Із початком зими загартовані вінницькі велосипедисти виїжджають на дороги, намагаючись зробити своїх залізних коней придатними для їзди у будь-яку пору року. Адже, попри розвинену велоінфраструктуру в місті, засніжені велодоріжки від опадів чистити не поспішають.
- Питання розчистки велодоріжок від снігу я порушував ще роки два тому. Як мені тоді відповіли у відділі транспорту представники з розвитку велоінфраструктури у місті Вінниці, в бюджеті немає окремої статті на прибирання велодоріжок. Чистять тільки дороги і тротуари, – розповів голова наглядової ради громадської організації «Вінниця мобільна» Олександр Царевський.
Фактично підтвердив цю інформацію керівник вінницького шляхового управління Святослав Буше:
- У нас в пріоритеті дороги і тротуари. Велодоріжки чистять тільки там, де вони займають частину тротуару. Але ніде нема в нормах, що вони мають бути розчищені до чорного асфальту.
На контролі питання розчистки доріг від снігу тримає департамент енергетики, транспорту та зв’язку Вінницької міської ради, зокрема – відділ транспорту. Як повідомив журналісту VeжА експерт з розвитку велоінфраструктури при відділі транспорту Андрій Сорокін, велодоріжками комунальники теж мають займатися. Проте, роблять це в останню чергу.
- Так, дійсно – магістралі і тротуари у період активних снігопадів розчищають у першу чергу. Тоді – парки та сквери. Велодоріжки вже потім. Там, де вони поряд із тротуарами, – сніг зчищають раніше. Проблема ще в тому, що окремі велодоріжки, як-от на проспекті Юності, важко розчищати спеціальною технікою – вони завузькі для тих тракторців, які їздять тротуарами. Тож це питання треба вирішувати окремо. Можливо, посипати протиожеледною сумішшю. Адже комунальникам вручну їх чистити важко – протяжність велодоріжок, котрі збудовані окремо від тротуарів, становить близько шести кілометрів, – каже Андрій Сорокін.
Велоактивісти кажуть, що неприбирання снігу не лише створює незручності для пересування велодоріжками, а й руйнує їх покриття. Тож дешевше їх прибирати, аніж відновлювати.
- До того ж, не всі велодоріжки належним чином освітлюються ввечері. Особливо на Хмельницькому шосе, – каже Царевський.
Загалом протяжність усіх велосипедних доріжок міста становить понад 30 кілометрів. Зважаючи на те, що на окремих ділянках – як-от по Хмельницькому шосе – вони ще й мають круті спуски та підйоми, найпридатнішими для пересування на велосипеді по місту взимку є проїжджі частини магістралей.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.