У Вінниці впроваджують цюріхський стандарт доступності для трамвайних зупинок
Публікація 19 Листопада 16:31
У Вінниці розпочали впровадження нового цюріхського стандарту доступності під час облаштування трамвайних зупинок. Наразі облаштовують зупинку імені Олександра Музики. Мета – зробити процес пересування містом комфортним для всіх категорій пасажирів, зокрема людей з інвалідністю, батьків з маленькими дітьми та людей старшого віку.
Про це повідомляє «Вежа» з посиланням на Вінницьку міську раду.
Нова модель передбачає мінімальну різницю у висоті між підніжкою трамваїв і платформою зупинки. Платформу зупинки піднімуть до 30 см, завдяки чому підніжка трамваїв – насамперед «Tram 2000» – зможе опускатися майже врівень із поверхнею зупинки.
Також передбачається облаштування підвищених бордюрів, смуги тактильної плитки для кращої орієнтації людей з порушенням зору та оновлення павільйонів зупинки.
Впровадження змін здійснюється за участю швейцарських фахівців з мобільності, які допомагають адаптувати інфраструктуру під сучасні стандарти доступності.

Директор департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради Юрій Семенюк пояснює, що нова зупинка враховує як наявний парк трамваїв, так і подальші його оновлення:
– Це одна з перших зупинок, де ми впроваджуємо нові підходи. Нещодавно схожі роботи завершились на трамвайній зупинці «Лісопарк». Тепер продовжуємо реалізовувати нові стандарти доступності на трамвайній зупинці імені Олександра Музики. В межах робіт, завдяки підняттю платформи, відстань між підніжкою трамвая та платформою зупинки максимально зменшується. На даний час це рішення найкраще працює з трамваями Tram-2000 і враховує не лише наявну на сьогодні ситуацію з транспортом, а й також розраховане на подальше оновлення трамвайного парку. Тобто ми не просто оновлюємо зупинки, а й робимо це в комплексі з іншими заходами, які мають одну мету – зробити пересування містом максимально зручним.
Як наголошує Директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін, підняття платформ – це частина загального процесу оновлення громадського транспорту:
– Піднімаємо платформи не просто для ремонту. Це підготовка до нового транспорту, який заходить у місто. Коли буде більше низькопідлогових трамваїв, посадка стане значно простішою — без великих перепадів висоти. Це важливо і для людей старшого віку, і для пасажирів на кріслах колісних і для батьків з дитячими візочками. Ми паралельно працюємо над модернізацією Tram-2000 і над тим, щоб зупинки підходили під їхній рівень. Швейцарські колеги допомагають нам технічно, тому рухаємося швидше й впевненіше», – додає Андрій Сорокін. Ще в 2006 році у місті за ініціативи тодішнього міського голови Володимира Гройсмана затвердили програму «Вінниця зручна для всіх». З того часу місто системно втілює принципи доступності в публічному просторі.
Амбасадорка безбар’єрності Вінницької міської ради, голова ГО «Гармонія» Людмила Нецкіна нагадує, що у місті поступово роблять транспорт доступнішим:
– Якщо до цього була проведена чимала робота щодо забезпечення доступності тролейбусних зупинок, то нині роботи також виконуються і на трамвайних. Наразі в місті уже завершені роботи з адаптації за новими стандартами зупинки «Лісопарк» і цей досвід надалі буде поширюватися й на інші об’єкти. Ця зупинка виконана так, що відкидний пандус, як у випадку «VinWay», перебуває на рівні з платформою, таким чином практично не буде кута нахилу. Це доволі зручне та вдале рішення, яке уже сьогодні полегшує доступ до трамваїв цього типу. А у майбутньому, при облаштуванні низькопідлогової вставки в трамваях Tram-2000, підніжка цього типу трамваїв буде перебувати на одному рівні з платформою, що дозволятиме людям на кріслах колісних потрапляти в салон та залишати його без сторонньої допомоги.
Паралельно триває співпраця з Посольством Швейцарії та фахівцями транспортної компанії Цюриха. Так, експерти досліджують питання адаптування платформ під низькопідлогові трамваї та допомагають впроваджувати кращі практики міської мобільності.
Фото – Вінницька міська рада
Дякуємо!
Тепер редактори знають.