Гречана каша і повітряні кульки: у Вінниці фіксують факти ймовірного підкупу виборців. ФОТО

13:15
Автор: В'ячеслав Луцков
Become a Patron!

Менш ніж за два тижні до виборів у Вінниці фіксують чергові факти ймовірного підкупу виборців. Так, днями в поле зору поліції та спостерігачів потрапили партії “За майбутнє” та “Опозиційна платформа “За життя”, які агітували за свої політичні сили вірогідно з порушенням законодавства. 

Так, у Вінниці ОПЗЖ у День захисника України роздавала в центрі міста кашу, салат з капусти та чай. Раніше партія “За майбутнє” роздавала у центральному міському парку повітряні кульки та катала дітей на “партійному” паровозику.

Відповідне відео з’явилось на фейсбук-сторінці “Опозиційна платформа – За Життя. Вінниччина”.

На відео видно, як вінничанам, зокрема, роздавали порціями гречану кашу з капустою. Як повідомляє Громадянська мережа ОПОРА, частування кашею та чаєм супроводжувалось виступом духового оркестру, поруч стояв банер із зображенням кандидатки до Вінницької міської ради від осередку партії «Опозиційна платформа – За життя» Олени Лепей та намет із символікою цієї партії, з якого розповсюджували агітаційну продукцію.

На фейсбук сторінці партії зазначається, що загалом “польова кухня” проросійської партії наварила понад 200 порцій каші. У публікації ОПЗЖ вказують на приналежність польової кухні саме до їхньої партії. Про це вказували також на самому заході, щоправда з посиланням на “фірму ОПЗЖ”.

 

 

 

 

Зазначимо, що згідно з ч.6 ст. 57 Виборчого кодексу України забороняється проведення передвиборної агітації або надання, зокрема, виборцям продуктів харчування, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата (кандидатів), партію (місцеву організацію партії) або згадуванням імені кандидата, назви партії (місцевої організації партії), символіки партії.

Захід відвідали, зокрема, кандидат на посаду Вінницького міського голови В’ячеслав Узелков (який також власноруч роздавав кашу) та кандидати у депутати Вінницької міської ради Сергій Грушко, Ігор Горлачов та Олена Лепей.

 

 

Як повідомила Vежі речниця ГУНП Анна Олійник, вищеописані події перевіряють правоохоронці щодо можливого порушення законодавства.

Також днями у центральному парку Вінниці партія «За майбутнє» влаштувала для дітей свято з брендованими подарунками і безкоштовним катанням на паровозику. Про це повідомляє Громадянська мережа ОПОРА.

Так, 11 жовтня у Вінниці в центральному парку Вінницький обласний осередок політичної партії «За майбутнє» влаштував захід для дітей, учасникам якого пропонували безкоштовно покататися на прогулянковому паровозику, також пригощали соком і роздавали повітряні кульки та футболки з символікою партії.

 

 

Під час цього заходу на сцені, розташованій на Фонтанній площі в парку, було прикріплено банери з символікою політичної сили, також банером із написом «За майбутнє. Політична партія» та прапорами і повітряними кульками з написами «За майбутнє» було прикрашено паровозик, на якому катали дітей.

Спостерігачі ОПОРИ зафіксували, як на початку свята одна з ймовірних організаторок знімалася у відео, в якому анонсувала заходи, що відбудуться та розповідала про можливість безкоштовно покататися, про вжиті заходи безпеки у зв’язку з коронавірусом, також зазначила: «У вас буде сьогодні чудова можливість з дітками не просто провести час, покататися, а ще отримати дуже багато подаруночків». Інший чоловік, який знімав її розповідь на відео, сказав, що «на подарунках треба зупинитися, бо подарунки не можна».

Як повідомили в поліції, за фактами катання дітей на паровозику та роздачі повітряних кульок було відкрито кримінальне провадження за ст. 160 Кримінального кодексу України (підкуп виборця).

За словами радниці з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Тетяни Юзвяк, норми Виборчого кодексу України сьогодні дозволяють суміщати агітацію та роздачу брендованої продукції, що була виготовлена за рахунок виборчого фонду, такої як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі.

При цьому законодавець лише обмежив максимальну вартість такої брендованої продукції у 6 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Однак головна проблема полягає в тому, що згідно з встановленими законодавством правилами обрахунку цих 6 відсотків, така сума становить 1,02 грн, однак в своїй нещодавній постанові ЦВК роз’яснила, що максимальна дозволена вартість брендованої продукції не може перевищувати 63,06 грн. Яка буде судова і слідча практика у таких справах – покаже час.

В мережі ОПОРА звертають увагу, що відповідно до узагальнень судової практики Вищого адміністративного суду щодо особливостей провадження у справах за адміністративними позовами з приводу оскарження дій або бездіяльності кандидатів, їхніх довірених осіб, партії (блоку), місцевої організації партії, інших учасників виборчого процесу, пов’язаних з підкупом виборців від 2016 року безкоштовна роздача дітям подарунків здійснюється в тому числі з метою спонукання їхніх батьків, які зобов’язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття і нести фінансову відповідальність за неї, голосувати за певного кандидата.

Фото – ОПОРА та зображення з відео ОПЗЖ
ВІдео з сайту мережі ОПОРА

Читайте також: Агітаційний вернісаж: як передвиборча реклама заполонила вулиці Вінниці. ФОТОРЕПОРТАЖ

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.