Фейки в соцмережах та погрози журналістам: в ОПОРІ розповіли про особливості виборчої кампанії на Вінниччині

14:52
Автор: admin
Become a Patron!

З початку виборчої кампанії поліція області зафіксувала 157 повідомлень про виборчі порушення, за якими складено 13 адміністративних матеріалів та відкрито 4 кримінальних проваджень. Зокрема на 18 окрузі поліція відкрила провадження щодо підкупу виборців на користь одного з кандидатів.

Про це сьогодні, 19 липня під час прес-конференції розповіли представниця Громадянської мережі ОПОРА Галина Сегеда та т.в.о. нaчaльника Головного упрaвління Нaціонaльної поліції у Вінницькій облaсті Руслaн Мороз.

Так, за результатами моніторингу ОПОРИ, основними порушеннями під час цієї кампанії стали “чорний піар”, неналежне маркування агітаційної продукції, використання кандидатами символіки інших політичних партій та погрози журналістам.

Зокрема спостерігачі звертають увагу на погрози журналістам видання Vежа від прихильників партії Шарія, а також звернення кандидата-мажоритарника Юрія Павленка, в якому він пообіцяв звільнити всіх працівників муніципального телеканалу “Віта”. В ОПОРІ відзначили, що за фактом погроз журналістам Vежі відкрито кримінальне провадження за ст. 345-1. Водночас після єдиного допиту шеф-редактора видання, поліція більше не проводила слідчих дій з заявником, зокрема й не вилучила докази численних погроз фізичною розправою.

Також спостерігачі звертають увагу на системне використання окремими кандидатами символіки інших партій для своєї агітації, найбільше матеріалів з ознаками “чорного піару” було розповсюджено проти Володимира Кістіона (округ №11, самовисування), Ірини  Борзової (округ №14, “Слуга народу”), Руслана Демчака (округ №18, самовисування), а також проти Андрія Красніцького (округ №17, “Батьківщина”).

Об’єктом атаки стала і сама громадська мережа ОПОРА: так, у соціальній мережі Фейсбук була створена сторінка під назвою “Громадська організація ОПОРА +”, де використовують назву, лого та шрифти, які використовують у “справжній” ОПОРІ.

Загалом агітація та контрагітація у соціальних мережах стала особливо помітною під час поточної парламентської кампанії на Вінниччині. За інформацією спостерігачів, загалом в Україні на політичну рекламу в мережі було витрачено близько 48 мільйонів гривень. “Саме через неврегульованість та непрозорість політичної реклами в соцмережах, через них поширюється основний масив “чорного піару” та фейків, – говорить представниця ОПОРИ Галина Сегеда.

В ОПОРі також відзначили, що найбільш потужну кампанію на Вінниччині проводять шість політичних сил: Європейська солідарність, Українська стратегія Гройсмана, Радикальна партія Олега Ляшка, Голос, Опозиційний блок та Слуга народу.

Ілюстративне фото: prm.ua