-
15 Лютого/ 14:03
All simple
Публікація15.02.1714:03
All Simple: як медіа-проект вінницької команди завойовує світ
Поки одні стверджують, що інформація – це володарювання світом, інші цей вислів впевнено втілюють у життя. Вже понад два роки вінницька команда All Simple створює у Всесвітній мережі такий контент, який гаряче обговорюють користувачі в Україні, країнах Європи та Америці – загалом понад 7 мільйонів людей.
Вони впевнено розвиваються, даючи все нові робочі місця для вінничан, а для міста – хороший внесок до бюджету. Стільки часу вони мовчали про свій успіх, та ексклюзивно для VежА врешті поділилися історією свого народження і становлення.
Біля входу до офісу, що розташувався у центрі міста, нас зустрів керівник проекту: «Сергій. Одразу пропоную – давай на «Ти»». За тим відчинив двері у просторий опен спейс із вікнами на всю стіну та шикарним видом на місто. В такій атмосфері ми застали робочий процес всієї команди. Опановуючи бажання «зависнути» біля вікна на вічність, розпочинаємо нашу розповідь.
– Отож, скільки часу існує All Simple у Вінниці та з чого все починалося?
- Ми почали працювати у липні 2014 року – запустили перший сайт – «Офигенно». Вже за рік, у липні 2015 року, відкрили у Вінниці офіс компанії, – починає свою розповідь співзасновник проекту Сергій Холявко
Починалося все із невеликих спільнот у соцмережі Вконтакте, де було створено кілька пабліків. Сторінки вели та заповнювали Сергій із його товаришем Костянтином Івановим. Через деякий час Костянтину довелося покинути цю сферу діяльності. Хоча, згадки про успіх проектів не давали хлопцям спокою. Тож через деякий час Сергій та Костянтин стали співзасновниками нового проекту.
– Чому обрали саме Вінницю?
- Справа в тому, що ми проживаємо в Німеччині, обоє родом з України. Костя – з Миколаєва, я – з Вінниці. У мене залишилося значно більше контактів після переїзду, тому відкривати офіс у Вінниці було легше. У Німеччині нам сподобалося, як у цій країні подають новини в Інтернеті. Також дивилися на деякі англомовні сайти. Зрозумівши, що в Україні та країнах СНД такого практично немає, вирішили – пора це змінити. Так і з’явився сайт «Офигенно».
Хлопці не прогадали – концепція місцевій аудиторії «зайшла» і ставала популярною швидше, аніж розвивався сам проект.
– Яка склалася команда у Вінниці?
- Це команда молодих талановитих хлопців та дівчат – 39 людей. В основному це редактори. Є також технічній відділ – це програмісти, дизайнери, відеопродакшн. Ще є відділ маркетингу. Переважно – вінничани, – розповідає головний редактор Марія Гатаулліна
- Ще на аутсорсингу з нами працюють люди із Куби та Санкт-Петербургу, – додає керівник відділу маркетингу Софія Сельська.
Нині до проекту All Simple входять 4 росісьйкомовних сайти та 2 – мовою Дон Кіхота. Адже, як виявляється, іспанська є наступною за поширеністю після англійської.
- Англомовний медіа-ринок переповнений, тому ми відмовилися від думки починати проекти англійською. Російськомовні сайти охоплюють країни СНД, а також країни Європи – адже там багато вихідців із цих країн, які продовжують переглядати російськомовний контент. Іспанська мова є рідною не лише для мешканців Іспанії, а й для населення багатьох країн Латинської Америки. Ця аудиторія нині дещо «голодна» на таку інформацію. Тому там наші проекти також мають великий успіх, – говорить Софія.
Таким чином проекти All Simple відомі практично на весь світ – адже, десь більшою, десь меншою мірою їх читають майже в усіх країнах.
– Як і де ви шукаєте саме ту інформацію, яка «зачепить» кожного читача?
- Є дуже багато ресурсів, на які ми часто навідуємося, дивимося, що там цікавого, моніторимо, як читачі на ту чи іншу інформацію реагують. Опираємося і вже на свій досвід та фідбек від читачів. Ми бачимо вже, що саме їм цікаво, стежимо за статистикою, – розкриває секрети Марія Гатаулліна.
- Кожен редактор, який займається вже відповідною тематикою, вже інтуїтивно відчуває, що подати читачам, аби вони цим посмакували, – додає Сергій Холявко.
До речі, про смак – одним із наймолодших проектів All Simple є кулінарний сайт «Со Вкусом». Він у російськомовному сегменті є першим у своєму роді порталом із найсмачнішими, найпопулярнішими та актуальними рецептами, які є простими у приготуванні. А працівники із відділу відеопродакшн ще й знімають ролики, котрі є детальною відеоінструкцією із перевтілення набору продуктів у кулінарні шедеври.
- Більше того, після зйомок цих відео приготовлені справи ми приносимо в офіс, де все це дружно з’їдається. А потім наші працівники ще вдома пробують щось готувати за поданими на сайті рецептами, – навперебій розповідають Марія та Софія.
- Ми намагаємося людям дати те, що вони хочуть побачити, – додає Сергій.
Окрім звичайних фото- та відеорецептів, на сайті є також рецепти веганської та вегетаріанської кухні, способи приготування різноманітних напоїв – як алкогольних, так і безалкогольних, поради дієтологів.
- Допомагає нам досвідчений кухар. На тиждень відбувається дві зйомки, – говорить Холявко.
ТАБУ
Зазвичай редактори не ставлять перед собою жодних обмежень щодо змісту написаного. Є певні вимоги та стандарти яким повинен бути текст, аби він подобався людям. Але є одна тема, якої на All Simple уникають – це політика.
- Ми намагаємося цієї теми взагалі не торкатися. Так само не пишемо про політичні якісь події. На сайтах можуть з’являтися якісь цікаві підбірки, де фігурують політичні особи. Але це не буде стосуватися самої політики. Радше, це буде щось про гардероб, цікаві історії – ну і в такому розважальному дусі. І ще в нас немає «чорнухи», – говорить Марія.
ЩО Є ALL SIMPLE?
Учасники команди розповідають, що публікації на сайтах All Simple – це історії з життя, цікаві та вражаючі моменти, які миттєво викликають у кожного читача океан найрізноманітніших емоцій. Звісно ж, хороших емоцій. Так, на сайті «Офигенно» зібрано найнеймовірніші історії з Інтернету і соціальних мереж. Історію про людей, їхні вчинки, котрі надихають та змушують замислитися над простими, та від того не менш милими і важливими речами, подіями, моментами.
В інтернет-журналі «Так Просто!» читачі знайдуть корисні поради та лайфхаки про все, що неодмінно стане в нагоді у побуті. Переглянувши бодай одну статтю читач забажає сам зробити те, про що розповідається у тексті, або ж показано на фото чи відео. Є також бьюті-поради по догляду за собою.
І, наостанок, портал «Videoboom» – це зібрання розважальних відеороликів, знайдених у різноманітних куточках Всесвітньої мережі. Творці сайту мають на меті стати № 1 у сфері розважального відеоконтенту.
– Яке у вас охоплення аудиторії?
- Тут можна розрізнити два типи читачів: ті, котрі заходять одразу на сайт чи переходять на нього із соцмереж, і ті, хто залишається всередині Фейсбуку. Так, загальна аудиторія чотирьох російськомовних проектів – це 7,5 мільйона підписників на Фейсбуці, 6,5 мільйона унікальних читачів на сайті, 21 мільйон переглядів. На двох сайтах іспанською мовою вже на сьогодні є 3 мільйони читачів. А у соцмережі ВКонтакте разом – понад 14 мільйонів підписників, – шокує захмарними цифрами Сергій.
ПЛАНИ: Нові проекти і «свіжа кров»
Не зважаючи на присутність свого контенту у багатьох країнах світу, команда не планує зупинятися у розвитку. Так, на стадії завершення перебуває ще один проект, у якому знайдеться все про фітнес та здоровий спосіб життя – «Superfit.me»
- Ми активно знімаємо зараз відео-програму з тренером, по якій жінки зможуть займатися вдома, повторюючи за тренером рухи. У програмі буде також описано режим харчування. У рамках цього проекту ми вже створили блог, де будуть поради досвідчених тренерів, спортсменів, режим харчування від дипломованих дієтологів. Вже зовсім скоро проект «Superfit.me» запрацює наповну, – інтригує Сергій.
- Так, тому зараз ми розширюємо штат компанії, шукаємо редакторів, менеджерів по SMM, – додають Марія та Софія.
– Чим ви наповнюєте дані вакансії? Це хороша зарплата? Премії? Чим мотивуєте працівників? Чи, можливо, демотивуєте за негативні результати роботи?
- У нас багато «плюшок». По-перше, це достойна оплата – заробітна плата вище середнього рівня. Ми завжди намагаємося мотивувати людей не лише грошима. Адже якщо людині робота не подобається, то скільки грошей не дай – все одно працівник рано чи пізно піде. Тому ми намагаємося якось урізноманітнити робочий день. У нас завжди є чай, кава, печиво та X-Box – кожен може зробити собі перерву та пограти. А ще ми компенсовуємо працівникам 50% вартості абонементів у спортзал, – каже Сергій Холявко.
- У нас є масаж – раз у тиждень в офіс приходить масажистка. Також є своя бібліотека, яку ми зараз активно почали доповнювати. Крім того, ми часто відряджаємо працівників на різноманітні тематичні тренінги, – говорить Софія.
- Щодо демотивації, то я не пригадаю жодних штрафів, і системи такої у нас немає. Це неефективно і нерезультативно. Будь-які невдачі одного працівника – це промах усіх нас. Наприклад, якщо публікації того чи іншого працівника мають мало переглядів чи негативну реакцію аудиторії – то ми просто аналізуємо в чому наша помилка, чому так сталося, обговорюємо – аби це ставалося якомога рідше, або й взагалі зникло. Проте, навіть маючи певний досвід, важко спрогнозувати реакцію читачів. Навіть якщо все зробив правильно, то часто одна і та ж тема в різний період і в різних країнах може викликати кардинально відмінну реакцію, – пояснює головний редактор.
– Хто вам потрібен у команду?
- Людей, які хочуть розвиватися. В нас постійно дефіцит хороших редакторів, особливо тих, хто вміє перекладати, хто грамотно володіє російською мовою. Всі ми україномовні від народження, російська фігурує лиш на розмовному рівні. Тому грамотне написання текстів російською – це, виявляється, рідкість, – констатує головний редактор Марія.
- Ще раз нагадаю про СММ-менеджера – просто ми терміново шукаємо таку людину. Бажано мати досвід в цій сфері. Також плануємо розширювати відділ відеовиробництва, тому ініціативні резюме талановитих відео-дизайнерів або ж просто талановитих людей завжди чекаємо теж, – наголошує керівник відділу маркетингу Софія.
- Тож чекаємо ваші резюме. Надсилайте їх на наш імейл [email protected], – доповнює Сергій.
– І питання «на десерт»: хоч у вас проекти розважального характеру, та все ж з висоти вашого досвіду як можете оцінити вінницькі медіа?
Коли звучить дане питання – в повітрі повисає 10-секундна пауза, під час якої помітно що кожен має що сказати, але ще намагається сформулювати відповідь. Можливо, щоб не образити когось своїми різкими зауваженнями.
- Маш, скажи ти – #тижредактор, – весело обриває мовчанку Сергій.
- Ну що ж – скажу. Ми хоч і не перетинаємося із класичними медіа, і з вінницькими зокрема, та стежимо за ними – як мешканці міста. Помітила, що у нас в місті, зазвичай, не так багато подій відбувається. Тому часто бачимо, як із будь-чого намагаються зробити або якусь бомбову сенсацію, а насправді воно виїденого яйця не варте. Або ж всі все подають однаково. Винятки бувають, насправді, але рідко. Тому хочеться бачити новини в стрічці не лише про те, що десь відбулася ДТП, а й матеріали про цікаві проекти, людей, справді цікаві події. У нас же таке чудове місто. В рейтингах за комфортом життя чи за ще іншими показниками Вінницю визнають кращою, – говорить Маша.
- Хотілося би й інформації про місто і для міста такої, яка викликає хороші емоції. Мені, як людині, котра має багато закордонних друзів, хотілося би ділитися такою інформацією про своє місто із тими, хто не знає його, щоб сказати: «Дивись, це моя рідна Вінниця». Не вистачає такого, що я би дійсно хотів розповісти своїй мамі, бабусі. Це якщо говорити про сайти. А щодо відеоформату, то я рідко дивлюся вінницьке телебачення. Але за тих 10 чи більше років мало що змінилося в подачі – всі програми просякнуті оцією «регіональністю». А відеоконтент, до речі, нині дуже цінується. Якісний відеоконтент, – підкреслює керівник All Simple.
Насправді, питань під час інтерв’ю було багато. Та й інтерв’ю це можна було назвати перші хвилин 5, від сили – 10. Далі годинна розмова перетворилася у веселе спілкування, переплетене із серйозними фактами, цифрами, і знову все посипалося специфічними жартами, притаманними «закоренілим» інтернет-користувачам.
Загалом, від себе додам, що спілкуватися та обговорювати будь-що мені з цими людьми виявилося дуже легко. Напевно, працювати із ними в команді має бути так само просто. Тож не згайте шансу стати частиною креативної творчої команди – може, саме ваше резюме, надіслане на імейл [email protected], стане кроком до знайомства із людьми, де «Все просто» і «Зі смаком».
Дякуємо!
Тепер редактори знають.