Водії пропускають, пішоходи “нариваються”: у Вінниці перевірили, чи поступаються дорогою “швидкій”. ФОТОРЕПОРТАЖ

13:43
Автор: Юлія Плахтій
Become a Patron!

Вінницькі водії здебільшого пропускають карету “швидкої”, а ось з пішоходами ситуація дещо складніша: люди намагаються перейти дорогу просто перед авто, а дехто навіть не чує чи не бачить “маячків” та сигналу сирени.

Такий результат експерименту, який влаштували медики та правоохоронці у Вінниці сьогодні, 13 лютого.

Починаючи з 10-ї ранку по місту можна було побачити карету “швидкої” у супроводі трьох машин патрульної поліції. Всі вони рухались з проблисковими маячками та відповідними спецсигналами.

     

В соцмережах відразу почали з’являтися повідомлення про це. Втім, жодної біди не сталося: у Вінниці просто вирішили перевірити, чи пропускатимуть вінничани авто, яке, можливо, в цей момент рятує чиєсь життя. На “борт” спецмашин запросили й журналістів.

“Швидка” та поліція проїхала всіма центральними вулицями. Автомобілісти виявилися значно більш відповідальними за пішоходів: вони пропускали колону спецтехніки, притискаючись до узбіччя дороги. Водії старанно намагалися “поділитись” бодай півметром автошляху.

     

 

Наприклад, по вулиці Князів Коріатовичів, щоб пропустити медиків та поліцію, автівки навіть “вилізли” на бордюр та стояли під нахилом. Це дозволило “швидкій” рухатися фактично центральною частиною шляху.

 

Як зазначали медики, якщо порівнювати ситуацію в місті та області, то в другому випадку “швидкій” значно легше проїхати й дорогу звільняють більш охоче. Втім це пояснюють меншим, аніж у місті,  трафіком та ширшими дорогами.

Проте один протокол на водія, який не надав дорогу “швидкій”, сьогодні все ж склали. Зокрема водій “Фольксвагена” не дотримався правил дорожнього руху – тобто не надав переваги в русі транспортним засобам, які рухаються з увімкненим проблисковим і звуковим сигналом.

Як зазначила поліція, у водія була можливість надати перевагу: або прийняти праворуч, або з’їхати ліворуч, але водій не відреагував на спецтехніку жодним чином і продовжував свій рух і склав перешкоду для швидкої. За таке правопорушення водія зупинили та винесли адміністративну постанову за статтею 122 частиною третьою (сума штрафу – 510 гривень).За таке правопорушення водієві загрожує 510 гривень штрафу. Натомість пішоходів можуть оштрафувати хіба на 51 гривню.

Однак якщо пішохід спричинив аварійну ситуацію своїм правопорушенням, то до більш значної адмінвідповідальності його можна притягнути в судовому порядку.

  

Сьогодні деякі вінницькі пішоходи вражали своїм егоїзмом: хтось перебігав дорогу просто перед машиною з сиреною, хтось не звертав увагу і просто йшов на своє “зелене світло”. Одна жінка, яка ще здалеку помітила “швидку”, все ж спробувала перейти дорогу. Але інші жінки, які стояли поруч, змусили її зупинитися.

Кілька дідусів також намагалися “швидко” перейти дорогу, оскільки хотіли встигнути на громадський транспорт. Проте медики та поліція наголошують, що такі дії небезпечні не лише для самих пішоходів та інших учасників дорожнього руху, а й для тих, кого наразі перевозить “швидка” або до кого їде лікар.

     

Медики кажуть, що для перевезення пацієнта в машинах “швидкої” є все необхідне. Наприклад, три автівки “екстреної медичної допомоги” обладнано не лише базовими речами, а й наприклад спеціальними механізмами. Так, “каталка”, на яку кладуть людину в авто, зважує пацієнта і потім, коли карета їде нерівною дорогою, механізм “збалансовує” положення “каталки” для максимально комфортного перевезення.

Також в усіх авто є спеціальний матрац: він дозволяє “зафіксувати” пацієнта з переломами: людину кладуть на “каталку” з матрацом, з якого потім випускають повітря і він приймає форму тіла людини.

           

 

Медики кажуть, що намагаються зробити все, аби перевезти пацієнта якомога акуратніше, проте часто питання своєчасного транспортування до медзакладу залежить від великої кількості учасників дорожнього руху.

           

Поліція нагадує, що якщо дорогою рухається “швидка” з проблисковими маяками та сиреною, водії інших транспортних засобів, які можуть створювати йому перешкоду для руху, зобов’язані дати йому дорогу і забезпечити безперешкодний проїзд.

Якщо увімкнено проблискові маячки синього та червоного або лише червоного кольору, водії інших транспортних засобів зобов’язані зупинитися біля правого краю проїзної частини (на правому узбіччі). На дорозі з розділювальною смугою цю вимогу зобов’язані виконати водії транспортних засобів, що рухаються в попутному напрямку.

Фото Марини Сербінович та автора

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.