Наш світ сьогодні вже інший – він став галактикою Цукерберга. Але чи правда всі біди сучасності можна пояснити тим, що ми не сприймаємо світ за реальність? Чи правда, що той спосіб, у який люди спілкуються зараз, сильно відрізняється від того, який був до існування соціальних мереж?
17 вересня у межах 27 BookForum та за партнерства Fedoriv Group і УКФ відбулась дискусія «Галактика Цукерберга: чи існує непотрібна інформація?». Учасниками були Софія Андрухович, Олеся Островська-Люта та Пітер Померанцев, модераторка – Оксана Форостина.
Соціальні мережі подібні на рибний ринок у давньогрецькому місті, де люди дошкульно сперечаються, і перевагу отримує той, хто більш дошкульний, а не поінформований.
«На відміну від фізичного ринку, у тебе за комп’ютером у зручному кріслі вдома або десь в іншому місці багато комфорту для того, аби бути дуже дошкульним. У тебе є час, щоб написати щось особливо зневажливе. Це страшенно комфортна ситуація для сварки», – сказала Островська-Люта.
Детальна поінформованість грає набагато меншу роль, аніж форма подачі інформації. І це є однією з найбільших цінностей у соціальних мережах. Цікава подача – один із секретів інфлюенсерів, який сприяє збільшенню кількості зацікавлених користувачів.
Автори також розмірковували чи можна сказати, що соціальні мережі перебрали на себе інтеграційну функцію і замінили традиційні медіа. На думку Пітера Померанцева, соцмережі поки ще не можуть працювати як повноцінне медіа. Вони лише керуються алгоритмами, а також формують викривлене сприйняття реальності.
Видозмінена форма світу впливає на людську підсвідомість, змінює стереотипи, а разом із тим деформує громадську думку під лад суспільства. Тим користуються медіа та соцмережі. І це є ознакою того, що інформаційний світ – непостійна структура, яка має на меті контролювати маси.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.