Оновлено: 22 Грудня 2017, в 15:37
Вінницький електронний квиток почнуть впроваджувати вже в другій половині 2018-го року, а повна експлуатація системи розпочнеться з другої половини 2019-го року.
Про це вчора, 18 грудня на спеціальній прес-конференції, присвяченій оголошенню переможця конркурсу на кращий логотип для електронного квитка, повідомила директор КП “Вінницякартсервіс” Катерина Бабіна.
За її словами, за право впроваджувати систему електронного квитка у Вінниці змагалося 109 компаній з 17 країн світу. До “фіналу” конкурсу потрапили три компанії, що змагатимуться за право впровадження системи електронного квитка у Вінниці: R&G Plus з Польщі, консорціум AEP ticketing+SWARCO MIZAR (Італія) та Mikroelektronika (Чеська республіка). Однієї з умов відбору компаній-майбутніх підрядників була наявність у портфолію двох реалізованих подібних проектів та щонайменше 10 мільйонів євро обігових коштів за останній рік.
Самі квитки являтимуть собою пластикову картку з чіпом, на який зараховуються грошові кошти – за принципом поповнення банківської карти. Вартість самої картки коливатиметься в межах 1-2 доларів США, вона буде у вільному продажу в торговій мережі як, скажімо, картки поповнення мобільного зв’язку. Водночас пільговим категоріям населення картку обіцяють видавати безкоштовно: через “Прозорі офіси” та контакт-центри “Вінницякартсервіс”. Щоправда, у випадку втрати такої карти навіть пільговик буде змушений її придбати.
Система забезпечуватиме запис інформації в акаунт користувача і на картку. Оплатити проїзд можливо буде і з електронного гаманця чи з придбаного пакету послуг (проїздний на різну кількість поїздок).
Водночас в громадському транспорті будуть встановлені спеціальні пристрої – валідатори – котрі зчитуватимуть інформацію з картки та зніматимуть з неї гроші за проїзд – як, приміром, у київському метро. Валідатори там само матимуть опцію, аби через них можна було розрахуватися звичайною банківською карткою або ж навіть за допомогою смартфону, що підтримує NFC-технологію. У пасажирів збережеться право оплати готівкою, однак в такому випадку проїзд коштуватиме дорожче, позаяк розрахунок купюрами затримуватиме рух транспорту і відволікатиме водія.
У “Вінницякартсервіс” наголошують, що принаймні в найближчі кілька років підприємству ще потрібні будуть кондуктори: вони виступатимуть в ролі консультантів, котрі пояснюватимуть пасажирам, як користуватися системою. Наразі Вінницька транспортна компанія відчуває значний дефіцит кондукторів – не вистачає близько півтори сотні чоловік.
- Люди масово звільняються, тому що робота важка і думають, що їх будуть звільняти. Але тепер працювати стане легше і без роботи ніхто не залишиться, – переконує Катерина Бабіна.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.