Культура Вінниці та ЗМІ: екс-директор Intermezzo пояснить, як «подружити» медійників з митцями

17:38
Автор: Марина Однорог
Become a Patron!

«Журналістика. Культурне життя Над Бугом» – тема лекції арт-менеджера книгарні «Є» та програмного екс-директора Міжнародного фестивалю Intermezzo. Про культурне середовище, свівпрацю зі ЗМІ і не лише — на черговій лекції медіашколи CREYDA.

Лекція відбуватиметься 22 лютого о 18.30 в IHUBі, де Олександр Вешелені розповість з власного досвіду про розвиток та організацію культурних проектів у Вінниці в різні часи, про те як грамотно співпрацювати з журналістами та правильно організувати висвітлення заходів із залученням партнерських ЗМІ до співпраці, а також про те, які проблеми та перспективи є у вінницькому медіасередовищі.

Олександр Вешелені – літературознавець, перекладач, культурний менеджер. Закінчив магістратуру та аспірантуру Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. З 2013 року викладає на кафедрі української літератури цього ж університету. Співорганізатор фестивалю «Антонич-фест у Вінниці» (2009), літературного конкурсу «Перо у серці» (2011, 2012), конференцій «TEDxVinnytsia» (2012, 2013); координатор літературно-мистецьких заходів вінницької Книгарні «Є» (з 2011); програмний директор Міжнародного фестивалю оповідання «Intermezzo» (2015-2016).

  • Лекція має подвійну назву, а отже може бути корисною, як мінімум, для журналістів і організаторів культурних подій. Однак сюди можна додати і тих, кому просто небайдужа ситуація з мистецьким життям Вінниці, яке, погодьмося, є неймовірно насиченим і жвавим, але водночас має кілька системних проблем; тих, кому хочеться зрозуміти, що піднімає якісний рівень культурного життя міста; зрештою тих, хто, приходячи на багато цікавих подій, бачить суцільні порожні сидіння у залах і дошукується причин цього, – розповідає Олександр Вешелені.
    Плюс Олександра як лектора, в тому, що він і сам писав декілька матеріалів про культуру, рецензії та інтервю і кожен з них писав з великим азартом та натхненням.
  • Я хотів би, щоб так про культуру писали ті, хто розуміє її вагу. Думаю, буде корисно систематизувати ті форми, в яких існував/існує цей медійний сегмент у місті за останні 10 років і накреслити хоча б якісь вектори розвитку, – говорить лектор.

Вешелені вважає, що насиченість подіями у Вінниці наразі є більш ніж задовільною – десятки концертів різних стилів і форматів щотижня, десяток літературних подій за місяць, фестивалі артхаусного кіно та цікаві кіноклуби, навіть виставки бувають періодично цікаві (хоч і не надто часто).

  • З чим у нас справді сумно – це з театральним життям. «Академічні» вистави працюють переважно з базовими смаками (чи то навіть інстинктами) публіки, аматорські колективи не дотягують якістю гри і постановок, а гастролі до нас добредають лише відверто комерційно-мелодрамо-епатажні. По суті, театральна публіка не бачить того дзеркала, яке мало би стояти перед нею на сцені. Сюди ще варто додати величезний відтік креативного класу з міста (художники, дизайнери, кіношники, танцівники), та й, зрештою, відсутність цього самого креативу в повсякденних рішеннях (у публічних просторах, та навіть у рекламі). Нам досі бракує фаховості, сміливості, експериментальності, концептуальності і усвідомлення високої планки, яка диктує потребу створювати конкурентноздатний мистецький продукт не лише на локальному, але й національному і навіть міжнародному рівні. Але я вірю, що ситуація може змінитися, бо майже все для цього у Вінниці вже є, – ділиться враженнями Олександр. 

    До речі, саме Олександр Вешелені та Олександр Мельник засновники клубу активістів культури «211» і темою однієї із зустрічей була саме співпраця зі ЗМІ.

Квитки на лекцію можна придбати безпосередньо на місці. Ціна 40 гривень.