“Борг чужий, проблеми – ваші”: у Вінниці приватний ЖЕК хотів позбавити води мешканців за борг магазину

16:04
Автор: Юлія Плахтій
Become a Patron!

Мешканці багатоквартирного будинку по вулиці Ватутіна отримали попередження від приватного ЖЕКу про відключення водопостачання. Причиною зазначалися борги магазина-орендаря, що розташований в цій же будівлі. Нині в мерії запевняють, що ситуація врегульована і відключень води не буде. 

З чого все почалося

У неділю, 10 лютого, на фейсбук-сторінці спільноти “Чорний список Вінниці” було опубліковано фотографію оголошення для мешканців будинку за адресою вулиця Ватутіна, 35 від адміністрації приватного підприємства “Бокуд”, що обслуговує цей будинок.

У повідомленні зазначалося, що через борги магазину “АТБ”, який є власником одного з приміщень за цією адресою, водопостачання припинять всім мешканцям будинку.

Пояснювалося, що оскільки магазин має перед “Бокудом” борг у понад 37 тисяч гривень (за надані послуги з управління будинком), “адміністрація ПП “Бокуд” вимушена тимчасово обмежувати використання внутрішньобудинкових мереж холодного водопостачання”.

В разі відсутності водопостачання компанія радила звертатись до адміністрації ТОВ “АТБ-маркет”. Допис у соцмережі зібрав десятки обурених коментарів, в яких люди називали дії “Бокуда” шантажем, а ситуацію такою, що суперечить закону, адже відключати весь будинок не мали права.

 

Що кажуть в “Бокуді”

В низці ЗМІ, що висвітлювали цю тему, зазначалось, що вказані номери підприємства не відповідають й тому отримати коментар не вдалося. Натомість на наш дзвінок відповіли, щоправда, це не принесло потрібного результату. На прохання прокоментувати ситуацію, нам відповіли, що це можливо тільки при наданні офіційного (інформаційного) запиту.

На наш аргумент, що згідно з законом “Про доступ до публічної інформації” ми можемо надати запит телефоном, жінка відповіла, що “ні, не можете”, оскільки представниця “Бокуда” журналіста “не бачить по телефону” і взагалі такого “не може бути”.

Що кажуть в міській раді

Сергій Гречанюк, заступник директора департаменту житлового господарства ВМР, зазначив, що борги утворилися через відсутність договору між АТБ і “Бокудом” про обслуговування будинку (інженерних мереж, прибирання прибудинкової території, освітлення місць загального користування тощо).

Фактично магазин не вносив свою грошову частку для утримання будинку та мереж в обслуговування і “Бокуд” недоотримував кошти на утримання будинку в належному стані.

Гречанюк зазначив, що аналогічна ситуація була й по вулиці Антонова (магазин “Грош-експрес”), де також обслуговує будинок “Бокуд”. Проте нині в обох будинках ситуація врегульована: зокрема “АТБ” та “Бокуд” готуються до укладання договору й відтак відключення води не буде. Нині орендарі (магазини) надали гарантійні листи про укладення потрібних договорів.

– Були звернення від людей, і через “Цілодобову варту”. Я передзвонив до головного інженера (“Бокуда” – авт.) – питання врегульовано, – каже Сергій Олександрович. – Я пояснив, що люди в жодному разі не мають страждати і якщо у вас є якісь (проблемні) відносини, врегульовуйте якимось іншим чином. (…) Ніхто нічого відключати не буде.

Водночас, як повідомив Гречанюк, воду в будинках нещодавно таки відключали. Він уточнив, що за поясненнями “Бокуду” весь будинок довелось відключати від води, оскільки технічної можливості відключити воду тільки боржнику не було.

– Але це питання було погоджено з уповноваженою особою по будинку. Тобто є уповноважена, яка від (імені) мешканців приймає рішення. З нею (“Бокуд”) погодили, роз’яснили їй ситуацію – вона була поінформована і населення також було поінформоване. Але були люди, які, може не знали – зверталися на “Цілодобову варту”.

З нашим уточненням, що ситуація мала б вирішуватися в судовому порядку, щоб не страждали всі мешканці будинку, Гречанюк скоріше погодився, зазначивши, що ситуацію потрібно ретельно вивчати. Він зазначив, що ініціювати розв’язання питання через суд мали б під час зборів мешканців і робити це мала б уповноважена особа по будинку.

Загалом Гречанюк каже, що ситуацію можна оцінювати з різних сторін та в будь-якому випадку потрібно з’ясувати, чи справді питання відключення води погоджувалось з уповноваженою особою по будинку.

 

Що робити в подібних ситуаціях

Начальник відділу з розвитку об’єднань співвласників багатоквартирних будинків Вінницької міської ради Ігор Іванов розповів про алгоритм дій мешканців у подібних ситуаціях.

Зокрема, якщо в будинку не створено ОСББ, то мешканці мають звернутися до, наприклад, уповноваженої по будинку. Вона спершу має звернутися до керівництва організації, що обслуговує будинок (в цьому випадку – “Бокуд”).

Якщо це не вирішило питання, потрібно звернутись до профільного департаменту (нині – житлового господарства). Якщо департамент не зміг вплинути на ситуацію, потрібно звернутись до профільного заступника міського голови – Миколи Форманюка. Останній варіант – звернення до суду.

Якщо в будинку створено ОСББ – голові правління потрібно звертатися за консультацією до зазначеного відділу по розвитку об’єднань ОСББ (сайт), який підкаже алгоритм подальших дій.

Нагадаємо також, господарський суд Вінницької області протягом 2019 року розглянув 22 позови проти ТОВ “ЕНЕРА ВІННИЦЯ” з вимогою про перерахунок коштів по сплаті за електроенергію. Втім, жодного позову від, зокрема, дитячих садочків, навчальних закладів та лікарень суд не задовольнив.

Читайте також: Суд у Вінниці не задовольнив жодного позову проти «Енери»

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.