-
24 Квітня/ 17:04Новини
Публікація24.04.1917:04
Вінниччина увійшла в ТОП-5 областей України за кількістю опорних шкіл. ГРАФІКА
За три роки кількість опорних шкіл Вінниччини зросла у 22 рази: з двох до 45, а кількість філій цих шкіл – з восьми до 62. Таким чином Вінницька область займає п’яту сходинку в Україні за їхньою кількістю.
Про це повідомив Володимир Буняк, в.о. директора Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА. Він розповів, що перші дві опорні школи створили у 2016 році в Оратові та Хмільнику. У 2017 році в області їх налічувалося вже 12, а в 2018 році – 45. Крім того до кінця 2019 року на Вінниччині може з’явитися ще 18 опорних шкіл.
Найбільше опорних шкіл наразі є у Ямпільському (7), Барському (4), Оратівському (4) та Крижопільському (4) районах. Натомість у Калинівському, Погребищенському, Жмеринському, Тиврівському, Мурованокуриловецькому, Могилів-Подільському, Тульчинському, Гайсинському, Тростянецькому та Чечельницькому районах опорних шкіл немає взагалі.
У 2018 році на опорні школи Вінниччини виділили 18,2 мільйонів гривень, за які придбали 50 комплектів мультимедійного обладнання для кабінетів математики, зокрема – 15 ноутбуків. А для того, щоб організувати підвіз учнів до таких шкіл минулого року закупили 18 автобусів, для тих районів, які найбільше цього потребують (у 2019 році виділили ще 16 мільйонів гривень на їх придбання).
Володимир Буняк зазначив, що через складну демографічну ситуацію в сільській місцевості діє багато шкіл із малою наповнюваністю, які не можуть забезпечити належної якості навчання. У Вінницькій області таких 37. Тому малокомплектні школи мають можливість стати філією опорної школи, виконуючи функції початкової (школа І ступеня, або І-ІІ ступенів).
– В нас, на жаль, є школи, які побудовані на 500-600 місць, а там навчається біля 50 учнів, і вона не є перспективною. Так само є школи, де один вчитель, і учні першого, другого і третього класів сидять разом. Зрозуміло, що такого бути не повинно. Але не завжди самі директори шкіл хочуть, щоб понижувався ступінь навчального закладу.
Володимир Буняк також розповів, що створення опорних шкіл дозволяє покращити якість надання середньої освіти. З його слів така система дозволяє залишити початкові школи за місцем проживання(зокрема й у сільській місцевості), а учнів середніх і старших класів сконцентрувати в опорних школах, підвищивши таким чином конкуренцію між усіма в освітньому середовищі.
Володимир Буняк наголосив й на тому, що вчителі в опорних школах також уже не викладають по три-чотири предмети одразу, а лише профільний, надаючи таким чином якісніші знання.
Кількість учнів (вихованців) опорного закладу (без врахування учнів філій), як правило, становить не менше 200 осіб. В Україні у таких школах передбачено капітальний ремонт, впровадження енергоефективних технологій, встановлення обладнання та програмного забезпечення, проведення швидкісного інтернету, Wi-Fi, створення умов для інклюзивного навчання, ремонт під’їзних доріг, а також створення безбар’єрного простору (джерело – mon.gov.ua).
В Україні найбільша кількість опорних шкіл – в Кіровогрядській області (69), а найменша – в Івано-Франківській (9). У Закарпатській області таких шкіл немає. В Автономній Республіці Крим вони також відсутні.
Зі слів Володимира Буняка створення мережі опорних шкіл – крок на шляху до створення профільної середньої освіти.
– Ми нічого нового не створюємо, тому що вся цивілізована Європа пройшла цим шляхом. Створюйте опорну школу – ми дамо вам гроші, мультимедійне забезпечення, проведемо Інтернет… Але Інтернетом, не залежно від того, яка школа, до кінця цього року планують забезпечити усі навчальні заклади області.
Детальніше про опорні школи в Україні ТУТ.
Фото автора, mon.gov.ua
Ілюстративне фото – edevoir.com
Читайте також:
На Вінниччині десять рятувальників отримали подяки й грамоти
Дякуємо!
Тепер редактори знають.