У Вінниці фахівці сформували проектне бачення реконструкції площі Привокзальної. Пропонують зокрема облаштувати широкий пішохідний перехід, який розділив би простір на дві функціональні зони (для платформ висадки та посадки), зробити озеленення, освітлення та багаторівневий паркінг.
Як ідеться на сторінці міського голови Сергія Моргунова, фахівці з просторового розвитку шукали рішення з українськими та міжнародними експертами ще з 2012 року. Спільно сформували проектне бачення реконструкції площі Привокзальної за швейцарським зразком.
Зазначено, що в перспективі реконструкція площі – частина стратегічного проекту «Вінницька миля», яка передбачає оновлення проспекту Коцюбинського з прокладанням трамвайних ліній.
Сьогодні цю роботу курує “Агенція просторового розвитку”. Ідеї експертів схематично відображено на візуалізації:
Архітектори взяли за основу концепцію транспортного хабу. Це місце, де всі види громадського транспорту максимально наближені до головного входу вокзалу. Фахівці пропонують, щоб від нього через усю площу йшов широкий пішохідний перехід, який розділив би простір на дві функціональні зони. Одна – для платформ висадки, інша – посадки.
Платформи громадського транспорту, вважають розробники, повинні бути в такій послідовності: дві лінії трамваю, далі – тролейбус, автобус, таксі, лінія приватного транспорту, дві лінії приміського транспорту. За проектом посадка-висадка відбуватимуться практично на ґанку вокзалу – 50 метрів від входу.
Приміські маршрути, зокрема й ті, що пов’язані з громадами Великої Вінниці, експерти радять також пов’язати з транспортним вузлом. Під них варто виділити дві лінії на платформах – ближче до вулиці Батозької.
Окремі платформи та лінію передбачають для служб таксі та короткочасного паркування приватного транспорту. На місці існуючого розворотного трамвайного кільця спеціалісти бачать багаторівневий паркінг на 300 авто. Такі зміни, на думку авторів проектного бачення, підвищать динаміку руху та якість посадки-висадки пасажирів.
“Експерти наголошують і на важливому завданні – підвищити комфортність та доступність простору. Очікування потягу повинне бути приємним для пасажирів. Ця атмосфера може бути створена завдяки дизайну, освітленню, архітектурним рішенням, інфраструктурі довкола” – йдеться у дописі.
Серед інших ідей: криті платформи з помітними та зрозумілими орієнтирами; збільшення освітлення площі, стильний дизайн світильників та озеленення (близько сотні нових дерев). Фахівці з просторового розвитку підкреслюють, що за рахунок компактних платформ простір для пішоходів може збільшитись майже на 20%.
– Розробка робочого проекту реконструкції Привокзальної площі орієнтовно планується на наступний рік. А для початку робіт необхідно закумулювати значний фінансовий ресурс та заручитися підтримкою зацікавлених сторін, – ідеться у дописі.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.