Громадська організація “Інститут масової інформації” дослідила кількість передвиборчих матеріалів з ознаками замовності та неналежним маркуванням у медіа в різних регіонах України. Серед лідерів у такому сумнівному рейтингу опинилась й Вінниця.
Як повідомляють на сайті “Інституту масової інформації”, дослідження проводили у 200 регіональних онлайн-медіа у 20 регіонах України. Тривало дослідження у жовтні цього року, в період передвиборчої кампанії до місцевих виборів. Загалом було проаналізовано 15 982 новини в онлайн-медіа, із них – 656 матеріалів з ознаками замовності, 188 матеріалів із неналежним маркуванням, 522 згадки про політичні партії в позитивній “джинсі” та неналежно маркованій агітації. Виявлено 107 фейків та маніпуляцій в матеріалах з ознаками замовності та в матеріалах із неналежним маркуванням.
Щодо Вінниці, то моніторинг проводили у таких ЗМІ: “VежA”, “20 хвилин”, “33 канал”, “Вінниця.info”, “ВІТА”, “Власно”, “Місто”, “Місто над Бугом”, “Реал”, “Суспільне:Вінниця”.
Регіонами-антилідерами за рівнем “джинси” стали Дніпро і Херсон (в середньому, 12% від загальної кількості матеріалів в онлайн-медіа цих регіонів мали ознаки замовності). На другому місці опинилась Вінниця (9%), а на третьому – Полтава (6%).
Водночас найменше новин з ознаками замовності зафіксовано в онлайн-медіа Чернігова (0,7% матеріалів від загальної кількості публікацій в регіоні).
У досліджені також аналізували кількість неналежно маркованої політичної агітації та реклами. Найбільше її виявили у тернопільських (12%), полтавських (3,6%), хмельницьких (3,1%), вінницьких (2,7%) та чернігівських (2,6%) ЗМІ. Взагалі не розміщували неналежно марковану політичну агітацію в онлайн-медіа Кропивницького, Рівного, Сум, Ужгорода і Херсона.
Щодо замовників політичної “джинси”, то найбільше згадок на користь місцевих партій публікували онлайн-медіа Ужгорода (80% від загальної кількості згадок в політичній “джинсі” та неналежно маркованій агітації регіону).
Під час моніторингу з’ясували, що найчастіше замовниками “джинси” в онлайн-медіа в Україні були:
– політичні партії, включаючи осередки – 40% від загальної кількості “джинси”,
– політики місцевого рівня – 37%,
– позитивні матеріали про органи місцевої влади – 14% публікацій,
– про органи державної влади – 4,6% публікацій,
– про політиків загальноукраїнського рівня – 4%,
– інших політиків – 0,4% від загальної кількості “джинси” в новинах 20 регіонів України.
На користь партії “Опозиційна платформа – “За життя” найбільше згадок було в сумських онлайн-медіа (71%). Черкаські медіа в 40% своїх матеріалів рекламували “Батьківщину”. В Житомирі найбільше просували “Зе!Команду/Слугу народу” (57%), а ось в Хмельницькому – “За майбутнє” (55%). У львівських онлайн-ЗМІ найчастіше з’являлась “Європейська Стратегія” (30%), а “Радикальна партія” – в Херсоні (3% від загальної кількості згадок в політичній “джинсі” та неналежно маркованій агітації регіону).
Як зазначають в “Інституті масової інформації”, основними замовниками політичної “джинси” в онлайн-медіа 20 регіонів України стали місцеві партії та “Зе!Команда/Слуга народу”.
Позитивні матеріали з ознаками замовлення та неналежно маркованої агітації про регіональні партії виявили у 26%. На другому місці опинилась партія “Зе!Команда/Слуга народу” (20,5%), а третє місце за рівнем “джинси” отримала партія “За майбутнє” (11,5%).
Дещо менше в позитивній “джинсі” згадується ОПЗЖ (8% згадок від загальної кількості прихованої реклами), “Батьківщина” (7%) і “Європейська Солідарність” (5%). “Радикальна партія” має 1% згадок. Всі ж інші партії разом згадувались у 21% позитивної “джинси” та неналежно маркованій рекламі.
Звертаємо увагу наших читачів, що все політична та/або передвиборча реклама, яка публікується у виданні Vежа маркується на початку відповідних матеріалів маркування “Політична реклама” або “Передвиборча агітація”. А відповідні дописи на фейсбук-сторінці Vежі маркуються символом ®.
Уся політична реклама та/або агітація, опублікована у виданні Vежа оплачуються учасниками виборчого процесу на рахунок ТОВ “ВЕЖА ВІП” згідно з вимогами чинного законодавства.
Графіка – Інститут масової інформації
Дякуємо!
Тепер редактори знають.