина вінничан досі не придбала муніципальні картки.
Повністю безготівкова система ніколи не планувалася. Тому що є приїжджі й інші люди, які будуть приїздити і користуватись (міським транспортом). Наша система універсальна, передбачались всі види оплат – зазначила директорка.
V: Але ж на графіці “Вінницякартсервісу” анонсували повністю безготівкову оплату?
Це на час карантинних заходів і взагалі у зв’язку з тим, що водіїв не було. Першочергово проектом передбачалась готівкова оплата у транспорті, у водія. Але для того, щоб зменшити навантаження на нього за відсутності кондуктора необхідно, щоб оплат у водія було щонайменше – додала чиновниця.
– Станом на перше травня багато людей все ж не придбали картки і відмовляти їм у вході в транспорт було некоректно. Наша основна ціль на час карантину була мінімізувати обіг (готівкових) коштів – розповідає Бабіна.
Можливість придбати квитки старого зразка буде обмеженою і триватиме ще близько трьох тижнів – допоки водіям не встановлять принтери для друку нових квитків або ж не налаштують роботу вже встановлених апаратів. Щоправда, придбати їх вже зараз можна не на всьому транспорті – на частині міського громадського транспорту принтери справно працюють.
Кількість розрахунків карткою вінничанина за місяць зросла у кілька десятків разів – якщо на початку квітня в середньому було близько 200-300 платежів щодня, то на початку травня кількість таких безготівкових поїздок почала коливатися від 9 до 12 тисяч щоденно. За останній тиждень в торговій мережі продали близько дев’яти тисяч муніципальних карток.
Катерина Бабіна підкреслює, що готівкові квитки не дають права на пересадку – натомість, при розрахунку муніципальною карткою вінничанина така можливість передбачена.
На завершення чиновниця додає, що розраховуватись готівкою після завершення карантину буде небажаним, позаяк це змушуватиме водія проводити більше часу на зупинках (саме він друкує квитки пасажирам) та може створити черги пасажирів до міського громадського транспорту.
Тому Катерина Бабіна закликає вінничан користуватись безготівковим розрахунком у міському транспорті.
Фото автора
Дякуємо!
Тепер редактори знають.