У Вінниці хочуть реконструювати територію в районі колишнього м’ясокомбінату. Нині прийняли резолюцію, якою рекомендовано погодити містобудівну документацію разом із пропозиціями та зауваженнями, висловлених в ході громадських слухань.
Громадські слухання щодо обговорення містобудівної документації “Детального плану території, обмеженої вулицею Академіка Янгеля, площею Привокзальною, залізничною колією та межею промислових територій в створі вулиці Євгена Пікуса” – відбулися 27 січня в хабі “Місто змістів”.
Відповідний протокол громадських слухань оприлюднено на сайті Вінницької міської ради.
Очільник відділу просторового розвитку департаменту архітектури та містобудування ВМР Юрій Самойленко зазначив, що одним з основних напрямків розвитку міста є напрямок із вокзальної площі на північ вздовж вулиці Батозької. Він каже, що цей напрямок є найбільш раціональним і при найменшому вкладенні коштів має дати “найбільший ефект”.
Проект містобудівної документації презентував начальник проектно-вишукувального відділу КП “Вінницький муніципальний центр містобудування й архітектури” Олександр Галіброда.
Він розповів, що загальна площа території, яка розглядається – 45,65 гектара, відсоток забудови становить 30% території (відносно до площі детального плану). Зокрема 7,6 гектара – забудова громадського призначення, 2,75 гектара – житлова забудова, 24,47 гектара – площа виробничого і складського призначення.
– Передбачається ревіталізація промислових підприємств із супутнім благоустроєм вулиць. Детальний план території (ДПТ) пов’язали із майбутнім шляхопроводом, який з’єднає мікрорайони “Замостя” та “Тяжилів”.
Привокзальна площа
Окрім того, планують реконструювати Привокзальну площу, розворотне кільце мають перенести на площу та “ув’язане з майбутнім трамваєм на проспекті Коцюбинського”. На площі Привокзальній планується облаштувати дві трамвайні колії (якими зможуть їздити по колу), на другій лінії – зона зупинки тролейбусів, третя – автобусів, четверта – “маршруток” та парковка на 20 машиномісць, зона для приміських та міжміських автобусів.
Також пропонується продовжити вулиці Є.Пікуса та з’єднати її з вулицею Янгеля.. Зазначають, що це потрібно, аби розвантажити сусідні вулиці та оптимізувати рух. В перспективі – продовження вулиці Героїв Крут з її виходом на Батозьку.
Водночас, внутрішньоквартальні проїзди залишаються по вулиці П.Запорожця та біля ТЦ “Квартал”.
Будинки, торгові центри, паркінг та паркомісця
На території колишнього м’ясокомбінату планується будівництво торгового (одноповерхова будівля площею 2,6 гектара), а також багатофункціонального торгово-розважального центрів (двоповерхова будівля площею 2,7 гектара). У багатофункціональному торгово-розважальному центрі облаштують 1 120 парковок у підземному паркінгу.
Також планується будівництво багаторівневого чотириповерхового паркінгу на 700 паркомісць (на місці розворотного кільця) та чотирьох шестиповерхівок. Багатоквартирні житлові будинки будуть споруджені за спорткомплексом “Нокаут” та новим муніципальним житловим будинком на території існуючих складів.
– Пропонується зменшення санітарно-захисних зон. Від результатів того, як ревіталізується дана територія, залишиться тільки виробнича будівля і комунально-складські будівлі в районі головного корпусу “Вінницького агрегатного заводу”, від якого буде створена санітарно-захисна зона 50 метрів (так само від АТ “Вінницятрансприлад” – авт.).
Вулиця Батозька в напрямку означеної території
Вулиця Батозька
Вантажний транспорт планують “запустити по Батозькій зверху від окружної дороги по вулиці Янгеля, між м’ясокомбінатом та хімзаводом, дворовою територією виробничої зони. Трамвайні колії будуть реконструйовані, передбачається їх перенесення ближче до торгового центру”.
По вулиці Батозькій з боку житлових будинків запроектовано “тротуар, зелену зону, велосипедну доріжку, далі смугу руху, трамвайні колії в обох напрямках, ще одна смуга руху, зелена зона, велодоріжка, ще одна зелена зона, тротуар, ще одна зелена зона, яка відділяє парковки від житлової забудови”.
Реконструкція вулиці Батозької буде здійснена із перенесенням та відновленням трамвайного полотна і трамвайних колій. Зазначено також, що зелена зона буде з обох сторін, трамвайна колія від існуючого положення зміститься на відстань 4-5 метрів.
Галіброда також підкреслив, що існуючі житлові будівлі залишаться такими ж, як є.
– Ми знімаємо з них санітарно-захисну зону. Можливо, не міг там побудувати офіційно, наприклад, дитячий майданчик чи реконструювати житло. Після затвердження ДПТ і початку ревіталізації промислових підприємств усі ці обмеження будуть поступово зніматися.
Обговорення та терміни реалізації
За тим вінничани, які брали участь в громадських слуханнях, внесли свої пропозиції та зауваження. Зокрема мешканці будинку №3 по вулиці П. Запорожця просили модернізувати їхню аварійну будівлю, інші учасники пропонували розглянути можливість перенесення будівлі “Реквієму” (центр ритуальних послуг та товарів) подалі від житлових будинків, просили, щоб вікна новобудов не впиралися у вікна існуючих будинків тощо. Також пропонувалося заборонити рух вантажівок по вулиці П. Запорожця.
Що стосується термінів реалізації проекту, то планують освоїти східну частину за 5-7 та західну – за 15-25 років.
За словами Юрія Самойленка, наразі занедбана територія колишнього м’ясокомбінату розчищається. Окрім того, поступово виносяться з центральних, житлових районів не працюючі промислові території, використання яких не раціональне.
– На мапі видно, що вокзальна площа є транспортним хабом міста, там присутні всі види транспорту. Був досить невдалий досвід ревіталізації ще в 90-ті роки колишнього “Хімпрому”. Він розділений між понад 150 власниками, тому зробити щось гарне і логічне із цією територією важко, – зазначив Юрій Самойленко.
– Розробляючи містобудівну документацію та реалізуючи інвестиційні проекти з будівництва мосту, ревіталізації промислових територій, будівництва багатоповерхових житлових будинків вздовж цієї вулиці, ми програмуємо збільшення вартості землі та нерухомого майна на цих територіях. Як наслідок, ці території стають привабливими для інвестицій, – сказав Юрій Самойленко.
Врешті за підтримку проекту учасники слухань проголосували одностайно (“за” – 43 особи) та вирішили: рекомендувати погодити містобудівну документацію за умови врахування зауважень та пропозицій, висловлених в ході громадських слухань.
З повним текстом протоколу громадських слухань можна ознайомитись за ЦИМ посиланням.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.