Відсьогодні (а в деякому транспорті навіть ще з 21 січня) у Вінниці можна забути про фразу “передайте за проїзд” у трамваях, тролейбусах та муніципальних автобусах. Принаймні, якщо ви маєте смартфон і встановлений додаток “Privat24”
Тепер у салонах більшості міського транспорту з’явилися великі наліпки з QR-кодами, за допомогою яких можна оплачувати проїзд безготівково.
Як анонсували раніше комунальники, для того, щоб сплатити за проїзд за новою технологією, достатньо обрати в застосунку “Privat24” розділ “Транспорт” та “Оплата проїзду”. За тим за допомогою камери просканувати QR-код, розміщений біля одного з входу в тролейбус, трамвай чи автобус, натиснути на екрані “Сплатити” та “Закомпостувати”.
Після цього на екрані з’явиться дата покупки квитка, його серійний номер, час придбання, кількість куплених квитків та термін дії, який обмежується однією годиною. Саме цей електронний квиток і треба показати кондуктору або контролеру, аби підтвердити “легальність” своєї поїздки.
Як це працює на практиці?
Для того, аби перевірити, як це все працює на практиці, ми проїхали трамваєм, автобусом та тролейбусом кілька зупинок в центрі міста. Обрали “компромісний” час, о 9:20, коли транспорт вже не настільки переповнений, але й не порожній.
В першому трамваї та десятому тролейбусі наліпки з кодами були добре помітні: вони наклеєні на прозорій огорожі біля вхідних дверей. Однак навіть в не надто заповненому салоні просканувати їх не дуже легко: аби великий код попав у рамку і його “побачив” додаток, камеру треба направляти на код прямо і дещо здаля.
Якщо ж перед наліпкою сидить пасажир – ви ризикуєте зачепити обличчя або великі торби бабусь, які люблять кататися вранці в трамваях. Також буде тяжко зробити це на поворотах або коли автобус/тролейбус різко гальмує – таке теж “не любить” додаток і може “глюкнути”. Наприклад, при першій спробі просканувати код, “Privat24” “пробив” нам відразу два квитки і спокійно зняв 8 гривень з картки за одну поїздку. Тому треба бути уважним і ретельно перевіряти, що там пише на екрані перед покупкою.
“Передайте айфон за проїзд!”
Цікаво, що під час усіх наших поїздок, нам не вдалося помітити жодного іншого пасажира, який би користувався новою функцією. Кондукторки ж взагалі з острахом спостерігали за нашими маніпуляціями. Одна просто здаля глянула на смартфон, на якому навіть не був відкритий квиток, і, багатозначно кивнувши головою, пішла до інших пасажирів. Інша на запитання “як часто вже користувалися пасажири такою формою оплати”, відповіла, що “ніхто в цьому не розбирається, там все написано”. Вона також не перевірила, чи насправді ми оплатили квиток: їй було достатньо, що ми просто навели камеру на код і на щось натисли потім.
Вірогідно, що в годину-пік користуватися QR-кодами для оплати проїзду буде зовсім непросто через натовпи пасажирів. Позаяк уявити ситуацію, коли з іншого кінця вагону гукають “Передайте айфон за проїзд!” доволі складно. В цьому плані обіцяні валідатори з NFC-технологією, які обіцяють почати встановлювати вже навесні, мають бути значно зручнішими.
Зазначимо, що ще вчора надвечір не всі тролейбуси та автобуси були обладнані наліпками з кодами, а в тролейбусі №8 коди з якихось причин не спрацював. Залишайте у коментарях свої відгуки – чи всюди є наліпки та чи справно вони працюють?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.