“Щоб не було штрафів і не посадили в тюрму”: школи Вінниці долучили до всеукраїнського проекту з безпеки на дорогах

14:29
Автор: Дар'я Гоц
Become a Patron!

Сьогодні, 24 квітня, школі №4 передали комплект світловідбиваючих жилетів та манжетів, які завчасно попереджатимуть водіїв, що попереду йдуть школярі. Аналогічні комплекти отримають й інші школи міста у рамках Всеукраїнської кампанії з протидії ДТП “100 пунктів безпеки”.

Громадська організація “Traffic challenge” ініціювала кампанію, яка має на меті протидіяти ДТП за участі пішоходів, а також дбати про безпеку школярів на дорогах. Проект поширюватиметься на всю територію країни та буде презентований у 17 містах. Розпочали презентацію у Вінниці зі школи №4 ім. Мендєлєєва.

Ініціаторка проекту “100 пунктів безпеки” Ольга Дробишева розповіла, що вони обрали сто місць в країні, де найбільша концентрація ДТП і де найчастіше травмуються або гинуть діти. Щоб певним чином виправити ситуацію, активісти передали “комплекти безпеки школярів” адміністраціям освітніх закладів і перш за все тим, які знаходяться поблизу таких аварійно-небезпечних ділянок. “Комплект безпеки” складається із восьми жилетів різних розмірів (для учнів різних класів та вчителів), 20 манжетів та спеціальних наліпок. Вінниці передали 36 комплектів, для всіх державних шкіл. До речі, саме наше місто стало першим, де всі школи забезпечили жилетамами, манжетами та наліпками.

– Ми плануємо, що жилети одягатимуть діти, що йдуть в колоні, а також люди, які їх супроводжують. Це буде помітно й іншим учасникам дорожнього руху та допоможе їм контролювати безпеку на дорогах. Також є універсальні манжети, які можна одягнути на руку і першокласнику, і дорослій людині, а ще можна ліпити на ногу, якщо говоримо про велосипедистів. Насправді, якщо ми говоримо про безпеку на дорозі, то для дорослих найефективніше місце розміщення світловідбиваючих матеріалів – поближче до землі. Для дітей найменшого віку вистачає  жилетів, тому що вони і так близько до землі, тобто маленькі, – посміхаючись, розповіла Ольга Дробишева.

Місця концентрації ДТП позначають яскравими наліпками, які розміщують на стовпах поблизу переходів. Зберігатись такі наліпки можуть протягом 10 років, а видно їх з відстані 600 метрів.

Випробувати комплекти безпеки одразу довірили учням другого класу. Кожному на руку надягнули манжет, а вчителі та перша і остання пари колони ще й отримали жилети. Всі разом вирушили до вулиці Пирогова, аби позначити аварійно-небезпечні ділянки. Допомогали їм патрульні поліцейські.

Клеїти наліпки на обох сторонах вулиці Пирогова довірили самим школярам, що викликало неабиякий захват у дітей та навіть суперечки щодо того, хто саме встановить позначку

– Ми клеїли стікери на стовпи, щоб машини вночі бачили, що тут пішохідний перехід і не збили людину, – розповів восьмирічний Роман. – І щоб не було штрафу, і не посадили в тюрму.

– Якщо вночі йти і немає нікого, то може машина збита. А якщо фари відсвічуються від цього, то так не зіб’є, – додав Альберт, показуючи яскравий манжет на руці.

Школярі розповіли, що знають про те, як правильно переходити дорогу – їм про це розповідали і батьки, і вчителі у школах.

– Спочатку треба подивитись наліво, потім переходиш половину дороги і дивишся направо. Якщо немає машин, то ти можеш далі йти, – пояснив Роман.

Заступниця міського голови Галина Якубович зазначила, що у Вінниці активно проводять роботи щодо безпеки громадян. Зокрема, по місту облаштовують острівці безпеки та вже встановили 40 “помаранчеивх школярів” поблизу навчальних закладів, які привертають увагу водіїв та додатково нагадують, що необхідно зменшити швидкість руху.

Радник міського голови Віктор Перлов додав, що минулого року найефективнішими заходами підвищення безпеки дорожнього руху стали саме інфраструктурні, зокрема – острівці безпеки.

– Ми минулого року отрмиали зниження аварійності з потерпілими до 70%, а це найкращий показник по країні. Що найцікавіше, то вартість конструкції одного острівця безпеки співмірна лікуванню одного пішохода від наїзду автомобіля. Тобто, ця модульна бетонна конструкція коштує до 20 тисяч гривень. Ефективність використання таких підходів надзвичайно висока.

 

 

 

Серед найнебезпечніших місць у Вінниці є перехід на площі Гагаріна та на проспекті Юності. Ще минулого року їх було досліджено та вже цьогоріч на проспекті Юності створять “антикишені” – елементи, які звужують зайву третю смугу руху, на якій паркуються автівки. За словами Віктора Перлова, це позитивно вплине на зниження швидкості транспортного потоку та зменшить час перебування пішоходів на дорозі.

Щодо двох нерегульованих пішохідних пререходів поблизу “Універмагу”, то наразі також розробляють проект зі створення “антикишень”.

Окрім того, міська влада дбає про безпеку школярів на дорогах та завдяки ініціативі громадських активістів та ВНТУ випустили невелику книжку “Вінниця – місто зразкових пасажирів і пішоходів”.

– Вона цінна тим, що до її створення були залучені всі: і вихованці дошкільних закладів, вихователі, вчителі, учні початкових класів, – розповіла очільниця департаменту освіти Оксана Яценко. – Контент цієї книжечки зроблений з тих добірок, над якими працювали діти і вчителі. Вона складається з кількох розділів: безпечне місто, правила дорожнього руху, правила користування громадським транспортом та місцями… Книжку дарують дітям, які приходять до четвертого класу.

До речі, правила дорожнього руху стосуються не лише водіїв автомобілів, а й велосипедистів. Керівник розвитку велоінфраструктури Вінниці Андрій Сорокін розповів, що щороку кількість велосипедистів у місті зростає, а тому варто приділяти увагу для того, аби їхнє пересування було безпечним. З цією метою цього року створять муніципальну велошколу, де всім охочим розкажуть про правила дорожнього руху та як їздити не лише по велодоріжкам, а й на дорогах.

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.