Публікації за датами

  • 13 Травня/ 11:43

    Публікація13.05.2511:43

    Автор:admin

    Чи справді дитині потрібно домашнє завдання в молодших класах?

Новини

Відповідно до принципів Нової української школи, домашні завдання не є обов’язковими. Учням 1-2 класу їх не задають і не записують у журнал. 1 клас вважається адаптаційним періодом для дитини, під час якого вона має звикнути до шкільного режиму та навчитися сприймати інформацію на уроках. Учням 3-4 класів домашнє є рекомендованим, принаймні вчитель повинен фіксувати його в журналі.

На практиці вчителі, як правило, дають певний матеріал для самостійного опрацювання, починаючи з 2 класу. Якщо дитина має додаткові заняття з репетитором, педагог також дає певні практичні вправи. Яка користь і шкода від домашніх завдань молодшим школярам – читайте далі в нашому матеріалі.

Яким має бути завдання додому: поради досвідчених вчителів

Більшість викладачів початкової школи схиляється до важливості таких завдань. Адже самостійне опрацювання матеріалу в будь-якій формі допомагає:

  • закріплювати знання через посилення нових нейронних зав’язків
  • надолужити матеріал, який був упущений під час уроку
  • застосовувати теоретичні знання на практиці
  • розвивати критичне і творче мислення
  • формувати відчуття відповідальності й розуміння тайм-менеджменту

Для школярів 2 класів домашні завдання, якщо вони є, мають бути максимально простими, але корисними. Наприклад, прочитати вірш чи скоромовку, вписати пропущені слова або цифри, відгадати загадку, доповнити речення тощо.

Вчителі НУШ наголошують: потрібно давати дітям такі завдання, які вони будуть виконувати з охотою та цікавістю. Тому педагоги часто складають певні креативні завдання ігрового формату. Адже такий формат найбільше захоплює увагу дитини. Приклади нестандартних завдань для учнів 3-4 класу:

  • Опиши казковий епізод з улюбленими героями, використовуючи прикметники.
  • Подумай над запитанням на логіку: «Коли ми дивимося на цифру «2», але кажемо «10» ?»
  • Доповни математичну піраміду/числовий лабіринт пропущеними цифрами.
  • Заповни квадрат доданків.
  • Розв’яжи логічні задачки за малюнками.

В усякому разі завдання має бути таким, що сприяє повторенню матеріалу, прикладному використанню знань та формуванню природного зацікавлення предметом.

4 неправильні стратегії щодо складання домашніх завдань

Педагоги 1-4 класів іноді можуть припускатися певних помилок, що може призвести до втрати дитиною інтересу працювати самостійно.

  1. Занадто багато завдань, що може призвести до перевантаження дитячої психіки. Норма для 2 класу – 1 просте, невелике за обсягом завдання, виконання якого займає не більше 10 хвилин.

Для 3 класу – 2 завдання, виконання яких займає не більше 10-15 хвилин.

Для 4 класу – 2-3 завдання, на які максимально можна витратити не більше, як 30 хвилин.

  1. Повна відсутність домашніх завдань для 2-4 класів. Ще одна крайність. Це може призвести до дуже поверхневого засвоєння матеріалу та відчуття непотрібності предметів. Завдання можуть даватися не після кожного уроку, однак їх наявність та перевірка під час наступного уроку необхідні для здобуття якісних та міцних знань.
  2. Однакові завдання для учнів різних рівнів. Якщо в класі є діти з дуже різними рівнем здібностей та сприйняття, варто готувати для них окремі завдання, враховуючи їх рівень знань та інтереси.
  3. Неправильна мотивація до виконання домашніх завдань. Не слід наголошувати на обов’язковості виконання, краще зацікавити дітей незвичним процесом або форматом завдання. Учні 7-10 років особливо чекають, що їхні старання будуть оцінені. Тому можна використовувати принаймні мотивувальні наліпки.

Отже, домашні завдання можуть бути дуже корисними. Треба лише доцільно підбирати чи складати вправи та давати вичерпні вказівки щодо виконання.

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

author avatar
admin
Технічний адміністратор сайту
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть
Ctrl+Enter

Дякуємо!

Тепер редактори знають.