Оновлено: 9 Січня 2019, в 15:49
Після тижневого мовчання компанія «Вінницягаз» спромоглася дати роз’яснення про так звану абонплату за газ, що вона включає і якими рахунками обійдеться користувачам.
Компанія запросила журналістів, аби сьогодні показати одну із найбільших газорозподільних станцій. Щоб відвезти працівників ЗМІ на станцію, яка знаходиться на Сабарівському шосе, компанією було подано три машини.
- Це не додаткова абонплата, це плата за обслуговування мережі, – сказала на початку зустрічі прес-секретар публічного акціонерного товариства «Вінницягаз» Оксана Поліщук.
Цікаво, що поки ми діставалися місця призначення, стало відомо, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП) планує для українців, які мінімально споживають газ, перенести рішення щодо запровадження абонплати. Тим не менш, зустріч уже скасовувати було запізно, тому працівники компанії розповіли в чому полягає їхня робота із обслуговування на газорозподільному пункті і не тільки.
Діставшись місця призначення ми побачили перед собою оточену металевою сіткою цегляну будівлю та кілька громіздких газових труб, котрі виходили з бічної стіни цієї будівлі. Це і є газорозподільний пункт.
- Це об’єкт підвищеної небезпеки – будь, ласка, нічого не чіпати, не курити – тільки дивитися, – проводить інструктаж Сергій Капшук, начальник служби контролю за виробництвом. – Це головний і найбільш потужний газорозподільний пункт Вінниці. Пропускна здатність цього ГРП – близько 70 тисяч кубометрів газу на годину. Звідси газ розподіляється, практично, на півміста – це вся Вишенька, Пирогова, Барське шосе, села Агрономічне, Бохоники, Поляна Березино. – В цьому ГРП знаходиться обладнання, яке служить для підтримки в правильних режимах системи газопостачання. Система має періодичність обслуговування – один раз в місяць перевіряється робота системи, фахівці визначають які потрібні ремонтні роботи. Зараз працівники перевіряють чи немає витоків газу та регулюють апаратуру для безпечного газопостачання.
Всього по Вінниці та Вінницькому району знаходиться 128 ГРП, з яких безпосередньо Вінниці – порядка 80-ти ГРП.
Поки нас інструктують, огородженою територією ходять чоловіки у формі з нашивками «Вінницягаз» з ручними приборами, водять ними над землею – щось вимірюють.
- Цей прилад називається «Універсал-911», ним ми проводимо діагностику газопроводу, який знаходиться під землею на глибині. Можемо діагностувати таким чином мережу, яка навіть на глибині двох метрів знаходиться. Прилад визначає місцезнаходження газопроводу та передає сигнал, якщо в газопроводі є пошкодження його ізоляції, що призводить до корозії, яка, в свою чергу, спричиняє витік газу. Отак ми визначаємо це місце пошкодження, після чого вже землю в цьому місці розкопуємо та усуваємо пошкодження, – пояснює майстер служби контролю за виробництвом Руслан Король.
- Як бачите, система потребує окремого обслуговування і саме ця вартість, яку ЗМІ охрестили «абонплатою», була виокремлена із плати за газ, – пояснює Оксана Поліщук. – Тобто, люди сплачували раніше вартість обслуговування отаких ГРП і транспортування газу до осель абонентів, вона була включена в тариф. Тепер же люди окремо мали б сплачувати за спожитий газ, як за товар, і окремо за обслуговування. Таке рішення було ухвалено 28 березня на засіданні НКРЕКП, і ми не уповноважені коментувати рішення національного регулятора. Ми, як законослухняне підприємство, виконуємо ці рішення. Такий поділ мав би запрацювати з 1 квітня. Те, що сьогодні регулятор змінив рішення, яким хоче впровадити додатковий перехідний період такої оплати, ми також не можемо коментувати. Ця інформація зранку з’явилася у ЗМІ, а офіційної інформації ми не отримали поки.
За словами прес-секретарки «Вінницягаз», насправді такий варіант оплати за користування газом не збільшить витрати абонентів, а навпаки – суми платежів можуть скоротитися.
- Для кожної області плата за обслуговування мереж обраховувалася різна – в залежності від потужності газорозподільних мереж. Провівши попередні розрахунки, «Вінницягаз» встановила, що для споживaчів з розміром лічильникa G-4 (це лічильники для абонентів, які мають гaзові котли) плата за обслуговування в місяць склала би близько 100 гривень без ПДВ. Споживачі, котрі користуються лише газовою плитою і колонкою, мали би сплачувати 68 гривень, а ті, хто користується лише газовою плитою – 40 гривень, без податку на додану вартість. На прикладі однієї квартири, яка використовує в опалювальний період до 200 кубометрів газу і сплачує в місяць 1600 гривень, завдяки такому розподілу оплати могла би платити на гривень 300 дешевше.
– А якщо у людини, яка живе в селі, підведено мережу до будинку, але людина не користується газом – їй теж треба сплачувати за обслуговування?
- Якщо людина не бажає користуватися газом, а використовує для приготування їжі, скажімо, електроплитку, то вона може написати заяву про відключення. Прийдуть фахівці і все зроблять. Щоправда, якщо користувачу заманеться знову підключитися – за це вже треба буде заплатити, як за послугу підключення. Проте, яка це буде сума – наразі сказати не готова, – відповіла Оксана Поліщук.
Нагадаємо, згідно із рішенням НКРЕКП, з 1 квітня 2017 року як для населення, так і для промислових споживачів мала вводитися нова система оплати за використаний газ: окремий платіж за паливо як товар, і окремий – за витрати на його доставку і розподіл серед споживачів. Плата за обслуговування сплачується щомісяця і є фіксованою сумою, яка не залежить від обсягу спожитого в розрахунковому місяці газу. Її розмір розрахований за методикою, розробленою НКРЕКП, ключовим параметром в якій є максимальна потужність лічильника газу, встановлена у споживача.
Проте, сьогодні, 4 квітня, стало відомо, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП) планує для українців, які мінімально споживають газ, перенести рішення щодо запровадження абонплати. Таку заяву зробив голова НКРЕКП Дмитро Вовк у ефірі телеканалу ICTV. “Ми зробимо додатковий перехідний період у зв’язку з резонансом і з тим, що ми виступаємо за те, щоб рішення комісії захищали всіх споживачів, щоб ніхто з громадян України ніякого підвищення не відчув“, – наголосив Вовк. Голова комісії також підкреслив, що триватиме перехідний період щонайменше 3 місяці.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.