Публікації за датами

  • 19 Серпня/ 10:38

    GIZ

    Публікація19.08.1910:38

    Автор:Vежа

    Дослідження GfK: 72% вінничан пишаються своїм містом

Цього року проводили опитування мешканців Вінниці щодо задоволеності різними сферами життя та послуг у місті. Результати дослідження показали, що понад 70 відсотків респондентів пишаються своїм містом. Водночас містяни нарікали на якість постачання тепла та гарячої води, якість системи водовідведення, вивозу сміття для приватних будинків

Як повідомляють на сайті Вінницької міської ради, одним з інструментів реалізації Концепції інтегрованого розвитку Вінниці-2030, яку ухвалили цього року, є саме моніторинг думки громадян щодо їх задоволеності різними галузями життєдіяльності міста.

Опитування відбувалось з лютого по квітень 2019 року у чотирьох містах, які охоплює проект, а саме у Вінниці, Полтаві, Чернівцях та Житомирі. У Вінниці загалом було опитано 764 містян.

За словами соціологині з маркетингової компанії GfK Тетяни Ситник, значна кількість запитань стосувалась задоволеністю різними аспектами життя в місті чи рівнем згоди з різними позиціями щодо розвитку міста.

– Нам відомо, що за дослідженнями соціологічної групи «Рейтинг» Вінниця має найкращі результати в Україні – наше опитування це також підтвердило. Вінниця випереджає за рядом показників інші міста, але є така можливість, що очікування будуть зростати і потрібно працювати над тим, щоб втримувати цей високий рівень. Тому потрібно розуміти, що є досягнення, але потрібно дивитись і на пріоритети для виправлення, – розповіла Тетяна Ситник.

Відтак, згідно результатів опитування, лише 12% вінничан схильні виїхати в інше місто, якщо буде така можливість, і це найменший показник серед усіх чотирьох досліджуваних міст. Своїм містом пишаються 72% вінничан, а 44 % опитаних погоджуються з тим, що можуть повністю реалізувати себе у рідному місті.

Також виявлено досить високий рівень зацікавленості міськими ініціативами і поінформованість про діяльність міської влади. Саме завдяки цим двом чинникам, за словами Тетяни Ситник, і було отримано рівень знання про Концепцію інтегрованого розвитку міста Вінниця-2030 вінничанами на рівні 39%.

Вінничани мають високу емоційну прихильність до свого міста. Перш за все, містяни сприймають Вінницю затишною і гостинною. Близько 70% готові рекомендувати місто для комфортного життя та дозвілля.  Також близько 70% опитаних вважають Вінницю привабливою для туристів. Зокрема завдяки різним культурним подіям, історичній та архітектурній спадщині, а також річці Південний Буг.

Дослідження показало, що головними чинниками оптимізму мешканців щодо розвитку Вінниці стали позитивні зміни у таких сферах, як благоустрій центру міста, що робить його цікавим і зручним для мешканців; відчуття безпечності життя у місті, зокрема за рахунок освітленості вулиць у мікрорайонах; розвиток роздрібної торгівлі та громадського харчування; якість інформування про громадський транспорт. До речі, саме громадський транспорт є головним способом пересування по місту для 77% мешканців. На другому місці – власний автомобіль (13% мешканців). Для 7% головним способом пересування по місту є рух пішки.

– 81 % вважають, що користуватись громадським транспортом легко, за цим показником Вінниця є лідером серед усіх міст. Ця легкість забезпечується зокрема близькістю зупинок до місця помешкання. Але є певна незадоволеність щодо зручності системи оплати. Також людей турбує зручність користування транспортом для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, – за цією характеристикою, до речі, по всім чотирьом містам низька оцінка, – зазначила Тетяна Ситник.

Визначальною рисою Вінниці порівняно до інших міст є сприйняття його як міста для молоді, адже відповідає оптимізму молоді щодо можливостей реалізації у місті. Серед опитаних у віці 18-25 років частка тих, що впевнені у можливостях самореалізації саме у Вінниці, становить 52%, що є вище, ніж серед усіх опитаних загалом.

Також високим є рівень довіри у місті. Найвищий рівень довіри мешканці мають до найближчих сусідів та жителів міста загалом. Мешканці Вінниці є толерантними до людей інших релігій та національностей. Ставлення до підприємців у місті є позитивно-нейтральним. Баланс довіри до міської влади є позитивним.

Вінничани задоволені доступністю інформації про міські послуги та можливістю звернутися до колл-центрів. Щодо активності звернення до ЦНАПів, то вона досить висока, значно більша ніж у інших містах – 45 % вінничан звертались за послугами. Позитивні оцінки дають якості роботи персоналу, професійності, привітності, а також – зручності розташування центрів. Майже половина опитаних, а це 48%, активно цікавляться міськими ініціативами. Цьому відсотку приблизно відповідає рівень знання муніципальних ініціатив, серед яких найвідоміші: розвиток мережі ЦНАП, бюджети участі, інструменти інформування мешканців про події у місті та електронний портал сервісів міської ради.

Також вінничани найбільш оптимістично оцінюють економічні перспективи свого міста порівняно до мешканців інших міст-учасників проекту. Помітними ознаками розвитку економіки міста для мешканців є впровадження інвестиційних проектів та привабливість міста для людей творчих професій.

– Я вважаю, що результати цього опитування потрібно детально розглянути кожному керівнику підрозділів міської ради і у межах своєї компетенції звернути увагу на ті питання, які можна, а головне – треба покращити. Дякую компанії GfK, Інституту розвитку міст, компанії GIZ та всім тим, хто долучився до цієї роботи. Це лише перші кроки, а далі на всіх нас чекає серйозна робота, тому що моніторинг реалізації всіх завдань, які ми перед собою ставимо, це важливий орієнтир для подальшого  розвитку нашої територіальної громади в процесі виконання Концепції інтегрованого розвитку Вінниці до 2030 року, – зазначив міський голова Сергій Моргунов.

Водночас, не все у місті надто позитивно. Представники дослідницької компанії розповіли й про пріоритетні напрямки для подальшої роботи, які стали очевидними за результатами дослідження. Сюди увійшли не лише зручність користування громадським транспортом для городян поважного віку та людей з інвалідністю. Потрібно також звернути увагу на якість постачання тепла та гарячої води, якість системи водовідведення, вивозу сміття для приватних будинків. Також вінничани скаржаться на комфорт перебування у місті у період високих температур, облаштованість продовольчих ринків, є нарікання і на зручність системи оплати проїзду у громадському транспорті.

Дослідження робилось у рамках проекту «Інтегрований розвиток міст в Україні», який реалізується в чотирьох обласних центрах німецькою урядовою компанією GIZ спільно зі швейцарськими партнерами SECO.

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

author avatar
Vежа
Адміністрація сайту

Дякуємо!

Тепер редактори знають.