Оновлено: 15 Серпня 2016, в 12:37
У Вінниці ще з травня цього року активно реконструюють площу Гагаріна, що перед Універмагом.
Це – найбільший транспортний вузол міста: тут проходить 70% пасажиропотоку. До 1 вересня планують завершити усі роботи: покласти новий асфальт, рейки, плитки, оновити дренажну систему, облаштувати бордюри тощо.
Журналісти Vежі вирішили поспілкуватись з тими, хто працює над новим виглядом площі Гагаріна. За активною працею ми застали щонайменше 5 бригад. Підрядники працюють тут з 8-ї ранку, а дехто й з 7:30 і до 8 години вечора.
Не дивлячись на дощ цього дня, робота кипить: і там, і тут все скрипить, гуде, перемішується та заливається, плитка вкладається, робітники галасують та «підколюють» одне одного. Помітивши журналістів, усі трохи знітились, притихли. Підходимо до тих, хто асфальтує, й кажемо, що робимо репортаж про їхню роботу.
– Та ну, в нас тут ніхто не працює, всі ми менеджери, – жартує один з робітників. – Працює тільки Вася, – каже він нам і показує на чоловіка з лопатою в руках, який саме перекладає суміш на дорогу.
«Вася» погоджується й запевняє, що сьогодні до вечора їхня бригада має все встигнути.
– Ми тільки два дні працюємо, – говорить чоловік з лопатою. – Покладемо тут асфальт і поїдемо в іншу точку.
Питаємо про відпочинок, обідню перерву. Робітники розповідають, що усі приносять їжу з собою. А от залізничник Віталій, бригада якого прокладає колії, каже, що обідає в кафе, котре розташоване у депо.
Бригада, яка саме ремонтувала електричні дроти над площею, не дуже раділа камерам. Чи то через дощ, чи то через «техніку безпеки».
Найбільш говіркими виявилися львів’яни – вони вкладали плитку. Пишалися, мовляв, бачте – аж зі Львову приїхали спеціалісти.
– В таку далечінь поганих собі не запрошували б, – каже чоловік, якого всі кличуть «начальник».
– Як вам наше місто, що бачили цікавого?
– Тут дівчата гарні, такі вродливі усі. Не бачив негарних, – мрійливо потягує цигарку один з робітників.
– Ага, – відказує йому колега, – як три місяці не вдома, то усі будуть гарні!
Усі сміються і далі розповідають, тішачись, що «начальник» не сварить за таку «паузу на інтерв’ю».
– А, ще на фонтані вашому були. Га-а-арний! Нам до Львову такий треба, – констатує один смаглявий хлопець і додає: – у нашій команді, до речі, є дівчина – львів’янка швейцарського походження Leica, хоча ми її називаємо «Леся» – каже хлопець й показує на пристрій на кшталт рівня для правильного вкладання плит.
Особливою повагою, як нам здалося, користувався чоловік, який регулював рух транспорту через площу. Майже всі водії тролейбусів з ним по-дружньому віталися. Щоб не надто заважати, ми лише спитали, як тут працюється. Не припиняючи махати жезлом, чоловік розповідає:
– Та начебто спокійно, нічого не траплялося. Ще двоє моїх колег регулюють рух, ніби справляємось.
Нагадаємо, що проект реконструкції площі фінансується Державним фондом регіонального розвитку (виділив 26 мільйонів гривень) та міським бюджетом (8 мільйонів гривень). У рамках робіт, як зазначив міський голова Сергій Моргунов, зокрема «підіймають» дорожнє полотно.
– Швейцарські трамваї трохи важчі ніж чеські, – каже він, – через це є технічні проблеми переміщення по цій території. Потрібно в нижній точці на 40 сантиметрів підняти дорожнє полотно, – пояснив мер.
Всі підрядники запевнили, що «навести марафет» встигнуть вчасно і в перший день осені рух оновленою площею нарешті відкриють.
Фото Андрія Завертаного
Дякуємо!
Тепер редактори знають.