Сьогодні, 22 лютого, анонсували старт проєкту високошвидкісного залізничного сполучення в Україні. Одним з міст, де збираються відповідним чином модернізувати станції, є Вінниця.
Як повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій, про початок проекту йшлося сьогодні, 22 лютого, під час форуму «Україна 3.0 «Інфраструктура».
Окрім того, повідомляє “Громадське”, під час форуму стало відомо, що Південнокорейська компанія Hyundai надасть Україні 2 мільйони доларів грантових коштів на розробку попереднього техніко-економічного обґрунтування будівництва швидкісної євроколії.
За повідомленням “Громадського”, Криклій розповів, що у березні до Південної Кореї виїде делегація з представників Міністерства інфраструктури та «Укрзалізниці» для підписання відповідних меморандумів.
“…виділяють грантові $2 млн на розробку пре-ТЕО для реалізації цього проєкту, підписуються угоди про співпрацю і готуємо міждержавну угоду, щоб реалізувати цей дуже масштабний проєкт”, — цитує “Громадське” Міністра.
Окрім того, на форумі віцепрезидент підрозділу комерційного транспорту і енергетики Hyundai Юн Сук Чой підтвердив, що його компанія хоче приєднатися до планів України з розвитку залізничної галузі й наразі вже готові надати фінансування для декількох проєктів.
– Особливо ми зацікавлені в будівництві швидкісної колії та постачання нових 10 швидкісних поїздів з 90 вагонами HRCS2, — сказав Юн Сук Чой.
Він зазначив, що компанія обговорює з урядом Кореї новий проєкт з надання 10 швидкісних поїздів фонду співробітництва економічного розвитку та очікує найближчим часом офіційної відповіді від уряду України.
Також у “Hyundai” готові передати Україні технології для локалізації високотехнологічного виробництва. Юн Сук Чой додав, що відповідні переговори вже готові розпочати та заявив, що компанія запрошує президента України та представників українського уряду відвідати об’єкт “Hyundai” в Кореї.
Де саме впровадять проект?
В січні “Укрзалізниця” повідомляла про проєкт швидкісного руху поїздів зі швидкістю 300-350 км за годину зі столиці до найбільших міст України (Київ – Львів, Київ – Харків, Київ – Одеса), для чого були розпочаті пошуки інвесторів.
Зокрема, з посиланням на слова голови правління компанії Володимира Жмака, зазначалося, що “проект обговорюється та є зацікавлені учасники“.
Разом із тим повідомлялося, що проект можливий лише за умови залучення значних фінансових інвестицій: “Для цього нам потрібні інвестиції, самі ми цей проєкт не подолаємо, тому потрібен інвестор, який зацікавлений у концесійному підході“.
На думку Жмака, концесія – це єдиний інструмент, який “дозволить залучити міжнародного фінансового гравця для реалізації проєкту швидкісного руху поїздів і першим кроком має стати концесія вокзалів”. “Наразі ми говоримо про 7 вокзалів, можливо, ще приєднається Львів”, – зауважив Володимир Жмак.
В “Укрзалізниці” передбачають, що концесія залізничних вокзалів дозволить перетворити їх на великі торгові центри, “і це вже не будуть просто зали для очікування поїздів”.
– Для пасажирів і для Укрзалізниці на вокзалі потрібна колія, зала очікування і два офіси для продажу квитків. Все інше буде торговим центром. Ми хочемо зробити вокзали за європейським зразком, коли до 60% відвідувачів вокзалів не є пасажирами, а приходять туди, як у торговий центр, – резюмував Володимир Жмак.
Додамо, що за словами Владислава Криклія, під високошвидкісний рух будуть модернізовані станції Києва, Одеси, Львова, Вінниці, Хмельницького, Тернополя та Білої церкви. Міністр додав, що йдеться про потяги у сполученнях:
– Київ – Львів – Держкордон;
– Київ – Одеса;
– Київ – Харків;
– Київ – Дніпро – Запоріжжя.
– До 2030 року звичними стануть подорожі залізницею зі швидкість 350 кілометрів на годину. Загальна довжина колій, яку планується збудувати для високошвидкісного залізничного руху на території України, – близько 2 000 км. Це – десята частина довжини головних колій, які існують зараз в Україні, – зазначив Криклій.
Нагадаємо, що в лютому 2019 року Національна академія наук України презентувала дослідження, згідно з яким в Україні теоретично можливо прокласти вісім маршрутів вакуумних поїздів (більше відомі як hyperloop), зокрема й з Києва до Вінниці. За підразунками вчених, відстань від столиці до найкомфортнішого міста в Україні в таких потягах можна було би подолати за 19 хвилин.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.