-
20 Березня/ 09:10
Vinnytsia
Публікація20.03.1709:10
Вінницьких школярів безкоштовно вчитимуть англійської волонтери із 40 країн
Понад два десятки шкіл Вінниччини стали учасниками другого міжнародного волонтерського проекту GoCamp.
Одразу після завершення навчального року під час літніх канікул з дітьми займатимуться іноземні волонтери, які протягом трьох тижнів навчатимуть вінницьких школярів англійської.
Волонтерський проект GoCamp залучив 1000 англомовних волонтерів з усього світу. Проект успішно стартував у 2016 році, зібравши на території України 127 волонтерів із 40 країн світу та 4 континентів.
Пришкільні 3-тижневі табори для дітей з поглибленим вивченням іноземної мови є безкоштовними. Цільова аудиторія – шкільна молодь 10-15 років, а скористатися з цього проекту зможе 100 000 учнівської молоді. У 2017 році відібрано 611 шкіл.
У проекті Вінниччина цього року братиме активну участь: з іноземними волонтерами заговорять англійською учні 23 шкіл з усієї області. Серед них школи у Барі та с. Войнашівка Барського району, Ладижині, Тульчині, Козятині, Хмільнику, Гайсині, с. Хоньківці та Вендичани – Могилів-Подільського району, с. Корделівка та с. Черепашинці – Калинівського району, Шаргороді, с. Бирлівка, с. Студена та с. Чорномин – Піщанського району. Найактивнішою виявилась Бершадь – волонтери приїдуть у відразу 4 школи.
Щодо шкіл міста Вінниця, то конкурсний відбір успішно пройшли шість: школи № 1, 3, 8, 25, 27, 33.
Проект триватиме з 29 травня до 16 червня під гаслом “If you want to change the world, inspire a kid!”, що в перекладі означає: “Якщо ти хочеш змінити світ, надихай дитину!” Примітно, що програмою передбачена робота волонтерів не лише у школах великих міст, а й у менших містечках та селах.
- Коли волонтери заповнюють аплікаційну форму, то можуть вказати бажану область, в якій вони б хотіли працювати. Звичайно, більшість волонтерів прагне потрапити до великих міст, однак ми їх розподіляємо на власний розсуд, не залишаючи поза увагою маленькі міста і села. Тим паче, що більшість із них ніколи не була в Україні, то куди саме їхати вони часом і не знають – розповіла журналісту VежА керівник комунікаційного відділу ініціативи GoCamp Тетяна Кириленко. – Ми намагаємося в одній області не дублювати країни, з яких походять волонтери, аби урізноманітнити культурне середовище учнів.
Шанси шкіл здобути перемогу у всеукраїнському конкурсі були рівні у всіх, адже місцевість чи кількість дітей у школі не була критерієм відбору. Ключовою характеристикою була креативність презентації школи та місцевості англійською мовою, яка мала називатися “Запросіть волонтера до своєї школи“.
У підготовці презентації мали брати участь безпосередньо учні школи. Презентувати можна було у формі короткого відео (тривалістю до 90 секунд) або презентації не більше 10 слайдів. Крім креативного завдання, оцінювали також опис школи та населеного пункту двома мовами – англійською та українською. В анкеті необхідно було вказати, який напрям роботи із чотирьох визначених проектом цікавить школу найбільше. Далі із поданих заявок формували рейтинг шкіл. Оцінювання проводили представники ініціативи GoGlobal, Міністерства освіти і науки України, Британської ради та Посольства США в Україні.
Основні напрямки роботи з учнями охоплюють 4 сфери – лідерство та кар’єра, громадянство, STEAM, спорт та здоров’я.
STEAM (від англ. Science, Technology, Engineering, Art, Math) – це напрямок, у якому тісно сплітаються відразу кілька галузей – наука, технології та інженерія, мистецтво і математика. Такий мультидисциплінарний підхід у навчальній частині програми спрямований на формування критичного мислення учнів, інноваційного підходу до навчання та реалізації ідей, виховання лідерських якостей та вміння самостійно приймати рішення.
- Торік найбільш затребуваними серед волонтерів були 2 напрямки – це лідерство та кар’єра і спорт та здоров’я.
- STEAM користувався найменшою популярністю, напевно тому, що волонтери перш за все орієнтуються на свій досвід, вміння та освіту при виборі напрямку роботи на програмі. – зазначила Тетяна Кириленко. – Методологію нам допомагає розробити Міністерство освіти і науки України, також з Несторівською групою ми працювали над розробкою напрямку “громадянство”.
- Загалом, у підході до навчання на проекті ми відходимо від “партового методу”, коли діти сидять в класах і слухають вчителя. Проект відбувається влітку, тому ми працюємо на вулиці, часто в ігровій формі, тож гейміфікація та літня атмосфера, як показує минулорічний досвід, дає гарні результати. До того ж, волонтери намагаються у формі гри навчити дітей англійської, наприклад волонтери з Аргентини грали з ними у футбол і відповідно на практиці, граючи, закріплювали необхідну лексику.
- Волонтери з Мексики готували національні страви і вчили з дітьми, як називаються інгредієнти. Також волонтери вчили бути толерантними та розповідали про публічну дипломатію своєї країни. Все спілкування, звичайно ж, англійською.
Комплексну програму табору має розробити школа спільно з волонтером. Для представників шкіл у квітні проведуть декілька тренінгів, їх підготують до подальшої роботи над проектом та нададуть усі необхідні методичні матеріали. Програма має бути продумана так, щоби діти вчилися працювати у команді та ще й мультикультурому середовищі, бути толерантними, креативними та інновативними.
Працюватимуть учні над низкою проектів та завданнями, і звичайно ж – відпочиватимуть і долатимуть як мовні, так і культурні бар’єри.
Оскільки волонтери працюватимуть з дітьми і проживатимуть у сім’ях, то вони перед приїздом обов’язково проходять перевірку на наявність притягнення до кримінальної відповідальності. Така перевірка відбувається у партнерстві з Міністерством закордонних справ України, яке також сприяє вирішенню візового питання для волонтерів.
Варто зазначити, що проект не фінансується державою та не функціонує за рахунок грантових коштів. Проект відбувається за рахунок фандрейзингу із бізнесу як громадян України, так і іноземців. Організатори переконані, що до процесу виховання молоді має долучатися бізнес і фінансово підтримувати проекти, які формують майбутнє покоління.
- Нашому проекту державні структури часто допомагають ресурсами, чи то у розробці методології, чи у наданні території для проведення проекту, як це було минулого року. Наприклад, були волонтери, готові їхати до дітей у прифронтову зону та працювати з ними практично на лінії вогню. Тоді нам вдалося привезти групу діток у Київську область, у селище міського типу Володарку, де базу нам надала Адміністрація Президента, де ми і проводили проект, – додає Тетяна Кириленко, керівник комунікаційного відділу ініціативи GoCamp.
Місію проекту організатори вбачають у вихованні та розвитку освіченої молоді, охочої навчатися та володіти іноземними мовами, пізнавати культуру інших країн та вміти представляти свою, та навіть ламати стереотипи щодо України.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.