Минулого тижня жителі Вінницької області стали одними з тих, на кого було спрямовано найбільше політичної реклами у “Facebook”. Серед найбільш щедрих рекламодавців опинилися сторінки Петра Порошенка та Офісу Генерального прокурора України, а оголошення охоплювали переважно жіночу аудиторію.
Про це повідомили на сайті Громадянської мережі ОПОРА, де зробили огляд політреклами “Facebook” та “Instagram” в Україні за 3-9 лютого 2020 року. Так, до ТОП-5 лідерів за витратами увійшли сторінки двох парламентарів – Петра Порошенка та Антона Яценка, а також політичного шоу Шустер LIVE”, громадського руху Жінки ВОЛІ – “Я МОЖУ” та Офісу Генерального прокурора. А серед тем переважали продовження добору прокурорів та агітація проти ринку землі.
Для аналізу витрат на оплату рекламних дописів, цільової аудиторії та інших статистичних показників команда Громадянської мережі ОПОРА використала дані Відкритої бібліотеки політичної реклами Facebook (Facebook Ad Library), яка збирає всю інформацію про активну й неактивну рекламу, пов’язану із соціальними питаннями, виборами або політикою, і зберігає протягом семи років.
Статистичний зріз витрат, аудиторії та каналів реклами
Повідомляється, що найчастіше минулого тижня рекламні дописи пропонувалися користувачам зі столиці України (13,2% всіх оголошень). Другу позицію фактично розділили між собою інтернет-аудиторії Львівської (9,4%) та Дніпропетровської (9,3%) областей, а третю – мешканці Одеської (7%) та Вінницької (6,4%) областей.
Найменше повідомлень бачили користувачі з Луганської (0,5% від всіх переглядів), Донецької (1,6%), Кіровоградської (1,9%), Херсонської (1,5%) та Чернівецької (1,6%) областей.
Цікаво, що жіноча аудиторія рекламних оголошень протягом 3 – 9 лютого переважила чоловічу: 56,5% проти 43,4% відповідно. Незмінними залишилися вікові орієнтири рекламодавців: серед жінок – це група 55-64 років, серед чоловіків – 35-44 років.
Загалом протягом 3 – 9 лютого у ротації в Facebook та Instagram було 1 573 рекламних оголошення політичного характеру. На промо своїх акаунтів і публікацій 434 публічні сторінки витратили від 17,3 до 54,8 тисяч* американських доларів.
* Оскільки “Facebook Ad Library report” не подає точної інформації про вартість політичної реклами, якщо вона не перевищила 100 $, то при аналізі витрат рекламодавців маємо фактично дві суми – мінімальну та максимальну (при умові оцінки їх вартості від нуля до 100 $).
У повідомленні йдеться, що традиційно більшість платних оголошень була орієнтовна на користувачів “Facebook” – 65% від всіх дописів (1046 реклам). І здебільшого рекламодавці вкладали у рекламу своїх публікацій до 100$.
Найдорожчі кампанії тижня
Найбільше серед рекламодавців на Вінницьку область орієнтувалася сторінка попереднього Президента України та чинного народного депутата Петра Порошенка.
До повідомлень, які вже тривалий час в ротації, за 3-9 лютого додалося ще чотири дописи:
1) про ініціативи на засіданні Комітету з питань інтеграції України з ЄС;
2) про річницю формування Православної Церкви України, інтронізацію та день народження Митрополита Епіфанія;
3) про відстоювання євроінтеграційних процесів, зокрема вступ до НАТО;
4) реклама Telegram-каналу.
У повідомленні йдеться, що перші три публікації охоплювали переважно жіночу аудиторію та мали нешироку географію: місто Київ та область, Дніпропетровська, Вінницька, Львівська, Івано-Франківська, Рівненська, Тернопільська, Волинська, Черкаська, Полтавська, Житомирська, Чернігівська та Кіровоградська області. Натомість четвертий допис був орієнтований на чоловічу аудиторію 18-44 років і був запропонований мешканцям всіх областей, окрім Донецької та Луганської.
Зазначається, що сторінка Петра Порошенка була третім рекламодавцем за розмірами тижневих вкладень в Facebook (за рекламу 9 публікацій замовник сплатив 1 228$. А друге місце за витратами на політичну рекламу посіла сторінка Офісу Генерального прокурора. Другий тиждень серед лідерів.
Повідомляється, що 9 рекламних оголошень, які стосувалися оновлення кадрів структури (інформаційна підтримка добору нових прокурорів), коштували 1 619$. Ці повідомлення були орієнтовані на жителів всіх регіонів України, окрім Донецької та Луганської областей.
А найбільшу рекламну кампанію (як і попереднього тижня) розгорнула сторінка політичного шоу “Шустер LIVE”. Протягом 3-9 лютого там транслювали 25 публікацій з відео фрагментами програми, вартість яких склала 1 830$. Ці повідомлення побачили користувачі з усіх областей України приблизно в рівному співвідношенні.
Графіка – oporaua.org
Ілюстративне фото – ukrinform.com
Дякуємо!
Тепер редактори знають.