Оповита таємничістю та неоридинарна постановка легендарної опери «Дон Жуан» відбулася на Міжнародному фестивалі OPERAFEST TULCHYN-2018 у другий день фестивалю.
9 червня оперне дійство у Тульчині зібрало ще більше народу, ніж під час відкриття події. Другий фестивальний день розпочався з дитячої опери «Коза-дереза» для малечі. Більше тисячі діток мали можливість побачити цікаву, розважальну та водночас повчальну виставу, поставлену за мотивами однойменної опери Миколи Лисенка.
Читайте також: Старт OperaFest Tulchyn-2018: як змінився найбільший оперний open air країни в палаці Потоцьких. ФОТОРЕПОРТАЖ
Доросла ж програма 9 червня на OPERAFEST TULCHYN-2018 була присвячена італійській опері. В оригіналі поціновувачі опери побачили визнаний шедевр класичної музики Руджеро Леонкавалло – «Паяци». Для того аби глядачі розуміли про що вистава, організатори потурбувалися про українські субтитри.
Бажаючі побачити яскраве дійство повністю зайняли партер перед сценою, сідали на траві або ж просто стояли. Спостерігали за дією на сцені і відвідувачі фудкортів та жителі наметового містечка завдяки екранам, які транслювали оперу.
Після вічної історії кохання, ревнощів та помсти – «Паяци» почалася історія вічного розпусника – «Дон Жуан». Актори вийшли на сцену рівно о 21:00, а тривало шоу три години. Попри довготривалість та пізній час більшість глядачів додивилися виставу від початку до кінця.
Прем’єрний показ нового прочитання опери Амадея Моцарта «Дон Жуан» підготувала для Тульчина молода режисерка Юлія Журавка. З її слів, опера ставилася спеціально для OPERAFEST TULCHYN. Протягом кількох місяців команда постановників, актори та оркестр готувалися до прем’єри на Вінниччині. Пані Юлія додає, що окрім самої постановки потрібно було встигнути розробити 3D-декорації пристосовані до формату оpen air та пошити костюми. А прозвучала опера «Дон Жуан» у Тульчині у виконанні Міжнародного симфонічного оркестру INSO-Львів та чоловічої хорової капели «Дударик».
– Все це робилося в різних містах. Я живу в Києві, костюми шилися в Харкові, репетирували ми у Львові. Тому можу сказати, що над проектом «Дон Жуана» для Тульчина працювала вся Україна! – посміхається пані Юлія.
У своє нове прочитання опери «Дон Жуан» київська режисерка включила легенду про вампірів. А Дон Жуан виступає як постать, що наділена надлюдськими силами – на зразок Ван Хельсинга. Таким чином постановка вийшла дещо містичною і неординарною.
-«Дон Жуан» – це одна з моїх найулюбленіших опер. Існує дуже багато інтерпретацій цього шедевру від моралізаторських до розважальних. Але для мене було дуже важливо показати філософський аспект, підняти тему боротьби добра і зла, любові і зради. Тому протекція теми про вампірів, як сили темної, яка бореться зі світлом для мене здалася дуже вдалою. Дон Жуан – носій життєвої енергії, жаги до життя виступає проти царства вампірів, проти темряви, – пояснила пані Юлія.
До того ж додає постановниця тема вампірів приваблює молодь.
–Ми знаємо дуже багато популярних фільмів серед молоді на вампірську тематику. Тому думаю для молоді така постановка була приємним сюрпризом, – каже режисерка.
Дія опери розвивається стрімко, тож глядач не встигає засумувати. Дон-Жуан, переодягнувшись у костюм Оттавіо-нареченого вампірки донни Анни, проникає до неї в будинок. Донна Анна кличе на допомогу і на захист її честі виступає її батько Командор, який також вампір. Дон-Жуан убиває його і тікає зі своїм слугою Лепорелло. Вампіри ж клянуться помститися.
У той же час спокушена й кинута Дон-Жуаном вампірка Ельвіра шукає невірного коханця. Всі розлючені вампіри повстають проти Дон-Жуана, але йому вдається зникнути.
У кінці Дон Жуан приходить на цвинтар, де похований батько Анни і насміхається над його статуєю. Статуя жадає від грішника каяття. Дон Жуан відмовляється і одразу ж поплачується за це, відправляючись у пекло. Режисерка постановки Юлія Журавка підкреслює, що у її виставі протистояння добра та зла, Дон Жуан хоч і виступає на боці світла, він залишається розпусником. Кінець застаріє глядача не вчиняти помилку головного героя.
Роль розпусника Дон Жуана у новій постановці зіграв 25-річний актор Ігор Онищенко. Хлопець каже, що зовсім не схожий на свого героя.
–Цей персонаж мені абсолютно не близький, тому що Дон Жуан – бабій. Я себе бабієм назвати не можу, я однолюб. Також я в принципі розумію, що мені в цій ролі розвиватися не можливо. Тому що по цьому світу такими впевненими кроками ходить Олег Винник і я точно не зможу скласти йому конкуренцію, – сміється актор.
Головний актор додає, що перед виступом у Тульчині дуже сильно нервував, адже це був його дебют у ролі оперного співака в Україні. Раніше Ігор виступав лише за кордоном.
-Я завжди мріяв, щоб в Україні, так само як в Австрії, де я працюю, люди цінували оперу. Тому я дуже нервував перед виступом, хоча це для мене далеко не нове. Я нервував вчора і це трохи вплинуло на голос. Але сьогодні все обійшлося, – зауважив Ігор.
Попри побоювання гості OPERAFEST TULCHYN вподобали оперу. Після завершення останньої сцени «Дон Жуана» глядачі аплодували стоячи і ще довго не відпускали акторів та музикантів зі сцени криками «Браво!». Приємно вражена сприйняттям глядачів та самим фестивалем і Оксана Линів, яка диригувала оперу. Нещодавно вона стала першою жінкою-диригентом опери та філармонії в Австрії.
–Формат під відкритим небом фестивалю класичної музики залишається поки що найскладнішим явищем, тому що в Україні немає спеціалістів, які могли б забезпечити виконання такого рівня творів. Похвально для організаторів OPERAFEST TULCHYN, що вони беруться за таку справу, за такий фестиваль, тому що набагато легше було б просто пустити музику під фонограму, включити колонки і продавати людям пиво. Але організатори фестивалю ставлять собі високі цілі, вони прагнуть принести високу, оперну музику в регіон, де немає свого оперного театру, – сказала пані Оксана.
Відома диригентка також наголосила, що організаторам тепер потрібно не сходити зі шляху і робити все можливе аби OPERAFEST TULCHYN прививав людям любов до оперного мистецтва й надалі.
Читайте також: Аншлаг у “Подільському Версалі”: у Тульчині відкрили другий оперний фестиваль
Дякуємо!
Тепер редактори знають.