Публікації за датами

  • 05 Вересня/ 19:22

    Vinnytsia

    Публікація05.09.1719:22

    Автор:Vежа

    Міста України: погляд ізсередини. Вінниця

Відомий онлайн проект “Петро і Мазепа” в рамках циклу матеріалів про міста України, сьогодні, 5 вересня опублікував огляд журналістки Аліси Кузьменко про Вінницю.

VежА подає текст без купюр та скорочень, лише з перекладом на українську. Ми утримаємося від власної оцінки глибинності та обєктивності даного огляду, а залишимо це питання на розсуд читачів:

Сьогодні в нашому урбаністичному меню Вінниця – місто трамваїв і цукерок. Пропоную розібрати її по кісточках, а залишки приготувати на вечерю. Смачного!

Говорячи про Вінниці, згадується малосимпатична пихата жінка з анекдоту, яка просила називати її НЕ крокодилом, а Lacoste.

Всі ніби бачать, що вона ніяка, але з поваги голосно хвалять на людях.

Об’єктивно: туристам Вінниці запропонувати нічого. З визначних пам’яток тут лише Водонапірна вежа ХХ століття і кілька наливайок недалеко від вокзалу. Причому не впевнена, що друге потребує окремої розмови чи відвідування

Ще є безперечно хороший фонтан Roshen з безперечно чудовим світловим шоу, але цього як щастя в житті – завжди бракує.

Втім, зробивши невелику знижку, Вінницю можна назвати комфортною. В урбаністиці ж то як: що погано для туризму, підходить для життя. То в чому ж НЕ ідеальне маленьке містечко з гарною інфраструктурою, спокійними парками і двогодинної доступністю до столиці? Зараз з’ясуємо.

Як не треба

Хоч історія міста і починається в далекому XIV столітті, історизму тут явно не вистачає. Здебільшого Вінниця забудована за радянських часів, тому особливої ​​різниці між околицею і центром немає.

  

Крім того, є у Вінниці кілька шкідливих звичок, що залишилися після 90-х, з якими вона не хоче розлучатися. Наприклад.

Реклама

З перших кроків від вокзалу Вінниця обрушує на приїжджого тонну волаючої реклами. Вона всюди, вона кричить, і вона жахлива. Погана Вінниця. Дуже погана.

Кинь рекламу. Познайомся з поняттям «дизайн-код».

 

На фото – центр міста, між іншим. Той самий, який пішохідний, урбаністічний і де стоїть знаменита Вежа. Але насолоджуватися ним дуже заважають вивіски і розтяжки. Сама їх наявність не так страшна. Страшна повна відсутність почуття стилю у дизайнера.

Вінниця, сонце, не можна ліпити вивіску на будинок абияк. Треба акуратно, з дотриманням усіх параметрів, вписати її в фасад. Вчися у Львова.

 

До речі про центрі Вінниці. Звернувши з головної вулиці Архітектора Артинова у двір, потрапляєш в сюрреалізм. Ніби в казці Керролла, світ вивертається навиворіт, і пристойний квартал перетворюється в трушну провінцію. З гаражним кооперативом, джинсами на сушарці і брагою на підвіконні.

 

Напевно, пора кидати звичку заходити у двори – такого надивишся!

Гаразд, хоч у дворах скоро вівці пастися будуть, все ж пішохідний центр – величезний плюс в карму вінницьких урбаністів. Але що стане з Попелюшкою, якщо перейти межу зони carfree? А, точно, її карета перетвориться в маршрутку і загородить піввулиці. Ну чому в нашій країні від героїв парковки рятують тільки стовпчики?

Взагалі з паркувальної катастрофи Вінницю витягує розвинений громадський транспорт і (як наслідок) низький рівень автомобілізації. Гаражів вже точно не вистачає.

Як треба

Але не так вже у Вінниці безвихідно. Років 10 тому сюди проник вірус урбанізму і місто швидко заразилося їм. Не вірите?

Транспорт

Знамениті вінницькі трамваї мають масу переваг: вузькоколійні, тихі, з кнопкою для відкривання дверей і низькопідлоговою секцією для маломобільних груп населення.

Такі моделі подарувала місту Швейцарія.

А ось вінницька гордість – реконструйований вагон Татра КТ4, який перевершує звичайну модель більш тихим ходом і внутрішнім оснащенням. До того ж, коштує відносно недорого (4 млн гривень проти львівських “Електронів” за 26 млн).

Крім трамів у місті відмінно працюють тролейбуси, а також автобуси і навіть маршрутки. До речі, що останні до сих пір тут роблять – мені не зовсім зрозуміло. Місто нормально справляється з пасажиропотоком і без маршруток. Вінниця, не думала розпрощатися з баластом ?

Велосипеди

Вінниця вважається другим за успішністю веломістом країни. Зараз тут близько 20 км велодоріжок, зроблених не без допомоги голландських фахівців. Оцінити стан вінницьких велодоріг приїжджали з Асоціації велосипедистів Києва – заздрили, поїхали.

 

Велоінфраструктура розвивається поступово і грамотно: доріжки прокладають систематично, пов’язуючи нові траси з попередніми, по ходу руху велосипедистів продумані з’їзди, всюди можна побачити парковки та агітаційні плакати.

Безбар’єрність

З’їзди є не тільки на трасах для велосипедистів, а й у пішохідній зоні. Ех, всім би містах такі тротуари!

Про маломобільних людей у ​​Вінниці теж піклуються. І ось доказ. Задумайтесь, як часто ви бачите подібну картину в своєму місті?

Навігація

Про навігацію як найважливішу частину знайомства з містом я буду згадувати завжди. Вінниця успішно здала цей іспит

Що розвивати

Вінницькі урбаністи намагаються, але іноді прораховуються. Так, наприклад, сталося з нижчеописаними пунктами – вони явно недопрацьовані.

Шовковий шлях

Кілька років тому у Вінниці почали масштабну реконструкцію трамвайних колій під кодовою назвою «Оксамитовий шлях». Ідея була відмінною, грамотною та європейською, але реалізувалася не до кінця. Якщо в суху погоду шлях виглядають ідеально, то дощ виправляє це непорозуміння

Благоустрій

У центрі Вінниці опрацьовано все до дрібниць: дивіться, як місто спілкується з людиною.

Навіть дерева захищаються правильно! Але в інших частинах міста їх чомусь закидають сміттям.

 

Пішоходи проти велосипедистів

Казуси «на що дали грошей, то і поліпшили» часто зустрічаються в нашій країні. Ось вам ще один приклад. Вулиця Пирогова, кінцева трамвайного маршруту №1. Прекрасний бульвар: зліва рейки, посередині велодоріжка. Все вкриває аккуратненький зелений газон.

 

Де місце для пішоходів, питаєте ви? Ось.

Зрозуміло, що з такою якістю покриття пішоходи дислокуються на велодоріжку, де заважають велосипедистам і наражають своє здоров’я на небезпеку. Так робити не можна. Відколи велосипедисти стали важливіше пішоходів?

Підсумок

У загальному і цілому, вердикт наступний: Вінниця підходить для життя, але неприваблива для туристів. Якщо «перекодувати» рекламу і вирішити проблеми з благоустроєм, місто стане приємним обласним центром, звідки не захочеться їхати. Бажаю удачі, вінничани!

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

author avatar
Vежа
Адміністрація сайту

Дякуємо!

Тепер редактори знають.