“Листи щастя” про відключення електрики: як довести відсутність боргів і уникнути черг

18:27
Автор: В'ячеслав Луцков
Become a Patron!

Вінничани скаржаться на масові “листи щастя” від ТОВ “ЕНЕРА ВІННИЦЯ” в нарахуванні неіснуючих боргів за спожиту електроенергію. На підприємстві помилкою називають лише частину боргів, однак радять перевіряти зареєстровані показники та подавати заяви про коригування невірних.

Vежа дізналась, як можна перевірити нарахований борг, скоригувати зареєстровані покази лічильника без черг в “енергетиків” та як уникнути несправедливого відключення.

Черги, що тягнуться на вулицю

Скарги в соціальних мережах на невірні дані в попередженнях про відключення від “Енери” почались ще декілька днів тому. Так, Катерина Кириленко у фейсбук-групі “Чорний список Вінниця”, виклала фото попередження про відключення за борг у 77 гривень. Більше того, у “Вінницяобленерго” розповідають про попередження за відключення й за борги в 20 гривень.

-Прийшло сьогодні. При тому що як глянути на сайті обленерго, в мене переплата 167 гривень. Де в них взялися борги – чорт голову зламає? Кому ще прислали такий папірець? – стверджує Катерина Кириленко.

В коментарях до запису люди скаржаться на те, що їм прислали аналогічні платіжки з попередженнями, а також на те, що показники вигадані.   

 

Така масовість скарг підтверджується й чергами біля центрів обслуговування “енергетиків”. Так, Тетяна Лаврінович вчора виклала фото та відео черг біля будівель електропостачальника, які прийшли уточнювати показники.

  

Обленерго чи “ЕНЕРА”?

Варто зазначити, що питаннями електроенергії в області наразі займається два підприємства: АТ “Вінницяобленерго” та ТОВ “Енера”(до 1 січня цим займалися лише в обленерго). Все, що стосується показників лічильників та їх коригування – у компетенції “Вінницяобленерго” та його структурних одиниць (наприклад, Вінницею “опікуються” “Вінницькі міські ЕМ”).

Натомість, нарахуванням боргів та консультаціями з інших питань займаються в “Енері”. У підприємств різні бази даних, тож спочатку показники лічильників потрапляють до Вінобленерго, а вже потім їх передають до “Енери”.

Як розповіла Тетяна Колодій, прес-секретарка ТОВ “Енера”, від початку роботи компанії повідомлення про відключення за заборгованість вони не надсилали (в цьому місяці це сталося вперше). Однак визнає, що “в деяких випадках” могли статись помилки з нарахуванням заборгованості, зокрема й через збої в системі. Втім, Тетяна Колодій стверджує, що в більшості випадків реальні борги все ж є, і з різних причин:

Багато людей платить через книжки, ще за старими схемами. Дехто просто не передає показники, тож їм виходять донарахування і некоректні дані.

Ще в січні деякі споживачі платили не на наші рахунки, а на рахунки Вінобленерго, які нам ці кошти не перерахували. Також “платіжку” могли надіслати до моменту зарахування коштів по сплаті та внесення в систему. Тож кожна ситуація індивідуальна і з нею потрібно розбиратися – зазначає прес-секретарка.

Натомість, Олексій Тарарака, комерційний директор АТ “Вінницяобленерго” зазначив, що випадки таких попереджень про відключення зареєстровані не лише в місті Вінниця, а й в районах, однак в обласному центрі ситуація найбільш масова. Причини невідповідності зареєстрованих та реальних боргів наразі встановлюють, однак, пан Олексій стверджує, що “вірогідно, це сталося через несвоєчасну передачу показників лічильників до Вінобленерго”.

Пояснює, що якщо споживач не подав показники за два дні до кінця місяця та за три дні після його початку, йому нараховують збільшені показники. “Глюк” системи Тарарака називає малоймовірним.

Що робити з попередженнями про відключення?

Першим кроком є перевірка відповідності реальних показників лічильника та зареєстрованих (до 4 жовтня). Зокрема, попри черги до обох підприємств, Колодій зазначає, що перевірити зареєстровані показники можна й поза межами центрів обслуговування клієнтів, а дистанційно: в особистому кабінеті на сайті або через кол-центр Вінобленерго. Натомість, суму заборгованості можна дізнатись на сайті чи через кол-центр “Енери”. Також зареєстровану інформацію можна отримати в “прозорих офісах” та шести ЖЕКах, де є представники “Енери”.

Якщо фактичні показники не збігалися з показниками на сайті, варто подати особисто або надіслати поштою заяву до “Вінницяобленерго” про коригування показників. Тетяна Колодій зазначає, що заяву можна подати і в “Прозорих офісах”, і в ЖЕКах, і в Центрах обслуговування “Енери”, а вже звідти співробітники передадуть їх до обленерго, однак на таку передачу потрібен час.

На момент виходу матеріалу, 16 жовтня, спеціальні бланки для заяв можна отримати у відповідних районних ЕМ, однак Олексій Тарарака пообіцяв, що “до вечора на сайті “Вінницяобленерго” з’явиться відповідний бланк заяви”. Його можна буде заповнити й принести особисто чи надіслати поштою.

Для підтвердження “енергетики” рекомендують прикріпити роздруковане фото показників лічильника з датою. Фото бажано мати з показами не пізніше 30 вересня, бо до цієї дати нараховували борг. Однак, якщо покази лічильника навіть у середині жовтня будуть нижчими, ніж в платіжці, то “свіже” фото також буде доказом. Сфотографовану заяву про коригування та фото лічильника можна направити й електронною поштою.

Як зазначив Олексій Тарарака, мешканці, які не мають фото лічильника, можуть подавати заяву й без них: їх будуть ретельніше перевіряти співробітники “Вінницяобленерго”. Водночас побачити чи скоригували ваші показники можна буде на сайті лише в листопаді – після завантажень даних на сайт.

Та попри це “енергетики” просять писати заяви: так відключення призупинять, допоки покази перевірятимуть.

Щоб заява не “загубилась”…

Юристка Мар’яна Слізяк також радить звертатись до “енергетиків” із заявою, однак, з певними хитрощами. Пані Мар’яна зазначає, що при відправленні заяви поштою, варто це зробити рекомендованим листом або листом з описом вкладення. Якщо ж заява подається особисто, то варто написати два примірника – один віддати “енергетикам”, а на іншому вони мають поставити відмітку про отримання й залишать вам – так заява точно не “загубиться”.

Відповідь на звернення щодо коригування обленерго має надати протягом 30 днів. Якщо ж й у відповіді повідомляється про борг, якого не має бути, Мар’яна Слізяк радить звертатися до суду.

Центр обслуговування клієнтів “Енери” у Вінниці: вул. Пирогова, 131а
Адреса СО “Вінницькі міські електричні мережі”:  вул. Пирогова, 174 (адреса центрів в районах можна знайти на сайті підприємства)

Адреси ЖЕКів, за якими можна отримати консультацію та подати заяву про коригування:

вул. Оводова, 1 (ЦО «Центральний»);
вул. Київська, 15 (ЖЕК № 15);
вул. Коцюбинського, 11 (ЖЕК № 5);
вул. Космонавтів, 23 (ЖЕК № 6);
вул. Келецька, 65 (ЖЕК № 7);
вул. Ващука, 16 (ЖЕК №12).

Адреси прозорих офісів:

вул. Замостянська, 7;
пр. Космонавтів, 30;
вул. Брацлавська, 85.

Телефон кол-центру “Вінницяобленерго”:(0432) 659-595
Телефон кол-центру ТОВ “Енера” (0432) 329-777

Особистий кабінет АТ “Вінницяобленерго” ТУТ, а “Енери” ТУТ.

Фото зі сторінки”Чорний список Вінниця”
Головне фото – total.kz

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.