Вечірня поезія, пісня та музика, сад Коцюбинського та зачаровані глядачі — саме так розпочалася вечірня програма фестивалю “Острів Європа” у перший день його проведення 15 червня.
Фестиваль “Острів Європа” у Вінниці починає набирати обертів. У книгарні “Є” звучить білоруська мова та розмови про БНР та УНР, на Майдані Незалежності під тентом ізраїльська письменниця Белла Шаєр, родом з України розповідає про власну книгу, Сходи Артинова перетворилися у поетичний майданчик: тут Мар‘яна Савка разом з Оленою Луцишиною надають цьому простору нового значення та атмосфери. Люди спілкуються між собою, все відбувається легко та невимушено. Так само легко і невимушено основні події фестивалю перейшли у Сад Коцюбинського — саме тут всі дні відбуватимуть вечірні заходи: перформанси, читання та концерти.
Сад Коцюбинського як локацію фестивалю “Острів Європа” відкривала поетеса, редакторка та співачка Мар‘яна Савка разом із своїми музикантами Сергієм Гуріним та Юрієм Романовим. Символічною є і назва перформансу “В саду зізнань”.
– Ми готували цей музично-поетичний перформанс спеціально для цього фестивалю. Його ще ніхто і ніде не чув. Це прем‘єра, яку ми раді представити вам саме у цьому прекрасному саду, – розпочала вечір Мар‘яна Савка.
Голос, поезія, музика, тіло жінки, сад і блакитний тент — головні герої музичного дійства.
Розпочинаючи із ліричних віршів та легкої, меланхолійної музики, Мар‘яна Савка у чорно-червоному задала досить романтичний настрій у саду Коцюбинського. Її поезія легка та вдумлива, вона має свою жіночність та спокусливість, а кожен рух поетеси, навіть поправляння волосся, гармонійно вплітався у текст та музику. Складалося відчуття цілісності та природності.
Поезія ставала піснею, а пісня театральним дійством, адже Мар‘яна розповідала історію в “Саду зізнань” використовуючи власну поезію, народні пісні та колискові. Це тексти про життя, почуття, стихії та природу речей. Ці тексти іноді схожі на магічні заклинання, яким підкорюється навіть тент, що додав перформансу під час виступу особливої об‘ємності.
Мар‘яна продемонструвала і майстерність слова, і прекрасне володіння голосом та навіть музичним інструментом. Коли жінка грала на дримбі, то навколо затихли всі, спостерігаючи дійство чи то через екрани телефонів, чи на власні очі.
У музиці змішалися народні та ромські мотиви, а також джаз, під який поетеса навіть підтанцьовувала. Її руки розповідали історії, а голос їх розшифровував. Та, здавалося, що публіці й так все було зрозуміло. Ці зізнання в саду стали зрозумілими людям абсолютно різного віку та соціального статусу, адже говорила авторка про прості речі, а знайомі народні пісні в новому звучанні помітно радували старше покоління, яке подекуди тихенько підспівувало.
Загалом Мар‘яні разом із музикантами вдалося створити поетично-музичну атмосферу в саду, яку згодом доповнила Олена Гусейнова вже зі своїми музикантами та вокалістами.
Сьогодні ж ліричну атмосферу змінить проект Сергія Жадана, Олега Каданова та Євгена Турчинова “Лінія Маннергейма”. Повну програму фестивалю читайте за цим посиланням.
Фото Андрія Завертаного
Дякуємо!
Тепер редактори знають.