“Це буде більше ніж просто концерт”, обіцяли музикантки і акторки Dakh Daughters Band щоразу, коли презентація нової програми Make Up у Вінниці тричі переносилася через пандемію і щоразу нові карантинні обмеження.
Зрештою наприкінці січня мистецьке об’єднання “Плай” вже “точно-точно” пообіцяли, що посланниці від Влада Троїцького прибудуть до Вінниці 15 лютого. А ще за кілька днів організатори оголосили sold out в театрі Садовського. Можливо, багато вінничан не врахували, що тепер концерти відбуваються з карантинними обмеженнями і в залах продають лише 50% місць.
Адже вже в день виступу дехто панічно розпитував “а раптом ще є один-два квитки”. Однак за півгодини до концерту довга черга, що вишикувалася у фойє театру, промовисто демонструвала: сьогодні на новій програмі “доньках “Даху” буде повний аншлаг, хоч і 50%-карантинний.
Побіжно здавалося, що абсолютна більшість відвідувачів – молодь і сама публіка викликала ностальгію за чудовими дням Air Гоголь Fest, якого цьогоріч Вінниця була позбавлена. Проте саме сьогодні ті ж самі Dakh Daughters в студії “ПІЧ” анонсували повернення фесту до Вінниці вже в жовтні 2021-го.
Зрештою вже на початку виступу Dakh Daughters дали зрозуміти, що це буде таки щось більше, ніж просто концерт. Адже перед кожною новою композицією глядачі ставали свідками розіграних життєвих історій: інколи смішних, інколи драматичних. Часом – навіть мистецько-сексуальних, наприклад про втрату цноти молодою піаністкою на конкурсі імені Горовиця.
Кожна композиція і п’єсова увертюра до неї – завершене театральне дійство з різноманітним настроєм: меланхолійним або збудженим, потемки або ж при світлі, щоразу з іншою енергетикою.
Для програми Make Up – як сказали в одному з інтерв’ю самі Dakh Daughters, – “одягнули все найкраще одразу”. І цей фестиваль емоцій та ідей протягом всього концерту кидав то в один, то в протилежний настрій. Адже і тексти для пісень, виконаних цього вечора, авторства дуже не схожих поетів: від середньовічних митців до Іздрика і власних творів учасниць Dakh Daughters.
Особливо вразила композиція Shkoda/NeShkoda на слова Ліни Костенко: пронизлива поезія, обрамлена пристрасними латиноамериканськими музичними мотивами створила вражаючу суміш, підсилену сценічним виконанням Тані Гаврилюк у супроводі всієї команди Dakh Daughters – справжній музично-театральний спеціалітет, приречений бути на репіті у плеєрі. Складно ще знайти в країні митців, які так майстерно всотують українську поетичну класику і перепаковують її в настільки неочікувані й енергетично сильні форми.
У кожній композиції на передній план виходила та чи інша учасниця команди, приковуючи до себе всю увагу, як у випадку ледь не трагічної композиції The Artist, яку виконала її авторка, неповторна Наталія Zo Зозуль.
Але кульмінацією, природньо, стала Make Up, перед якою учасниці Dakh Daughters, котрі увесь виступ перебували на сцені зі своїми “справжніми” обличчями, зрештою театрально нанесли фірмовий грим, перетворившись кожна на “всю таку милу, на обличчі білу, в біленьких колготках і у странних шмотках”.
Завершилося все класичною Rozy Donbass, яка нагадала всім увесь “сік” Dakh Daughters, Троїцького і всієї родини “Даху”.
І звісно – тривалими оплесками, коли уся публіка театру піднялася зі своїх місць і проводжала “Доньок”, які традиційно наприкінці виступу винесли на сцену український прапор.
З нетерпінням очікуємо цю шалену банду вже у жовтні на Air Гоголь Fest з усіма неймовірними проектами від DakhaBrakha до Ragapop. Адже вчора сталося щось справді більше, ніж просто концерт.
Фото Марини Сербінович
Дякуємо!
Тепер редактори знають.