-
31 Жовтня/ 17:20
Vinnytsia
Публікація31.10.1917:20
Низька собівартість та висока популярність: “Вінницьку транспортну компанію” порівняли з іншим електротранспортом в Україні
Ресурс “Пасажирський транспорт” вирішив дослідити в якому місті України електротранспорт працює найкраще та найбільш розвинений.
Для цього вони користувались інформацією, яку кожні півроку розміщує “Укрелектротранс” та використовували дані Державної служби статистики.
Так, роботу електротранспорту у містах країни визначали за декількома ознаками: вартість проїзду, собівартість одного кілометра транспортної роботи, собівартість проїзду та тарифи, популярність електротранспорту серед пасажирів та покриття витрат доходами від реалізації квитків.
Вдалось перевірити якість транспорту у 31 місті, зокрема і у Вінниці
Вартість проїзду
Починаємо з головного показника, який характеризує доступність електротранспорту для пасажирів. У Вінниці вартість проїзду у трамваях та тролейбусах становить чотири гривні. Станом на кінець жовтня 2019 року найдорожчим проїзд є у столиці, де за квиток потрібно заплатити вісім гривень. У Маріуполі пасажири платять сім гривень, а в Тернополі – шість.
Окрім Вінниці, чотири гривні за квиток платять пасажири ще у 10 містах: Бахмут, Біла Церква, Дніпро, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Луцьк, Рівне, Северодонецьк, Слов’янськ, Суми.
Найнижчою є вартість проїзду – лише дві гривні – у місті Кременчук.
Собівартість одного кілометра транспортної роботи
Зазначають, що доходи транспортного підприємства визначають пасажиропотоком, а витрати – собівартістю одного кілометра транспортної роботи. Цей показник можна визначили, розділивши витрати підприємств на пробіг електротранспорту.
Так, для “Вінницької транспортної компанії“, собівартість становить 43 гривні 71 копійку.
В групі трамвайно-тролейбусних підприємств найбільша собівартість одного кілометра у Львові – 69, 58 гривень. На другому місці Запоріжжя з показником 62,33 гривні за один кілометр пробігу.
Більше 50 гривень кілометр пробігу електротранспорту коштує у Дніпрі – 53,06 грн. та у Києві – 52,37 грн. У Маріуполі цей показник на рівні 47,4 гривень.
Менше, ніж у Вінниці, собіварітсть одного кілометру пробігу становить в Одесі (38,28 грн), Житомирі (38,25 грн) та Миколаєві (34,87 грн).
Собівартість проїзду і тарифи
Згідно з даними щодо результатів роботи електротранспорту в містах України за перше півріччя 2019 року, з 32 транспортних підприємств лише у 12 собівартість проїзду була нижче, ніж встановлена ціна квитка. У решти компаній собівартість вища, ніж встановлена вартість квитка.
Так, у Вінниці собівартість проїзду у електротранспорті становить 3,35 гривні, пасажири ж сплачують за квиток 4 гривні.
Найпомітнішоює різниця між собівартістю проїзду та ціною на квиток є у Кривому Розі. Так, собівартість проїзду в тролейбусі становить 10,14 грн, а у трамваї – 8,25 гривень. Містяни ж сплачують за квиток лише 2,5 гривні.
Подібна ситуація у Дніпрі, де вартість проїзду становить 4 гривні, що менше розрахованої собівартості майже вдвічі (8,74 грн).
Популярність електротранспорту серед пасажирів
Цей показник розраховують за кількістю перевезених пасажирів на один кілометр пробігу транспорту.
Для Вінниці цей показник становить 13,03 пасажирів.
Найпопулярнішими є тролейбуси в Херсоні, які збирають 17,29 пасажирів на один кілометр транспортної роботи. На другому місці за популярністю тролейбуси Слов’янська (16,73), а на третьому – Кропивницького (16,34).
Найнижчий показник пасажиропотоку в розрахунку на один кілометр у тролейбусів Кривого Рогу – лише 5,34 пасажира. Це частково пояснюють тим, що тролейбусні маршрути досить довгі та часто пролягають через малозаселені промислові райони міста. До речі, навіть столичне КП «Київпастранс» перевозить лише 6,44 пасажира на один кілометр транспортної роботи.
Покриття витрат доходами від реалізації квитків
Останній показник за яким оцінювали роботу транспортних підприємств – це відсоток покриття витрат доходами від продажу квитків.
“Вінницька транспортна компанія” покриває 43,21% своїх витрат за рахунок продажу проїзних квитків. Тут варто зауважити, що в жодному із аналізованих підприємств цей показник не доходить навіть до 50%.
Більше Вінниці за рахунок проданих квитків свої витрати покривають транспортні компанії Слов’янська (46,66%) та Тернополя (46,89%).
У Рівному покривають 40,11% витрат, у Бахмуті – 38,68%, Одесі – 34,25%, Чернігові – 38,45%. Решта підприємств міського електротранспорту не може з продажу квитків покрити й третини своїх витрат.
Найгірша ситуація у КП “Міський тролейбус” з Кривого Рогу. Тут за рахунок реалізації квитків покривають лише 6,28% витрат.
Згідно з опублікованим аналізом, лідерами рейтингу електротранспорту України визначили “Вінницьку транспортну компанію” та “Одесміськелектротранс”, які за більшістю показників стали найефективнішими підприємствами. Автори рейтингу зазначають, що завдяки цьому підприємства не лише зберігають високу ефективність роботи, але й власними силами проводить модернізацію електротранспорту та створює нові трамваї та тролейбуси.
Графіка з сайту “Пасажирський транспорт”
Дякуємо!
Тепер редактори знають.