У Вінниці триває робота зі Стратегії громадського транспорту – 2030. Наразі її удосконалюють ізраїльські фахівці, тож якщо Стратегію таки затвердять вінницькі депутати, на наше місто чекає чимало транспортних перетворень: від нових маршрутів і підземних тунелів до електро-маршруток.
Наприкінці червня консультанти Проекту “Автоматизованої системи збору плати за проїзд у громадському транспорті” презентували працівникам КП “Вінницякартсервіс”, “Вінницька транспортна компанія”, директорам профільних департаментів своє бачення того, як краще розвивати транспортну інфрастуктуру у Вінниці.
Пластик замість паперу, валідатори замість кондукторів: Вінниця готується до електронних квитків
- Над нашим проектом з впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в громадському транспорті за грантову допомогу європейських фондів залучено технічну підтримку консультантів і, звичайно, для успішного впровадження проекту необхідно реалізувати декілька заходів, що будуть в комплексі працювати, – розповіла директорка “Вінницякартсервіс” Катерина Бабіна.
- Тому наші консультанти з Ізраїлю минулого року провели дослідження щодо вінницького транспорту та його руху, опитували пасажирів та ще чимало різних досліджень. Після цього вони запропонували нам напрямки для покращення інфраструктури міста, які викладені у першому варіанті Стратегії. Той захід у міські раді обговорювався на рівні комунальних підприємств та керівництва і були додані коментарі, що цю Стратегію необхідно у деяких аспектах доопрацювати. Консультанти наразі вносять зміни і після цього ми викладемо її на обговорення, а потім вже вона буде розглядатися виконкомом та на сесії міської ради.
У попередній версії Стратегії визначено сім основних принципів, що сприятимуть сталому розвитку процвітаючого міста, кожен з яких включав у себе чимало заходів для реалізації. Ми ж обрали декілька, на наш погляд, найцікавіших.
Вдосконалення трамвайної служби:
- Модернізація трамвайних зупинок у спеціальні з низькою платформою
- Розширення трамвайної мережі шляхом спорудження нової колії по пр. Коцюбинського (1,30 км)
- Впровадження пріоритетності світлофорного сигналу на перехрестях із переважанням трамвайного руху (> 10 на годину)
Запропонована нова секція по проспекту Коцюбинського
Вдосконалення тролейбусної служби:
- Подовження тролейбусної лінії по вул. Батозька (2,3 км), по Немирівському шосе (2 км), T0216 (2 км) та по вул. Шептицького (3,5 км)
- Виділена транспортна смуга по пр. Коцюбинського (1 км), вул. Київська (2,5 км) та вул. Пирогова (0,45 км)
- Впровадження системи інформування пасажирів на тролейбусних зупинках в режимі реального часу
- Модернізація тролейбусного парку та закупівля транспортних засобів (153 рухомих склади)
Вдосконалення автобусної служби
- Реорганізація транспортного руху на перехресті вул. Миколи Оводова та вул. Князів Коріатовичів, включно з пріоритетною автобусною смугою на мосту та спорудження пішохідного мосту
- Модернізація автобусного парку (усі низькопідлогові), всього 43 автобуса
- Спорудження нових автобусних зупинок (приблизно 20 зупинок)
Запропонована нова секція по вул. Соборній
Служба маршрутних таксі
- Модернізація парку та розгляд можливості закупівлі електричних транспортних засобів
- Інтеграція з громадським транспортом включно з призначенням компенсації (продаж квитків, розклад руху, зупинки, інформування)
- Реорганізація маршрутних ліній для експлуатації на призначених додаткових та приміських лініях
Оптимізація мережі громадського транспорту
- Визначення ієрархічної мережі з відповідним обслуговуванням на кожному рівні
- Перепроектування мережі громадського транспорту з метою усунення дублювання маршрутів (наприклад, тролейбус №5 та автобус №25)
- Розширення мережі маршрутів автобусів/маршрутних таксі у передмістя
- Перепроектування зони зупинок біля залізничного вокзалу
Інтеграція та синхронізація
- Інтеграція системи квитків в єдину автоматизовану систему оплати проїзду для всіх 4 видів громадського транспорту
- Спорудження парковок «Park and Ride»
- Інтеграція громадського транспорту з велосипедним транспортом шляхом забезпечення місць для розміщення велосипедів у трамваї, створення спеціальних велосипедних парковок та велосипедних доріжок до головних зупинок
- Спорудження підземного проїзду між вул. Янгеля та вул. Ватутіна, з’єднуючого північно-східні райони та центр міста
- Перепроектування простору біля автовокзалу на вул. Київська та Західного автовокзалу для забезпечення зручної пересадки
Інтелектуальна Транспортна Система
- Забезпечення дотримання правил дорожнього руху по вул. Соборна за допомогою спеціальних камер автоматичного розпізнавання номерних знаків
- Впровадження інтегрованої автоматизованої системи оплати проїзду для всіх 4 видів громадського транспорту
- Впровадження системи інформування в режимі реального часу (знаки на зупинках, дані для мобільних додатків) з інтегрованим розкладом для всіх 4 видів громадського транспорту
За словами Катерини Бабіної, Стратегії громадського транспорту ще немає в жодному місті України і Вінниця має всі шанси стати першим.
- Вінниця постійно розвивається і потрібно залучати нових експертів та розробляти щось нове. А також вчитись на досвіді інших міст, як позитивному, так і негативному. Необхідно зваженіше підходити до питання містобудування.
- Якщо нас запитають «а коли ж зроблять такий-то маршрут?», то сам маршрут – це вже кінцевий етап, головне розробити інфраструктуру.
- У світі є багато грантових програм, але для донорів головне, щоб місто хоча б чогось прагнуло і щось розпочало. Цей документ – Стратегія громадського транспорту – це 70% для того, щоб нас сприйняли серйозно. Сподіваємося, що нам вдасться залучати грантові кошти і так допомогти міському бюджету.
За сподіваннями директорки “Вінницякартсервіс”, оновлену версію Стратегії вони отримають вже найближчого місяця. Тоді ж стане відомо, що ж саме залишили фахівці і що буде створено у Вінниці, аби модернізувати систему громадського транспорту. Кінцевий варіант Стратегії буде викладено на сайті Вінницької міської ради, за тим розпочнеться процедура погодження і зрештою – голосування на сесії.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.