Аби не повторився російський “мостопад”: як мер Вінниці “наводив різкість” щодо реконструкції Київського мосту

15:18
Автор: admin
Become a Patron!

Напружена ситуація навколо реконструкції Київського моста не лише створила незручності у міському трафіку, але й здійняла обурення користувачів соцмереж, котрі звертають увагу на те, що роботи на мосту тривають не тими темпами, на які очікували містяни.

Аби зрозуміти, що відбувається і розібратися у ситуації, сьогодні, 28 березня безпосередньо на мосту провів виїзну нараду міський голова Вінниці Сергій Моргунов. Стандартна для подібних нарад, розмова, наприкінці мало не перейшла на підвищені тони.

 

У супроводі заступників та керівників департаментів, мер міста найперше вирішив ознайомитися з інформаційним щитом, встановленим на переправі з боку вул. Київської.

   

  • Це, мабуть, наймасштабніший наш проект останніх років. Крутіше, ніж реконструкція площі Гагаріна, – промовив мер поглянувши на схему реконструкції.

За тим попросив дати короткий звіт представника генпідрядника – Валерія Коротича. Головне питання: чи дотримується графік виконання робіт. На це п. Валерій відповів не прямо:

  • Багато робіт доводиться виконувати вручну, аби не пошкодити кабелі, що проходять під пішохідною доріжкою і фактично були прокладені там самовільно. Ще більша загроза – це стовпи, які стоять прямо на зношених та пошкоджених балках, не дай Бог щось впаде, – відповідає підрядник.

З його слів, за півмісяця реконструкції устигли лише зняти асфальт, аби дістатися до балок, однак там виявилися ці кабелі, які не прибирають їхні власники. Генпідрядник також загадав і газову трубу, котру потрібно прибрати на період реконструкції, а відтак – перекрити газ, що у свою чергу припинить теплопостачання прилеглим будинкам. “Очевидно, ми зможемо зробити це лише по завершенню опалювального сезону”, – пояснив Коротич.

Як пояснив п. Валерій, на мосту буде відновлено усі 103 балки, з них замінять повністю щонайменше 83 – їх виготовлять на місцевому підприємстві “Концерн “Поділля”. Окрім того реконструюють усі мостові арки, встановлять нове освітлення, а кабелі цього разу “закопають” у сам міст. Як і передбачалося – зроблять велодоріжку і загалом розширять тротуар для пішоходів: він стане ширшим на 60 сантиметрів і стане півтораметровим.

“Ми фактично заново збудуємо міст?”, – уточнює Сергій Моргунов. “Можна сказати, що так”, – відповідає генпідрядник.

  • Нам потрібно розуміти, що цей міст перебуває у дуже поганому стані, як і більшість мостів по всьому екс-СРСР, споруджених у 60-х роках минулого століття. На початку 2000-х у Росії почався масовий “мостопад”, про це писали багато їхніх газет. Тоді на порятунок мостів були витрачені шалені кошти. Зараз щось подібне відбувається й у нас: спочатку року в Україні впало вже кілька мостів, на це не можна не звертати уваги, – пояснює Валерій Коротич.

Мер Вінниці знову уточнює щодо виконання графіку, генпідрядник – знову киває на інші служби, які з його слів не прибирають власні комунікації, через що робітники не можуть продовжити роботи.

  • Послухайте, не потрібно все звалювати на нас, – долучається до розмови чоловік у темній куртці. Ми би забрали кабелі й перемістили їх ближче до центру мосту, але цього не дають зробити ці армовані залізобетонні перемички, які ваші працівники вже мали би демонтувати, – звертається він до генпідрядника. Зі слів чоловіка, перемички є частиною конструкцію мосту і саме під ними проходять кофри з 26-ма кабелями.

Коротич не здається: аби пришвидшити роботи, йому потрібно буде запрошувати у відрядження до Вінниці більше працівників, що може призвести до здорожчання проекту. На цьому моменті вже не стримався Сергій Моргунов:

  • Не потрібно нам розповідати, що вам когось треба відряджати і так далі. У Вінниці вистачає підприємств, які можуть бути субпідрядниками і виконати частину робіт без усіляких “відряджень”. Треба конкретно виконувати роботу в строк, а в разі чого – ось є Микола Вікторович (Форманюк, – ред.), він може швидко вам “навести різкість”.

Як з’ясувалося, найважливіша задача і основний “головний біль” чиновників та мостобудівників: завершити більшість “верхніх” робіт до настання осінніх холодів, адже більшість робіт можна проводити лише при середньодобовій температурі +5 градусів тепла. Якщо до цього часу генпідпрядник не впорається з оновлення проїжджої частини – рух по мосту у цьому році може не відкритися.

  • Ми до кінця року маємо впоратися, – запевняє Валерій Коротич. – А кінець року у мене – це приблизно 23 жовтня.

Поруч кілька журналістів та охоронців спирається на огорожу мосту, Валерій Коротич майже кричить:

  • Не робіть цього, ви що! Там же уже все прогнивше, їх потрібно замінювати! Туди взагалі краще не підходити.

Огорожа й дійсно виглядає страхітливо і загрожує щомиті впасти під натиском кількох людей.

Зрозумівши, що конкретики сьогодні добитися буде важко, Моргунов підійшов до преси зробити заяву.

  • Ми бачимо, що стан споруди дуже поганий. Фактично, ідеться про повну перебудову мосту. Крайні балки на межі падіння, 16 арок потрібно повністю відновити – це великий пласт роботи. Але ми маємо нарешті побачити графік виконання робіт від генпідрядника і постійно його контролювати. Ми до зими міст повинні відкрити – крапка.

За словами міського голови, питання відсутності коштів сьогодні не стоїть. “Немає зараз проблеми в наявності коштів, це не 90-ті роки, коли всі працювали в борг. Можуть бути певні відстрочки по проплаті, але це нормальне явище під час реалізації подібних проектів”, – сказав Сергій Моргунов.

З його слів, може бути і здорожчання реконструкції, однак влада “шукатиме можливості вирішити і ці питання”. “Головне – аби були виконані усі умови контракту з боку виконавців робіт”, – підсумував мер.

  • Шкода, що у Вас сьогодні мало часу, не про все встигли поговорити, – сказав Сергію Моргунову Валерій Коротич, коли міський голова вже збирався полишати об’єкт.
  • А я до Вас ще буду приїжджати, не переживайте. І по суботах теж, – майже на ходу відповів мер Вінниці.

ОФІЦІЙНО:

Загальна вартість реконструкції мостової споруди за результатами проведеного тендеру  – 56 495 000 грн. Джерела фінансування: проект реалізується за рахунок співфінансування з Державним Фондом регіонального розвитку (90% – кошти Фонду, решта – частка міського бюджету).

З метою збільшення вантажопідйомності мосту з врахуванням рішень з реконструкції мостового полотна проектом передбачено:

підсилення залізобетонних арок прогонових будов залізобетонною обоймою;

підсилення колон рамних надбудов опор моста залізобетонними обоймами;

підсилення ригелів рамних надбудов опор моста залізобетонними «рубашками»;

підсилення стійок надарочних конструкцій металевими обоймами;

підсилення ригелів надарочних конструкцій завдяки влаштуванню розвантажуючих залізобетонних діафрагм;

заміна крайніх найбільш пошкоджених балок проїзної частини мосту та підсилення існуючих балок, що не змінюються;

підсилення всіх балок проїзної частини мосту завдяки влаштування залізобетонної накладної монолітної плити;

відновлення пошкоджених бетонних поверхонь існуючих залізобетонних конструкцій (опор, ригелів, балок тощо) матеріалами типу Sika Mono Top – 412 NFG та торкретбетоном;

антикорозійних захист та естетичне фарбування підсилених та відремонтованих конструкцій акриловим покриттям типу Sikagard – 680 S betoncolor.

відновлення підходів до мосту з влаштуванням перехідних плит, лежнів, дренажів;

влаштування залізобетонних службових сходів на підходах мосту;

влаштування а/бетонного покриття проїзної частини по мосту.

Окрім інформації по реконструкції мосту, міський голова розповів про ще кілька новин, що стосується оновлень міської дорожньої інфраструктури. Про це читайте сьогодні в наших наступних публікаціях.

Фото Андрія Завертаного