У Вінниці створюють нові ударні вертольоти для армії на базі радянських машин. ФОТО

12:39
Автор: Микола Геркалюк
Become a Patron!

Вінницький авіаційний завод модернізував близько десяти старих радянських гелікоптерів для ЗСУ,

Як повідомляє ресурс Військовий навігатор України, на Вінницькому авіаційному заводі окрім модернізації радянських вертольотів Мі-2 і Ка-26 займаються ремонтом літаків Ан-2, Як-18Т та Як-52.

Нове життя вертольота починається в цьому цеху на майданчику демонтажу. Тут з машини знімають все обладнання, а фюзеляж розбирають мало не до останнього гвинтика. Перед капітальним ремонтом корпус і демонтовані елементи піддають ретельному очищенню від залишків фарби за допомогою хімічних розчинників, – розповідає заступник директора Вінницького авіаційного заводу Юрій Байдак про створення вертольотів МСБ-2.  

МСБ-2 – це український багатоцільовий гелікоптер, який був розроблений зусиллями ПАТ “Мотор Січ” на базі застарілого Мі-2. Існує кілька різних модифікацій, які використовуються для різних цілей. Машини, які збирають у Вінниці мають назву Мі-2МСБ-В – легкий ударний вертоліт, що призначений для боротьби із живою силою та бронетехнікою противника.

В українській версії від оригінального Мі-2 залишився хіба що корпус. Двигун для вертольоту виготовили на “Мотор Січ”. Нова силова установка потужністю 465 кінських сил дозволила побити рекорд висоти для цієї моделі. Якщо Мі-2 міг підійматись до 4000 метрів, то оновлений український Мі-2МСБ-В підіймається аж на 7000 метрів. Також на машину встановили нову систему навігації, замінили сигналізатор обмерзання, оновили паливну систему та систему управління тощо.

Оскільки гелікоптери не створюються з нуля, а оновлюються на базі радянських Мі-2, оригінальні машини трапляються в досить різному стані. Якщо в одному випадку достатньо відмити окремі частини фюзеляжу, замінити скло та пофарбувати, то в інших доводиться замінювати великі частини.

– Ось на цьому вертольоті було замінено днище. Він довго простояв під відкритим небом, тому час і навколишнє середовище зробили свою справу. Крім того, обов’язковій заміні підлягають всі гумові вироби, прокладки, центрувальні шайби, шпильки. Після цього машина відправляється на монтажний майданчик, де на неї встановлюється нове обладнання, – розповідає один із працівників цеху.

Необхідні деталі виготовляють безпосередньо на Вінницькому авіаційному заводі або ж поставляють з “Мотор Січ”.

Досить багато часу забирає ремонт вертолітних редукторів. Там 53 підшипники та більше 500 гайок, а загальна кількість деталей вимірюється тисячами. Ремонт редуктора потребує відповідної кваліфікації і займає кілька тижнів.

Після завершення всіх робіт гелікоптери відправляються на льотно-випробувальну станцію і тільки після успішної перевірки проходять процедуру приймання представниками замовника.

Нещодавно працівники Вінницького авіаційного заводу завершили минулорічний контракт із ЗСУ, який передбачав поставку близько десяти Мі-2МСБ-В. Вертольоти вже надійшли на озброєння авіаційних бригад Повітряних Сил та Армійської авіації Сухопутних військ ЗСУ. Майже без перерви тут розпочали реалізацію нового контракту зі Збройними Силами України.  

Фото: http://milnavigator.com.ua, https://bmpd.livejournal.com/1487816.html, Вікіпедія