Вчора, 27 лютого, українські парламентарі ухвалили закон, який передбачає створення концесійних, а простіше кажучи – платних автодоріг, котрі пролягатимуть паралельно безкоштовним.
Зокрема платною стане автошлях Go Highway, який пролягатиме з Одеси до Гданська через Вінницю.
Як повідомляє Hromadske.ua, у парламенті проголосували за основу і в цілому законопроекту №6766 про концесійні автошляхи 233 депутата. А коли закон набуде чинності, приватні компанії зможуть будувати дороги та брати плату за проїзд.
Згідно з документом, на умовах концесії можуть будувати дороги загального користування державного значення.
Максимальний розмір плати за разовий проїзд концесійними дорогами визначатиме Кабмін. Паралельно з платними дорогами функціонуватимуть альтерантивні безкоштовні траси.
– Ще раз наголошую: існуючі автошляхи не передаватимуться в концесію. Концесійною може бути виключно нова дорога, яка пролягає паралельно до існуючої, щоб користувачі мало право обирати: їхати платною дорогою чи безкоштовною, – повідомив на своїй сторінці у Facebook міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Торік пан Омелян в інтерв’ю «Громадському» розповів, що будівництво пілотних концесійних доріг в Україні розпочнеться в 2019 році:
– Сподіваємося, що пілотними будуть концесійні дороги «Львів-Краковець» і «Київ-Умань». Це буде складовою автобану, що поєднає Балтійське і Чорне море, так званий Go Highway з Гданська до Одеси, – говорив міністр.
Відреагував на прийняття законопроекту відповідним постом у себе на Фейсбук-сторінці керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак:
– Сподіваюся, що вже цього року буде підписано перший договір про будівництво доріг на основі концесії. Першою концесійною дорогою стане дорога від Львова до українсько-польського кордону, що сприятиме розширенню економічних зв’язків між Україною та країнами ЄС.
Нагадаємо, що минулого року розпочався ремонт траси М-12 («Стрий-Тернопіль-Вінниця-Кропивницький-Знам’янка»), що буде частиною міжнародного проекту Go Highway.
GO Highway – автобан, що поєднуватиме українські чорноморські порти Одеси та Миколаєва з польськими портами на Балтійському морі у Гданську та Гдині.
Зі свого боку поляки вже майже побудували автобани до кордону. Тоді як минулого року в Україні тривали ремонтні роботи на ділянках доріг між Львовом і Тернополем, у Вінницькій та Хмельницькій областях.
Читайте також: На автобан з Польщі, що проляже через Вінницю, виділили 800 мільйонів
– Паралельно ми підписали договір з італійськими інженерами, які робитимуть технічні дослідження для будівництва автобану між Краковцем, Львовом через Умань на Одесу, через Умань до Кропивницького і до Миколаєва. Строк завершення робіт за цим проектом – кінець 2018 року, – розповідав минулого року пан Новак.
У планах «Укравтодору», озвучених на цей рік, продовжити роботи на GО Highway, зокрема і на ділянках доріг, що пролягають через Вінницю. А за кошти міжнародних фінансових організацій відбуватиметься реконструкція GО Highway в Хмельницькій області.
Читайте також: Частину траси М-12 на Вінниччині ремонтуватимуть за понад 190 мільйонів
Фото report.az
Дякуємо!
Тепер редактори знають.