15 років на отримання прибутку або інновації понад усе: lifecell розповідає про досвід роботи в Україні

21:46
Автор: Vежа
Become a Patron!

Партнерський матеріал

У 2005 році на українському телеком-ринку з’явився оператор life:). Новий гравець не лише посунув лідерів галузі, але й став задавати тренди. Про курс на інновації та шлях до отримання прибутку довжиною у 15 років йдеться у статті.

Успіх завдяки інноваціям 

Новому гравцю на усталеному ринку завжди не легко. У 2005 році бої за абонентів вже майже вщухли, і коли з’явився life:), ринок українського мобільного зв’язку був розподілений між двома потужними операторами. Тож новачку довелося буквально торпедувати галузь. А щоб досягти успіху, команда life:) зробила ставку на інновації. 

Однією з нових для українців послуг від нового оператора став сервіс МелоРінг, що дозволяв замість стандартних сигналів виклику програвати мелодію.

Наразі вже мало хто пам’ятає, що колись такої можливості не було. Далі були й інші інновації: запуск  Мобільного TV для перегляду потокового відео на мобільному пристрої, послуги «Мобільна бізнес-пошта», що стала справжнім проривом у бізнес комунікації, адже дозволяла отримати доступ до робочої пошти з мобільного телефону.

life:) першим на українському ринку запустив стартові пакети із подвійним стандартом SIM-карти. Після ребрендінгу у 2015 році компанія продовжила курс на інновації. Унікальною розробкою lifecell стала система масового оповіщення «ENS», яку пізніше було передано департаменту кіберполіції Національної поліції України у безстрокове та безоплатне користування. Компанія першою серед мобільних операторів створила систему онлайн-ідентифікації своїх абонентів. Інноваційний сервіс самообслуговування “віртуальний помічник” став не лише унікальним продуктом, але й отримав золоту нагороду на всесвітньому конкурсі Top Ranking Performers 2017 в Лондоні.  Можна сміливо зазначити,  що більшість послуг, які сьогодні здаються для нас звичними, запровадив на українському ринку саме lifecell. 

Окрім роботи над запуском нових сервісів lifecell постійно інвестував у розгортання мережі та її модернізацію. Так у 2016 році lifecell став одним із лідерів за географічним покриттям 3G в Україні, у 2018 році – запустив швидкісний зв’язок 4G у найбільшій кількості обласних центрів України, а 2019 першим в Україні почав тестувати зв’язок нового покоління 5G. Долучився lifecell і до побудови мережі Інтернету речей.

Тарифні війни

Зброєю lifecell у битві за місце на ринку мобільного зв’язку стали не лише інновації. Щоб досягти успіху, потрібно було зважитися на переворот у галузі, і оператор його зробив. Вперше на українському ринку оператор запустив тариф з безкоштовними дзвінками у мережі – “Вільний life:)” . Це сталося у 2006 році, лише через декілька років після того, як українські абоненти перестали сплачувати за вхідні дзвінки. 

Іншим операторам довелося також запроваджувати тарифи з нулем у мережі, для захисту власних інтересів вони встановили високу вартість дзвінків на номери інших операторів. Це призвело до того що виникли окремі групи людей, які надавали перевагу одному оператору. Сформувався так званий “клубний ефект” – явище, коли людина обирає оператора в залежності від того, яким оператором користується його найближче оточення (сім’я, друзі, колеги, односельчани).

Наступним кроком lifecell у війні за зменшення тарифів стала боротьба за зниження ставки інтерконекту. Ставка інтерконекту — це ціна, яку сплачує один мобільний оператор іншому, коли його абонент зателефонує на мережу цього оператора. Ставка інтерконекту регулюється державою. Саме високою ставкою інтерконекту великі оператори пояснювали те, чому дзвінки на номери інших операторів невиправдано дорогі. Основні оператори розгорнули масштабну операцію за збереження високої ставки інтерконекту, а отже і за збереження “клубного ефекту”. Ситуацію вдалося переломити лише у 2015 році, коли завдяки зусиллям life 🙂 ставку було переглянуто та знижено. Наразі вона складає 12 копійок і lifecell продовжує боротися за її зниження. 

У 2017 році lifecell започаткував еру безлімітного мобільного Інтернету. Оператор запропонував тариф “Жара” з майже безлімітним доступом до Інтернету (10 Гб в місяць + 10 Гб в сервісах Megogo. Divan.tv, Youtube, Oll.tv, а також  безліміт на Facebook та спілкування у месенжері BIP). Цей крок очікувано спровокував появу вигідних тарифних планів з безлімітним інтернетом у інших операторів. А отже lifecell знову задав новий тренд.

 

Результати 2020 року

2020 рік висвітлив цілу низку проблем, та показав, що бізнес має бути соціально відповідальним. З початком карантину lifecell зробив безкоштовними дзвінки на номери гарячої лінії МОЗ, Центру громадського здоров’я, МЗС, Урядового контактного центру і НСЗУ та на номер вебресурсу «ДРУГ». Оператор також запропонував послугу “екстрений віртуальний номер BiP”, що дозволяє приймати та робити дзвінки з українского номеру але без фізичної SIM-картки. Така послуга стала в нагоді українцям, яких епідемія коронавірусу застала за кордоном. 

Підтримував lifecell під час карантину і медичних фахівців.  Щоб надати їм можливість вільного спілкування, оператор нараховував на номери медпрацівників 20 ГБ інтернету та 1500 хвилин для дзвінків на міські та мобільні номери по Україні.

З метою протидії корупції lifecell та Національне агенство з питань запобігання корупції запустили спільний проєкт «Телеком проти корупції». Мета проєкту – стимулювати учасників телеком-ринку і владу  дотримуватись вимог законодавства та бути неупередженими у своїй діяльності. 

В поточному році компанія вперше вийшла на чистий прибуток з початку роботи на українському ринку в 2005 році. У планах  lifecell і надалі інвестувати в Україну, продовжити трансформацію ринку та активно працювати задля подолання цифрового розриву. 

Дана стаття підготовлена за матеріалами інформаційно-новинного сайту “НВ”