Вінницька міськрада оголосила обговорення проєкту рішення щодо здорожчання проїзду в “маршрутках”. Пропозиції та зауваження щодо цього можна надсилати до 19 квітня.
Нагадаємо, що на початку лютого вінницькі маршрутні перевізники попросили міську владу підняти тариф на проїзд у маршрутках до 12 гривень. Таке рішення вони аргументували зменшенням рентабельності маршрутних перевезень, зростанням мінімальної заробітної плати та цін на паливно-мастильні матеріали та запчастини. І сьогодні, 19 березня, на сайті Вінницької міської ради опублікували текст проєкту регуляторного акту – “Про внесення змін до рішення ВК МР від 31.01.2012 № 203 (зі змінами)”.
Цим Проєктом (на період дослідження функціонування нової маршрутної мережі) пропонується встановити такі тарифи:
1) тариф на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі на території Вінницької міської територіальної громади (крім маршрутів №25Н (нічний з 2200 до 600), №30А, №30Б, та №33А) у розмірі 10 грн за одну поїздку пасажира;
2) тариф на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі №25Н (нічний з 2200 до 600), №30А, №30Б та на території Вінницької міської територіальної громади у розмірі 12 грн за одну поїздку пасажира.
Якщо цей Проєкт ухвалять на Виконкомі, рішення набере чинності не раніше ніж 1 червня 2021 року. Однак починаючи з 19 березня і до 19 квітня в міську раду можна надсилати пропозиції та зауваження щодо тексту цього Проєкту. Їх прийматимуть у паперовому або в електронному вигляді за адресою: Департамент економіки і інвестицій Вінницької міської ради, м. Вінниця, вул. Соборна, 59 та на e-mail: [email protected].
Серед цілей прийняття такого рішення (підвищення тарифів) у міській раді називають:
– забезпечення балансу інтересів перевізників,
– приведення тарифів на перевезення пасажирів до економічно обґрунтованого рівня,
– забезпечення стабільних, якісних та безпечних транспортних послуг на території Вінницької міської територіальної громади на умовах ведення беззбиткової господарської діяльності перевізників.
Крім цього у міській раді проаналізували регуляторний вплив і запропонували три альтернативні способи досягнення цих цілей.
Альтернатива 1 – Збереження діючих тарифів
Вигоди: збереження тарифів на теперішньому рівні.
Витрати: погіршення якості послуг з перевезення пасажирів через зменшення кількості рейсів, зменшення надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) 1
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу: не забезпечить досягнення цілей та розв’язання вищезазначених проблем.
Альтернатива 2 – Передбачення в бюджеті ВМТГ компенсації
(на покриття збитків перевізників від неповного відшкодування економічно обґрунтованих витрат у тарифах без їх зміни)
Вигоди: збереження тарифів на теперішньому рівні, можливість ведення беззбиткової діяльності.
Витрати: додаткове навантаження на бюджет ВМТГ, ризик недоотримання компенсації на покриття збитків в зв’язку з дефіцитом коштів у бюджеті ВМТГ.
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) – 2.
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу: неповністю забезпечить досягнення цілей та розв’язання вищезазначених проблем.
Альтернатива 3 – Підвищення тарифів за рахунок впровадження регуляторного акта
Вигоди: можливість ведення беззбиткової діяльності, покращення якості надання транспортних послуг.
Витрати: збільшення витрат на оплату проїзду.
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) – 4.
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу: забезпечить досягнення цілей та розв’язання вищезазначених проблем.
Детальніше із текстами Проєкту та аналізу альтернативних рішень можна ознайомитися за ЦИМ посиланням (два документи в кінці сторінки). Зауважимо також, що чинні тарифи на перевезення пасажирів у маршрутних таксі Вінниці встановлені у 2018 році.
Фото – vinnytsia.visti.live
Дякуємо!
Тепер редактори знають.