-
25 Липня/ 12:18Новини
Публікація25.07.2512:18
Відкриття ФОП для ІТ: нюанси реєстрації
Реклама
Сфера ІТ в Україні стрімко розвивається. Навчаються та приходять в галузь нові фахівці, створює цікаві проєкти Мінцифра, державою підтримуються розробки для оборони і цифровізації послуг для населення. Для ІТ-компаній діє режим Дія.Сіті, завдяки якому в 2025 році навіть можна бронювати співробітників.
Багато спеціалістів працюють самостійно, «на себе». І реєстрація ФОП є обов’язковим етапом оформлення підприємницької діяльності в разі, якщо не планується відкриття компанії (ТОВ). Тільки так можна працювати офіційно, не боятися податкових перевірок, блокувань банками рахунків і донарахування величезних боргів по податках.
Підготовка до оформлення діяльності
До того, як подавати заяву на реєстрацію ФОП, фахівцю треба визначитися з кількома основними моментами. Перший – це вибір системи оподаткування для ведення діяльності. Нюансів тут дуже багато, тому корисною буде онлайн-консультація бухгалтера, під час якої спеціаліст дізнається все необхідне про бізнес, врахує ключові аспекти, допоможе визначитись.
Для ФОП в сфері ІТ зазвичай вибирають 3 групу спрощеного режиму через наступні переваги:
- Мінімальні обмеження за видами діяльності.
- Максимальний ліміт річного доходу – на рівні трохи більше 9,3 млн. грн.
- Відсутність обмежень щодо вибору клієнтів.
- Вести зовнішньоекономічну діяльність, надавати послуги іноземним компаніям – можна.
- Реєструвати найманих працівників – дозволено в будь-якій кількості.
Реєстрація ФОП 3 групи дає ІТ-спеціалісту максимум свободи під час ведення діяльності. І водночас дає змогу рахувати податки за вигідними ставками:
- 5% ЄП – сплачується зі всього доходу. Або:
- 3% ЄП – якщо ФОП платить ПДВ.
- 1% – ставка військового збору, також рахується зі всього доходу.
До подання заяви варто визначитися з основним і додатковими КВЕДами. Це спеціальні коди, за якими реєструються види діяльності. Фахівець зможе надавати послуги лише в межах зафіксованих КВЕД. Їх може бути внесено в документи безліч, але працювати треба хоча б за якимось одним. Незареєстрована діяльність вважається порушенням.
КВЕДи для ІТ представлені в класифікаторі в дуже великому виборі. Найпопулярнішими є 62.01 для програмування, 62.02 для консультацій, 63.11 та 63.12 для роботи з веб-сайтами та ін. Підібрати можна самостійно, переглянувши всі варіанти в класифікаторі. Але краще тут також скористатися допомогою фахівця, щоб не наробити помилок.
Процес реєстрації ФОП та важливі нюанси
Варіантів реєстрації ФОП сьогодні є декілька:
- Онлайн – через портал «Дія», з електронним підписом.
- В ЦНАПі особисто – з паспортом і кодом.
- Через юриста – найбільш надійний варіант.
Процес реєстрації простий – потрібно просто заповнити та подати заяву. В ній визначаються основні умови роботи, вносяться дані про ІТ-спеціаліста, вибрану систему (групу) оподаткування, КВЕДи та ін. Заяву потрібно заповнювати уважно, бо будь-яка помилка в даних – це відмова в її розгляді. Але виправити це просто – подати знов заяву з правильними відомостями.
Гірше, коли майбутній підприємець робить помилки, що не фіксуються відразу. Наприклад, вибирає невигідну систему оподаткування (на загальній платити треба більше 40% коштів з доходу) чи групу, що не відповідає специфіці діяльності. 2 група, наприклад, не дозволяє працювати з іноземними замовниками.
Помилки під час реєстрації, якщо не стають причиною відмови в прийнятті заяви, приносять чимало проблем в процесі ведення бізнесу. Тому більшість підприємців делегують процес реєстрації ФОП фахівцям, щоб точно мати впевненість у правильності оформлення. Достатньо надати потрібну інформацію та документи – а потім отримати виписку з ЄДР.
Незалежно від того, реєструє підприємець все самостійно чи через юриста, саме отримання виписки з держреєстру є ціллю оформлення. Основний доказ реєстрації ФОП – внесення даних в ЄДР, а виписка з нього підтверджує цей факт.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.