Щоденник онлайн: МОН підключає українські школи до сервісу е-журналів та щоденників

10:29
Автор: Vежа
Become a Patron!

Українські школи розпочинають користуватися е-журналами та е-щоденниками, які розробило Міністерство освіти та науки. З їхньою допомогою батьки учнів отримають доступ до оцінок своїх дітей онлайн. 

Як ідеться на сайті Міністерства освіти та наук України, після успішного тестування модуля е-журналів та е-щоденників МОН розпочало активне поширення сервісу серед шкіл, що ще не мають їх у користуванні, на безкоштовній основі. За перші дні роботи сервісу у відкритому режимі до нього підключилися понад 100 шкіл. Ті школи, які сьогодні вже застосовують подібні комерційні продукти, за бажанням зможуть і надалі користуватись ними, каже заступник Міністра освіти і науки України з питань цифровізації Артур Селецький:

– Розроблений функціонал модуля E-Journal сьогодні є об’єктивно компромісним з огляду на необхідність оперативного впровадження сучасних цифрових технологій в освітній процес у всіх школах країни. […] Це лише перший крок до розширення функціональних можливостей системи АІКОМ, яка згодом стане потужним інструментом для аналізу освітніх даних та ухвалення відповідних управлінських рішень.

Модуль E-Journal є частиною модернізованої державної системи АІКОМ (управління здійснює державна установа «Інститут освітньої аналітики») зі збору, зберігання та управління даними та створений у межах реалізації стратегії цифрової трансформації у сфері освіти.

Через сервіс організовано доступ до різних сторінок: дані про учнів, розклад уроків, списки відвідування, домашні завдання тощо. Інформація буде вноситись вчителями, а за допомогою логіну й паролю батьки та учні зможуть отримати  доступ до неї. Відтак батьки в режимі онлайн у е-щоденниках бачитимуть інформацію про присутність дитини на навчанні, рівень її успішності, коментарі та поради вчителів, а учні – отримуватимуть завдання, слідкуватимуть за розкладом тощо.

Розроблення модуля E-Journal розпочалося ще восени 2020 року, вже у жовтні відбулось його пілотування та навчання адміністраторів (відео-вебінар можна переглянути за ЦИМ посиланням). Після доопрацювання модуль відповідним Наказом МОН було введено в промислову експлуатацію та відкрито для використання учасниками освітнього процесу.

Алгоритм підключення шкіл до E-Journal відбувається в чотири кроки:

Крок 1: Заклад освіти надсилає на електронну адресу ДНУ «Інститут освітньої аналітики» ([email protected]) запит щодо підключення з обов’язковим зазначенням наступної інформації: регіон (область), місто/ОТГ, назва закладу освіти з вказанням його ID у системі ДІСО, ЄДРПОУ закладу освіти, ПІБ відповідальної особи (адміністратора), електронна адреса відповідальної особи (адміністратора), телефон відповідальної особи (адміністратора).

Крок 2: ДНУ «Інститут освітньої аналітики» розглядає звернення, створює в E-Journal адміністратора для даного ЗЗСО з відповідними правами доступу.

Крок 3: Система E-Journal автоматично генерує права доступу та надсилає запрошення на вказану електронну адресу адміністратора закладу освіти.

Крок 4: Відповідальна особа, отримавши права доступу, авторизується в системі й розпочинає роботу.

Наразі Інститут освітньої аналітики отримав звернення від закладів вищої освіти та професійно-технічної освіти щодо бажання також використовувати функціонал державних електронних щоденників та журналів і працює над реалізацією цього завдання.

Приклади е-щоденників на Вінниччині

Як зазначив заступник Міністра освіти та науки Артур Селецький, електронні щоденники не нові. Щоправда, в різних закладах вони виглядають по-різному.  Зокрема, у вінницькому ліцеї №7 вже понад 10 років існує подібний інструмент, який дозволяє батькам слідкувати за успішністю дітей. На сайті школи зазначено, що суть програми е-щоденника полягає у розсилці СМС-повідомлень на мобільні телефони батьків декілька разів на тиждень. Ця система розроблена вчителями для вчителів й передбачає тісну співпрацю з батьками школярів.

– Батьки завжди та в будь-якому місці можуть ознайомитися з подіями, що стосуються шкільного життя їхньої дитини, а дітям Дистанційний Центр допоможе отримати домашні завдання у випадку хвороби та шкільні новини, – зазначено на сайті ліцею.

Також вже чимало років у вінницькій фізико-математичній гімназії №17 існує спеціальний освітній онлайн-ресурс для учнів, вчителів та батьків. Функціонує електронний класний журнал, щоденник та розклад уроків. Завдяки цьому батьки можуть отримувати інформацію про наявність або відсутність своєї дитини у гімназії, а також слідкувати за її успішністю. Водночас школярі мають можливість спілкуватись зі своїми вчителями на форумі, або дошці оголошень.

Щодо Вінницької області, то, для прикладу, у 2019 році на електронні журнали та щоденники перейшли школи у Жмеринці, а на початку 2020-го про такі ж наміри повідомили у Бару.

Читайте також: МОН розпочало тестування державних шкільних е-щоденників та е-журналів

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.