-
24 Листопада/ 17:50
Vinnytsia
Публікація24.11.1617:50
Друге життя вінницьких тролейбусів: до кінця року реконструюють двох «рогатих»
Цьогоріч Вінницька транспортна компанія капітально відремонтувала вісім тролейбусів – вони вже працюють на лінії. До кінця року залишилося відновити ще два.
ВМР
Як повідомляє Вінницька міська рада, програма з капітально-відновлювального ремонту тролейбусного парку силами ВТК розпочалась п’ять років тому.
Начальник відділу транспорту та зв’язку департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради Сергій Бузниковатий каже, що ремонт двох тролейбусів на завершальній стадії, також одночасно проводиться поточний ремонт наявного транспорту.
ВТК
КП «ВТК» є базовим транспортним підприємством міста із загальною кількістю працюючих, що перевищує 2000 чоловік. Станом на сьогодні, у місті в робочі дні на маршрути виходять 74 трамваї, 131 тролейбус, 52 автобуси та 246 маршрутних таксі. Загалом 5 трамвайних, 14 тролейбусних та 15 автобусних маршрутів перевозять за добу більше 400 тисяч пасажирів.
Генеральний директор ВТК, Михайло Луценко, розповів, що сьогодні вартість капітального ремонту одного тролейбуса – 350-360 тисяч гривень, що на сто тисяч більше, ніж, приміром, три роки тому.
Термін експлуатації тролейбусу – 10 років, після капітального ремонту (оновлення близько 80% транспортного засобу) цей термін продовжується ще на 5 років. Як зазначив Михайло Луценко, ВТК проводить ремонт тролейбусів, орієнтуючись на пробіг – після 80 тисяч кілометрів – середній, а після 240 тисяч кілометрів – капітальний ремонт.
- Останнім часом ми не закуповували нові двигуни для тролейбусів – вистачає якісного капітального ремонту, – каже Михайло Луценко. – Наступного року плануємо взятися за капітальний ремонт п’яти автобусів. Автобуси оновлювати дорожче – ремонт одного може сягати 650 тисяч гривень. Це пояснюється вищою вартість капремонту дизельного двигуна.
У ВТК зазначили, що в ремонт потрапили, окрім ЗіУ-9, і відносно нові чотири тролейбуси ЛАЗ, які Вінниця отримала у 2007 році.
ЛАЗ
У компанії «Львівський автобусний завод» кажуть, що фактично терміни експлуатації трохи відрізняються, хоча й залежать від локальних умов та якості ремонту.
- Гарантійний термін експлуатації тролейбуса – два роки, перший капітальний ремонт в ідеалі має проводитись через сім-дев’ять років. Після цього капремонт потрібно проводити кожних п’ять років, – розповідає Володимир Германов, спеціаліст по зв’язкам із громадськістю ЛАЗ.
Також представник ЛАЗ підтвердив, що значно вигідніше ремонтувати наявні тролейбуси, аніж купувати нові.
- Дванадцятиметрові тролейбуси виробництва ЛАЗ коштують від 3,5 до 3,8 мільйонів гривень. Щоправда, останні два роки Вінниця у нас нічого не купувала. Проте, ми у будь-який час, в тому числі після гарантійного терміну, готові допомагати в обслуговуванні та ремонті «лазів».
Що ж стосується вартості новеньких тролейбусів «Богдан», то їхня вартість коливається від 160 до 200 тисяч євро. Щоправда, у ВТК кажуть, що найближчим часом купувати нові тролейбуси не планують.
Зазначимо, що у рейтингу міст за оцінкою транспортної інфраструктури, за результатами опитування користувачів OLX, Вінниця посіла перше місце. Респонденти оцінювали зручність громадського транспорту, стан доріг і наявність парковок за шкалою від 1 до 7 балів.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.