-
28 Листопада/ 09:29
Vinnytsia
Публікація28.11.1809:29
Активісти перевірили відремонтовані дороги на Вінниччині та заявляють про багато недоліків
27 листопада експерти ГО “Право” презентували результати власного моніторингу якості виконаного ремонту доріг у Вінницькій області в 2018 році.
Як зазначили самі активісти, подібне дослідження із залученням фахових експертів та профільних інженерів здійснюється вперше в Україні в майже половині регіонів держави. Однак у Вінниці презентували саме результати моніторингу, здійсненого на Вінниччині.
Сам проект тривав лише два місяці, протягом яких активісти зробили п’ять дводенних виїздів на різні ділянки доріг як місцевого, так і державного значення з тих, що розташовані на Вінниччині. “Монітори” ставили собі за мету перевірити щонайменше 50% доріг державного значення, і не менше 80% – місцевого. В результаті навіть перевиконали план і обстежили по 80% як державних, так і місцевих автошляхів на території області, котрі ремонтувалися в 2016-2018 роках.
– Ми хотіли перевірити, чи справді ті дороги ремонтують так якісно, як зазначають чиновники. Ми пройшли перед цим відповідне навчання на профільних тренінгах, співпрацювали з інженерами та експертами. Наша мета – не увійти в якусь конфронтацію з чиновниками, відповідальними за ремонт доріг. Навпаки: ми вважаємо, що і держава, і громадськість, і підрядники зацікавлені в тому, аби нові дороги лишалися якісними щонайдовше.
За результатами перевірки доріг активістами, лише одна ділянка з 28-ми обстежених не містила жодного дефекту: вона, за словами перевіряючих, розташована по трасі М-12 в бік Хмельницького.
Усі решта доріг мали ті чи інші недоліки на різних ділянках. Водночас активісти зазначають: під дефектами мається на увазі не лише “гарантійне” пошкодження дорожнього покриття, але й недоліки в інфраструктурі: відсутність знаків або неправильно промарковані знаки, неправильно встановлені відбійники, деякі з яких можуть банально “розрізати” автомобіль, якщо той на них “налетить” тощо. Але найбільше нарікань, звісно, саме на стан дорожнього покриття.
Головними проблемами є т. зв. “викришування” дороги через низьку якість бітумної речовини. Відтак її вимиває вода, і як наслідок – на дорозі лишається лише самостійний відсів, який, зрештою, і викришується. Такі ділянки після зими обов’язково перетворюють на вибоїни.
Ще серед найпоширеніших проблем: просідання, колійність на дорогах, руйнування країв дорожнього одягу. Активісти стверджують, що бачили просідання покриття ще навіть до нанесення на відповідній ділянці розмітки, а колійність підрядники намагалися приховати нанесення бітуму прямо на колії. Були й взагалі незрозумілі випадки, коли керни – проби якості вже вкладеного покриття – брали прямо з ям.
– Це дуже дивно, адже технічний нагляд має перевіряти дорогу на різних етапах її будівництва і в будь-якому випадку мав би помітити такі недоліки, – дивуються активісти.
Учасники проекту підкреслюють, що під час моніторингу стану доріг не вивчали якість асфальтобетонної суміші, а користувалися лише рівнем та рулеткою, якою вимірювали глибину колій чи ям. Однак це не завадило їм створити звіт за результатами моніторингу на 150 сторінок. В цьому звіті, крім загальних зауважень, присутні фото ділянок з виявленими недоліками, де зазначена геолокація тих чи інших проблемних відрізків.
За словами активістів, до них вже звернувся начальник служби автодоріг, аби ознайомитися зі звітом. Також до ГО “Право” звернулася прокуратура, якій також цікаво, наскільки адекватно освоєний майже мільярд бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг на Вінниччині.
Водночас активісти не змогли вказати, наскільки якість ремонту доріг Вінниччини висока чи низька у порівнянні з іншими регіонами, позаяк не здійснювали таке порівняння.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.