У Вінниці протягом цього року заплановано облаштувати 11 кілометрів веломережі. Наразі загальна протяжність веломережі в місті становить 88,5 кілометра.
Як йдеться на Facebook-сторінці департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради з посиланням на заступника директора департаменту Андрій Сорокіна, загалом торік в місті збудували 9,5 кілометра велодоріжок. Зокрема, 5,5 кілометра – виділені велодоріжки та 4 кілометри – суміжні (велосипедна та пішохідна) доріжки.
В цьому році заплановано облаштувати виділені велодоріжки з обох сторін на вулиці Батозькій. На ділянках по Пирогова та Шепеля (на відрізку від вул. Р. Скалецього до вул. В. Малиновського) планується створити двосторонні смуги з одного боку вулиці. Також в департаменті розглядають варіанти нанесення розміток для велосмуг на вулицях Винниченка та М. Ващука.
Також Андрій Сорокін додає, що нині у Вінниці акцент ставлять саме на конструктивно виділених велодоріжках, де це можливо з огляду на історичну забудову міста та конструктивні параметри вулиць. Йдеться, зокрема, про Сабарівське шосе чи вул. Я. Гальчевського, де облаштовували доріжки в минулому році.
В департаменті кажуть, що динамічний розвиток інфраструктури для велосипедистів пов’язаний із тим, що в місті збільшується кількість автомобілів та зростає завантаженість доріг. На думку фахівців департаменту, шлях вирішення питання мобільності міста не можна реалізувати розвитком виключно автомобільної інфраструктури, тому місцеві органи влади, переймаючи досвід європейських країн, вбачають вирішення цієї проблеми у розбудові велоінфраструктури.
– Цим ми, власне, виділяємо простір для велосипедистів та одночасно сприяємо зменшенню швидкісного режиму, як того вимагає ПДР, до 50 км/год. Прикладом можуть бути вулиці Воїнів Інтернаціоналістів, Лесі Українки, Генерала Арабея, Замостянська та інші. На сьогоднішній день протяжність велосмуг на проїзжій частині понад 11 км, – додав Андрій Сорокін. – Велопішохідні смуги теж мають право на існування в умовах обмеженого простору чи щільної забудови приватного сектору. Наприклад, вул. Д. Нечая, де в минулому році влаштували суміжні велосипедну та пішохідну доріжки. Але це радше виняток, ніж правило. Велика кількість велопішохідних зон пояснюється їхнім активним створенням на початку розвитку велоінфраструктури міста, а саме у 2010-2015 роках, – ідеться в дописі.
В департаменті також нагадують, що для тих, хто власного велосипеда не має, вже три сезони поспіль у місті працює муніципальний велопрокат – 25 станцій “Nextbike” на 180 велосипедів.
Ілюстративні фото – з архіву Vежі
Дякуємо!
Тепер редактори знають.