Публікації за датами

  • 07 Листопада/ 14:11

    Vinnytsia

    Публікація07.11.1714:11

    Автор:admin

    Uber VS “традиційні” таксі: тест-драйв у Вінниці

Вже перші чутки про появу у Вінниці сервісу таксі Uber спонукали багатьох вінничан рахувати дні, коли перше таке авто виїде на вінницькі вулиці. Хронічні проблеми з викликами “традиційних” місцевих таксі, відсутність гарантії виїхати зі Старого міста взагалі коли небудь, а інколи – відверте хамство з боку диспетчерів, змушувало шукати альтернативу – якої банально не існувало.

І врешті – вона з’явилася у вигляді міжнародного сервісу, який, здавалося б, мав би викорінити ці проблеми.

Читайте також: Не дороге, небезпечне і російськомовне: огляд вінницьких таксі. ІНФОГРАФІКА

Читайте також: Замовлення №0: у Вінниці відбувся тест-драйв Uber

Uber у Вінниці запускали пафосно: під спалахами фотокамер та за участі чиновників високого рангу. Вже з перших днів сервіс стабільно запрацював: авто приїжджали швидко, машини були переважно новими та не “Жигулями”, за кермом як правило – підкреслено ввічливі та україномовні водії.

Щоправда багато з них не знали місцевості: на старті Uber завозив до Вінниці “бригади” таксистів з інших міст, зокрема зі Львова. Перші ж безкоштовні поїздки для всіх клієнтів ще більше переконали багатьох вінничан відразу встановити собі додаток “uber” на смартфон.

Традиційні служби таксі у свою чергу також оголосили низку призових акцій (дехто обіцяв цілих 50 тисяч гривень). Або ж просто чекали “поки тіло ворога проплине річкою”, сподіваючись, що вінницький Uber невдовзі “вирівняється” з рештою служб, зокрема за співвідношенням “ціна-якість”.

Читайте також: Вінницькі таксі пообіцяли повністю перейти на українську мову

VежА вирішила провести тест-екпсеримент аби з’ясувати, як сьогодні Uber працює у Вінниці у порівнянні з “диспетчерськими” службами таксі – за два з лишком місяці після запуску.

Ми викликали автомобіль убер в точку А і рухалися на ньому в точку Б. З точки Б викликали “традиційне” таксі, і поверталися на ньому в точку А. Таким чином ми отримували співвідношення швидкості подачі авто, ціни за поїздку та загалом якості обслуговування “убер-таксі” у порівнянні з  іншими службами в приблизно однакових умовах. Після кожної пари поїздок ми змінювали маршрут і таким чином здійснили шість тестових поїздок Uber VS Традицйне таксі.

 

Провулок Середній – вул. 600-річчя.

UBER

Перший маршрут ми взяли досить короткий, у доволі жвавому районі та не в час пік. Спочатку виклик робимо в таксі Uber: авто перебуває в п’яти хвилинах від нас, додаток пише, що за нами приїде Lada Granta, рейтинг водія – непоганий. Однак дещо насторожує його “аватарка”: портрет на тлі фотошпалер з берізками.

Водій не вкладається в п’ять хвилин. Не вкладається він і в десять хвилин. В 15 – теж. Двадцять хвилин ця Лада Гранта з людиною на тлі берізок за кермом гасала навколо нас по широких і вузьких радіусах: залізаючи в якісь несподівані глухі кути, натикаючись на урвища та маленькі річки, хтозна скільки разів розвертаючись і двічі проїжджаючи місце нашого… призначення!

Зрештою, з-за горизонту майже вилітає дикий синій “ВАЗ” “2199”, на закарпатській реєстрації, жваво під’їжджаючи до нас.

Ми всідаємося в цю машину, і жахаємося: дивно, як вона їде взагалі. На жодній з дверцят немає обшивки (карт), звідусіль стирчать якісь дроти, все торохтить і розвалюється. Водій при цьому постійно матюкається: пояснюючи, що “воно мене цей навігатор шото бл.. крутило, я бл, так довго на їхяв, бл, сюди шо, йо..” і так далі, зокрема, що дорогою до нас у нього скінчився газ. На відео – кілька секунд скриплячої тиші, яку нам вдалося зафіксувати у паузах між тирадами водія.

Живі-здорові, ми таки дісталися пункту призначення, і так поспішали вийти, що навіть не розрахувалися. Стався конфуз: автор думав, що заплатить карткою фотограф, а фотограф – що автор готівкою.) Водій в цей час думав про щось своє і теж швидко поїхав.

Однак тариф від Uber’у за цим маршрутом склав 25 гривень. Які ми і готові віддати водію за роботу!

ТАКСІ “ФОРСАЖ” (555 069)

Такий перший і жорсткий цьогоденний досвід від Uber розвіяв частину наших ілюзій та “надихнув” на подальші автопрогулянки, тож з 600-річчя ми зателефонували в “диспетчерську” службу “Форсаж”. Їхати, нагадаємо, вирішено в ту ж точку, звідки прибули – аби порівняти тарифи на аналогічних маршрутах.

За 4 хвилин біля нас з’явився синій Volkswagen Passat, який спокійно довіз нас до провулку Середнього.

Однак тариф, що важливо, виявився на 10 гривень більшим, ніж по тому ж маршруту на Uber’і: 35 гривень замість 25. Тариф 35 гривень – мінімальний для таксі “Форсаж”, тож інакше і бути не могло, однак на таких невеликих маршрутах це відчутно дається взнаки.

Провулок Середній – Майдан Незалежності

UBER

Тепер ми вирішили проїхати до центру і викликали Uber з провулку Середнього до міської ради: за три хвилини за ними прибула Renault Laguna. Автомобіль був на литовських номерах, але за кермом – чомусь! – виявився молодий водій-українець. На торпеді в салоні – книжка, щось із класики, жодна музика не грає.

Їхали загалом ніби нормально, однак на світлофорах водій переписувався з кимось по вайберу (тоді ж і тихо увімкнув радіо) та пару разів стартував на “жовтий”. Зрештою, ми доїхали до міської ради через Келецьку, Пирогова та Соборну за 43 гривні.

ЄВРОТАКСІ (555 888)

Випивши кави та кілька разів невдало спробувавши викликати таксі 838 (яке скидало дзвінок, потім передзвонювало і відразу – саме ж скидало), ми додзвонилися в Євротаксі. Диспетчерка українською попросила очікувати смс, і за хвилину ми його отримали: синій Ford Focus обіцяв забрати нас ще за 5 хвилин.

Авто приїхало вчасно, Ford – на польських номерах. За кермом – молодий водій, у салоні досить акуратно, грає якась підліткова російська попса, яка потім переходить в турецьку дискотеку і нарешті – дес-па-сіто.

На відправну точку ми поїхали вже іншим маршрутом: через вулиці Коріатовичів та Зодчих. Водій вів авто досить акуратно, поступався іншим водіям. Однак за поїздку попросив 50 гривень: на 7 гривень дорожче, ніж в Uber.

Провулок Середній – Епіцентр

UBER

В наступному виїзді ми вирішили сумістити приємне з корисним та поїхали в Епіцентр за різними засобами офісної гігієни. Uber показує в 5-хвилинній дистанції від нас “Zaz Sens”: ми не в захваті від варіанту авто, але підтверджуємо замовлення. Цього разу авто теж трохи блукає, спізнюється на півтори хвилини.

У салоні – дуже накурено: навіть тим, хто палить, стало якось не по собі. Трохи звикли до цієї атмосфери ми десь лише на півдорозі.  На панельці у водія роздруковані паперові іконки – якось ніби валяються, з колонок тихо грає російська попса.

Ми досить спокійно доїжджаємо до місця призначення і платимо за це 46 гривень. Поставити високу оцінку водію рука не піднімається через надто прокурений салон.

Таксі “Оптимальне” (579)

Вийшовши із супермаркету, вже з пакетами ми викликаємо “глобальну диспетчерську” службу таксі: 579 (таксі “Оптимальне”). В слухавці нас запитують, з якого ми міста та країни (це звучить досить пафосно), просять чекати смс. Повідомлення ми так і не дочекалися, однак за 7 хвилин за нами приїхала Renault Sandero. Водій в чорному пальто допоміг нам завантажити пакети в машину і, про щось пожартувавши, рушив.

Вже на першому світлофорі він почав розмовляти про щось по телефону з донькою, у процесі – кілька разів рушав на “жовтий”. На щастя, це був не час-пік і надворі було ще досить світло, тож ми без пригоди дісталися місця призначення. За поїздку таксист взяв 45 гривень: на гривню менше, ніж в Uber

Як видно, частково прогнози про “вирівнювання” якості перевезень традиційних таксі та сервісу Uber у Вінниці таки справдилися. Uber не став “вбивцею традиційних таксі” у Вінниці та наразі не може похвалитися гарантіями того, що ви завжди отримаєте притомне авто з адекватним водієм “за промовчанням”.  Випадок з Lada Granta та її “веселим” водієм дуже яскраво продемонстрував таку ситуацію.

Водночас, поїздки на Uber’і в усіх випадках виявилися дешевшими у порівнянні з рештою вінницьких служб таксі, що для багатьох клієнтів може стати визначальним фактором. Сподіваємося, що онлайн-сервіс замовлення автомобілів все ж зможе утримати планку обслуговування “вище середнього”, а посилена конкуренція – яка, сподіваємося, нікуди вже не дінеться – змушуватиме “традиційні” вінницькі таксі завжди перебувати в тонусі.

Фото Андрія Завертаного

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

author avatar
admin
Технічний адміністратор сайту
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть
Ctrl+Enter

Дякуємо!

Тепер редактори знають.