Сьогодні, 3 грудня, на території військового аеропорту в Гавришівці, що під Вінницею, місцева авіаційна бригада №456 отримала поповнення власного повітряного флоту.
За участі командувача ВПС України, генерал-майора Сергія Дроздова, льотчикам-транспортникам передали відновлений санітарний АН-26. Літак отримав бортовий номер 35, а також власне ім’я: його назвали на честь героїчно загиблого в зоні АТО вінницького пілота Дмитра Майбороди.
Перед початком урочистостей на плацу біля аеродрому піднялася хуртовина: попри це солдати, сержанти на офіцери, що стояли перед літаками, не порушували стрій. Дехто з військових продовжував чистити свіжоівдновлений АН-26-ий: його постійно закидало снігом, але до початку урочистостей бойова машина мала виглядати якомога краще.
Поки журналісти та чиновники мерзли в очікуванні початку події, пілоти вирішили розважити публіку: на обрії з’явився літак, що заходив на посадку. Наближаючись до аеродрому, літак знизився, і буквально над головами захопленої публіки ефектно махнув крилами, так вітаючись з тими, хто на землі.
Зрештою, під музику оркестру на плац вийшла варта з бойовим знаменом.
За тим до слова запросили матір Героя України Дмитра Майбороди Тетяну Іванівну, який служив у цій же бригаді до своєї трагічної загибелі.
“Дмитро із самого дитинства був закоханий в небо і в літаки: ще коли йому не було й десяти років, він із захопленням знімав тут, під Гавришівкою, авіашоу вінницьких пілотів. Його життя було коротке, але яскраве, і понад усе в цьому життя мій син любив літати.
Я вдячна всім, хто причетний до відновлення цього борту, адже його завдання – рятувати людей. Сьогодні я хвилююся, але водночас горда з того, що память про мого сина відтепер буде не лише на землі, але й у небі”.
Командир екіпажу літака АН-26 Дмитро Майборода з травня по липень 2014 року виконав 35 бойових вильотів для перевезення військових, озброєння, матеріально-технічних засобів в зону АТО на Донбасі, проводив евакуацію поранених та хворих. Загинув 14 липня 2014 року у Краснодонському районі Луганської області, коли його літак був підбитий. Він разом з помічником командира екіпажу майором Дмитром Шкарбуном до останнього керував літаком, що дозволило іншим членам екіпажу евакуюватися. Похований на Алеї Слави Центрального кладовища Вінниці.
Транспортник АН-26 у складі 456-ої бригади транспортної авіації виконуватиме функцію санітарного літака: він займатиметься евакуацією поранених. На борту не можна проводити надскладні нейрохірургічні операції, однак простіші хірургічні втручання можливі, так само як й інша допомога людям. У літаку – 18 ліжок для поранених, окрім того в нього можуть заїжджати невеликі автомобілі.
Як розповів майор Павло Дідух, АН-26 ремонтували на заводі цивільної авіації у Києві, до цього він експлуатувався 18 років. Зараз фахівці модернізували літак і продовжили термін його експлуатації ще на 9 років.
Після виступу матері Дмитра Майбороди, голови Вінницької ОДА Валерія Коровія та командувача ВПС України Сергія Дроздова, відбулися нагородження бійців 456-ої авіаційної бригади.
Коли урочистості вже добігали кінця, присутні на плацу знову змусили піднімати погялди до неба: на посадку заходив транспортний вертоліт МІ-8: як і літак, він пролетів максимально низько над землею, чим викликав чергове захоплення представників ЗМІ.
Зрештою, журналістам дозволили зайти до середини літака і подивитися, як там все влаштовано.
Перебування цивільних на території військового аеропорту завершилося покладанням квітів до меморіалу загиблим пілотам бригади – Дмитру Майбороді та Дмитру Шкарбуну.
Фото Андрія Завертаного
Дякуємо!
Тепер редактори знають.