Вінтажна блогерка Юлія Зеленько: «Такі речі, як книги, треба «штовхати». Нехай навіть не лайкають, але це треба поширювати»

14:37
Автор: Марина Однорог
Become a Patron!

Instagram вже давно перестав бути місцем, де всі діляться виключно власними селфі, світлинами котиків і собачок або їжі.

Тепер це інструмент, який дозволяє тим, хто має хороший смак та знає, як привернути увагу людей – заробляти, подорожувати та співпрацювати зі світовими брендами. Для когось – це додаткове джерело доходу, для інших – майже щоденне робота.

Із активним розвитком мобільної фотографії у багатьох з’явилося розуміння, що на цьому можна заробити. Блогерством зараз вже нікого не здивуєш, і красивим, витриманим профілем – також. Але як взагалі живеться блогерам, як вони дійшли до цього, як працювали з аудиторією та чому іноземні бренди «клюють» на українські профілі.

Ми вже писали про топ-10 вінничан, які заробляють в Instagram, але минулого місяця розпочали цикл, в якому ближче знайомимося із вінницькими блогерами, дізнаємося як вони починали працювати у цій сфері та які ці люди у живому спілкуванні, коли вас не відділяють екрани телефонів та декілька вдалих фільтрів.  Першим із ким ми зустрічалися був Вадим Пюро, другою обрали Кристину Май, а третьою героїнею стала вінтажна блондинка Юлія Зеленько (fiorevanil) .

Профіль дівчини сповнений ретро-антуражу, світлий, позитивний та наповнений цікавими думками, порадами та історіями. Фото Юлії не раз потрапляло на популярні закордонні вінтаж-сторінки, а весь контент дублюється ще й англійською мовою.

Незважаючи на те, що Юлія багато пише та рекламує саме різні «бюті-штучки», бюті-блогеркою себе не вважає. Говорить, що її профіль більше про красу зовнішню і внутрішню. Окрім цього, має окрему сторінку, де розповідає та ділиться власною творчістю. Кількість підписників на обох майже однакова, проте це абсолютно різна аудиторія.

«Мій профіль для мене був відразу публічним, а не особистим»

Активною користувачкою Інстаграму Юлія стала у 2015 році. Розповідає, що відразу хотіла публікувати красиві фотографії.

Мій профіль відразу для мене був публічним, а не особистим. Інстаграм приваблював тим, що це було таке сховище картинок, які люди створюють самі. Я взагалі візуал і набираюся натхнення дивлячись на щось. І виходить, що Інстаграм – це велике сховище цього всього. Тим більше, що це створюють живі люди, а це дуже цінно, бо у звичайних картинках в Інтернеті немає душі.

Для Юлії Інстаграм став можливістю навчитися робити красиві фото, як предметні, так і інтерєрні, адже до цього вона ніяк не була повязана із фотографією. Досвід у позуванні дівчина мала, а створення «картинок для фото» стало новим кроком. Вона фотографувала їжу, квіти, книги, домашніх улюбленців, робила «розкладки», на які витрачала досить багато часу.

– Мені просто хотілося створювати красу і ділитися нею з іншими.

Про енергообмін з підписниками та рекламу

Інстаграм — це вже не та соціальна мережа, де можна просто «спостерігати» за фото: тут ведуться жваві дискусії, люди знаходять однодумців, поради та підтримку. Хоча кожен та кожна приходить сюди за своїм: хтось за лайками, хтось за натхненням, хтось за грошима та відомістю. Для Юлії в першу чергу важливий енергообмін із своїми читачами і відчула вона його, коли підписників було всього 500 (наразі більше 19 000).

– Коли було десь 500 підписників, то люди якось вже писали, було активне спілкування. І чим менше в мене було підписників, тим воно було душевніше — ніби ми в своєму будиночку. Тоді було дуже багато спілкування, знайомства і до цього часу я з багатьма продовжую спілкуватися.

Юлія вважає, що її блогерство почалося тоді, коли під фото зявилися великі тексти про її думки, відчуття, інтереси.

Щодо реклами, то тут дівчина дуже радикальна — рекламує лише те, що їй подобається, пасує до профілю та є дійсно якісним. Першу рекламу Юлія вже згадати не може, але говорить, що то було щось повязане із їжею. Переважно блогерка працює із вінтажними магазинами та брендами, а також косметичними і магазинами одягу.

– В певний період я навіть розмістилася на біржу інстаграмерів, коли було мало людей. Там тобі за певну плату пропонують розмістити пост, але з їх фото і текстом. Ще коли в мене було до 10 тисяч, то я думала “ну, опублікую, а чому би ні?”. Але я зараз вже цим не займаюся, бо це псує мій контент. Зараз вже дуже ретельно обираю з ким я хочу працювати, а з ким ні.

Юлія відзначає, що вінницькі компанії ще не дуже активно працюють з блогерами і тільки починають опановувати цей спосіб реклами. Наразі у нас мало закладів, які елементарно збирають блогерів, аби прорекламувати відкриття, нову колекцію одягу чи навіть нове меню у ресторані.

– Зараз у Вінниці лише початок цього всього, хоча Інстаграм вже стає попсою, всі в Телеграм починають переходити.

Проте для дівчини головним залишається не реклама і навіть не заробіток, а саме обмін енергією із підписниками.

– Я не створювали Інстаграм із метою заробітку. В блогерстві я не розраховувала на це – мені, наприклад, набагато цінніший обмін енергією з підписниками, їх активність, що їм подобається, що ні. Напевно ось ця публічна сторона більше.

Блогерство — це постійна робота та відповідальність

Для того, аби «утримувати цікавість» підписників Юлія багато працює над візуальною складовою сторінки. Дівчина регулярно влаштовує фотосесії, продумує детально образ, місце та шукає різних фотографів.

Якщо брати на великих оборотах підписників, то ти маєш все більше і більше вкладатися у цю роботу. От у мене сьогодні зйомка, вчора були зйомки і навіть, якщо я захворіла, то це нічого не змінює, бо це все одно відповідальність. Якби це не приносило автору нічого, то не думаю, що багато хто цим би займався. Ті, в кого 100 тисяч підписників і більше – вони взагалі “пахають”. Так само як і ютубери: якщо там не було би монетизації, то ти ж не можеш все кинути і просто “відосіки знімати”.

Окрім цього, Юлія моніторить: на які фото краще реагують підписники. Певний період поспостерігавши за активністю аудиторії, дівчина зрозуміла, що більшою популярністю користуються світлини, де в кадрі присутня саме вона. Незважаючи на те, що раніше  чергувала предметні, природні та власні фото, – вважаючи, що постійні селфі та світлини з фотосесій це нудно і дивно, – зараз Юлія переважно постить власні фото.

Останнім часом я вимушена так робити, бо людям це подобається. Це якось прикро трохи. Я перейшла більше на особистість, бо це більше «хавається», ну що поробиш. Я звикла, якщо щось робити, то якісно робити, тому  прошу фотографів, придумую різні образи. Але образ у мене ретро, тому тут придумувати і нема що.

Якісь речі підбираю і влаштовую такі зйомки. Інколи пишу я, інколи мені пишуть. Бо я ж не можу одну людину постійно просити мене фотографувати. Щоб не напрягати одного фотографа 100500 зйомок робити, тому я пишу різним. Кожен по-своєму бачить і в кожному об’єктиві ти бачиш ніби інакшу сторону тебе і це таки прикольно.

«Треба збільшувати контент, який подобається моїм читачам, але я не хочу себе втрачати»

Незважаючи на те, що Юлія прислухається до думки та потреб власних підписників, у гонці за активністю вона намагається не втрачати себе. До прикладу, дівчина розуміє, що фото книг не збирає велику кількість лайків, але читання є для неї дуже важливим. Тут блогерка дещо хитрує — викладає фото, де вона з книгами.

А що робити, я хочу ділитися цим, це треба “штовхати”. Це займає велику частину мого життя і я буду цим ділитися, навіть якщо вони не лайкають. Треба, звичайно, збільшувати контент, який подобається моїм підписникам, але я ж не хочу себе втрачати. 

Не хоче «втрачати себе» Юлія і у текстах. Розповідає, що зазвичай пише по натхненню, бо якщо його нема, то ні текст нормальний не напишеться, ні картина не намалюється. Незважаючи на культ позитиву в Інстаграмі серед блогерів, Юлія дозволяє собі бути щирою та відвертою із власними підписниками, а позитивний підхід до ситуації — це її стиль життя.

– Якщо мені погано, то я пишу, що от бувають такі дні, щось сопливе і люди відгукуються, якось підтримують. Я ділюся тим, що є. Я намагаюся себе чути і слухати. Якщо у мене немає настрою, то або взагалі нічого не пишу, або якийсь короткий допис чи цитату якусь . Я більше за позитивний настрій на життя і на все. Тут все залежить від людини: якщо вона бачить все негативне навколо, то в неї і все буде негативно. Тому я, звичайно, більше за позитивні тексти, бо мені здається, що життя і так сіре і у всіх є проблеми. А якщо ти ще будеш транслювати це в маси, то це жесть. Мені хочеться більше нести натхнення, підняти людей з місця і щось робити. Я так в житті живу.

 

Про ретро

Юлія відрізняється серед багатьох не лише вінницьких, але й українських блогерок саме власним стилем. Сторінка дівчини схожа на ретро-альбом, а сама вона ніби акторка із 50-х років. Але профіль блогерки не завжди був таким, незважаючи на велику давню любов до ретро та вінтажу.

– Я давно люблю це все діло. Ще коли я Діту фон Тіз вперше побачила з Менсоном. Це було десь в 19 років, а в неї стиль такий, прям жіночність і це все. Тому я ніби відтермінувала перехід на цей стиль, адже вважаю, що в юності можна поносити якісь такі неформальні штуки, тому що це в юності виглядає органічно, як на мене. А от коли я вже відчую, що я жіночна молода жінка, тоді я перейду на ретро.

Ретро в будь-якому віці можна одягати, хоч в 60, бо нема куди поспішати. От і десь півроку тому я перейшла на цей стиль.

Юлія надає перевагу стилю 40-60-х  або 70-х і старше, адже вважає, що там цінується жіночність.

Там цінується жіночність — ці спіднички, капелюшки. Я от не знаю чому ми перестали носити рукавички, круту білизну, панчішки. Воно все таке неймовірне. А ці пудрениці, люстерка… Кожна деталь така душевна, а зараз якась простота всюди.

Так як в Україні дівчина не знаходить великої кількості вінтажних магазинів, то переважно купує в закордонних інтернет-магазинах, а також на секонд-хендах. Один із «уловів» демонструє і нам — невеличка червона сумочка 70-х років за 50 гривень. Дівчина неймовірно тішиться новій покупці, яка гармонійно доповнює її сьогоднішній образ. Юлія також розповідає про лук, в який одягнена.

Ось цей прикид на мені 40-х років, з тканини 40-х років – це з Англії. Там це цінується, вони роблять або репродукції дизайнів або оригінали. Я взагалі люблю такі штуки. Ще із задоволенням походила би на свінг, але поки знайшла один клуб в Києві і є якась закрита тусівка у Вінниці. Я то кинула їм заявку в групу на Фейсбуці, а вони не додають мене.

Про інста-тусівку у Вінниці

Дружні стосунки в інстаграм-тусівці блогерів Юлія має переважно закордонні. Хоча регулярно цікавиться вінницькими блогерами і намагається налагодити комунікацію. Говорить, що навіть не проти зустрітися, поспілкуватися, бо подібних людей не так багато у місті.

Я завжди за, щоб зустрітися, бо нас мало і хочеться більше комунікації, щось організовувати разом, якісь інстаміти круті. Не такі інстаміти, коли приїздять, як у нас у Вінниці, навчати, а так, щоб накупити красивого декору, розкласти, щось створити, обмінятися якимось досвідом, просто поговорити.

Юлія говорить, що для неї Інстаміти – це коли люди зі схожими інтересами зібралися і обмінюються досвідом, діляться натхненням.

Звичайно, це не безкоштовно, адже потрібно накупити різного декору, якщо це в приміщенні і предметне. Але це не з ціллю, щоб обагатилася одна людина, а всі скинулися і накупили. Класний саме цей обмін якийсь, бо виходить, що вінницькі інстаграмери не повязані взагалі.

Фото Ольги Мірошниченко та зі сторінки Юлії в Інстаграм

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.