У Вінницькій області визначено п’ять об’єктів історико-культурного та природного значення, що в подальшому можуть стати “туристичними магнітами” та складовими програми розвитку туризму в Україні.
Відповідне доручення про визначення таких “магнітів” та розробку Концепції розвитку внутрішнього туризму у кожному регіоні днями дав керівник Офісу Президента України Андрій Єрмак.
Для цього він влаштував 9 червня селекторну нараду з головами обласних держадміністрацій. Часу на розробку Концепцію було надано тиждень.
Концепція розвитку внутрішнього туризму
В рамках Концепції кожен регіон має визначити три-п’ять “туристичних магнітів” – найбільш привабливих з туристичної точки зору туризму об’єктів історико-культурного та природного значення.
“На основі цих пропозицій розроблять загальнодержавну програму розвитку туризму в Україні та відповідні регіональні програми як її складові. Завдання в межах цієї програми реалізовуватимуться впродовж трьох-чотирьох років та в подальші роки” – йдеться на сайті Президента.
Також місцева влада має розробити тури на три, п’ять та 10 днів, а також передбачити, як доїхати до того чи іншого туристичного об’єкта.
«Ми готові співпрацювати з місцевою владою, якщо ще треба щось покращити: десь не вистачає пару кілометрів хорошої дороги, десь треба прибрати якийсь страшний ринок, який псує враження. Для того щоб ці локації стали більш цікавими для туристів», – наголосила Голова Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів.
Окрім цього, в кожній з областей треба визначити 5-10 найцікавіших подій культурного життя регіону й просувати їх як одно-дводенні тури.
Зазначено, при Міністерстві культури діє програма «Малі міста – великі враження», на яку в цьому році було передбачено 40 мільйонів гривень. Після завершення карантину ці кошти також можна буде використати для розвитку культурних подій у регіонах.
Очільники областей мають сформувати в структурі ОДА управління з питань розвитку туризму, а також організувати при ОДА відповідні консультативно-дорадчі органи із залученням усіх зацікавлених сторін.
“Туристичні магніти” Вінницької області
VежА звернулась до Вінницької ОДА з відповідним інформаційним запитом, в якому просили відповісти на наступні питання:
1. З огляду на селекторну нараду з головою ОП Єрмаком, чи отримувала Вінниччина аналогічне завдання та хто визначений відповідальним на Вінниччині за його виконання?
2. Чи є вже попередньо визначено “три-п’ять «туристичних магнітів»? За якими критеріями та ким вони відбиралися? Чи може їх в області бути менше або більше?
3. Яких заходів та в які терміни пропонується вжити, аби зробити ці місця “туристичними магнітами”?
4. Ті ж самі питання стосуються і “5-10 найбільш цікавих подій культурного життя регіону” й “просування їх як одно-дводенних турів”. Які події визначені як пріоритетні та за якими критеріями? За рахунок яких коштів це фінансуватиметься і в яких обсягах?
У відповідь на перше питання запиту директор Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА Володимир Мережко повідомив, що відповідальним за виконання цього доручення є саме його департамент.
Стосовно “туристичних магнітів” у відповіді на запит зазначено, що в області на державному обліку перебуває 4307 пам’яток культурної спадщини: 1739 – археології, 1893 – історії, 526 – містобудування та архітектури, 101 – монументального мистецтва, 47 – садово-паркового мистецтва, 1–ландшафтна. А ось основними туристичними об’єктами Вінниччини (за оперативною інформацією туристичних операторів, громадськості, соціальних мереж тощо) є:
Національний музей-садиба М.І. Пирогова
(у 2019 році відвідали майже 128.3 тис. екскурсантів з 78 країни світу)
Державний історико-культурний заповідник «Буша»
Лядівський Свято-Усікновенський скельний чоловічий монастир
“Разом з тим, необхідно зазначити, що в області є велика кількість цікавих об’єктів, які можуть стати «туристичними магнітами», але сьогодні таким об’єктам не вистачає розвиненої навколишньої інфраструктури, промоції, бажання громади залучати туристів тощо”, – ідеться у відповіді.
Яких заходів та в які терміни пропонується вжити, аби зробити ці місця “туристичними магнітами”?
У відповіді зазначено, що “в області виконуються програма розвитку туризму на 2017-2020 роки, якою передбачено виконання низки заходів, спрямованих на роботу з територіальними громадами області, районними державними адміністраціями, представниками громадськості, бізнесу щодо розробки і запровадження шляхів розвитку територій в туристичному напрямку, з метою створення нових туристичних «родзинок»”.
Крім того, зазначено, що “було організовано і проведено два промотури для представників ЗМІ, туристичних операторів, громадськості, керівників навчальних закладів, що готують фахівців в галузі туризму”.
“За результатами таких заходів туристичні оператори нашої області та інших областей України включили в свої подорожі нові об’єкти, які відвідали під час зазначених промотурів” – йдеться у відповіді.
Слід зазначити, що Департаментом міжнародного співробітництва та регіонального розвитку підготовлено проект програми розвитку туризму на 2021-2027 роки, якою передбачено роботу в даному напрямку.
Подієвий туризм
На питання про 5-10 найцікавіших подій культурного життя регіону, які можна просувати як одно-дводенні тури, в департаменті надали наступний перелік:
– Лицарський турнір присвячений пам’яті Героя Небесної сотні Максима Шимка.
– Оpen-air фестиваль «OPERAFEST-TULCHIN»
– Етно-фестиваль звичаєвої культури «Живий вогонь»
– Фольк-рок фестиваль «Млиноманія»
– Міжнародний фестиваль «Щедрик»
– Драгрейсинг-шоу на аеродромі у м. Калинівка
– Гастрономічний фестиваль традиційних подільських страв «Диво з горнятка» (свято тиманівської каші)
– Міжнародний джазовий фестиваль VINNYTSIA JAZZFEST
– Етнофестифаль родинної пісні «Мамина піч»
– Національно-патріотичний фестиваль козацької традиційної культури «Батозька битва».
У відповіді уточнюють, що є й інші події, що “вже мають статус традиційних, а відтак привертають увагу туристів”.
На сайті Вінницької ОДА зазначено, що “в області є велика кількість цікавих об’єктів, які можуть стати «туристичними магнітами», але сьогодні таким об’єктам не вистачає розвиненої навколишньої інфраструктури, промоції, бажання громади залучати туристів.”
Повідомляється, що фінансування таких заходів відбувається за рахунок місцевих бюджетів відповідно до затверджених кошторисів, грантових коштів чи спонсорської допомоги.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.