Восени громадський транспорт Вінниці повністю перейде на безконтактну фіксацію проїзду

12:46
Автор: Дар'я Гоц
Become a Patron!

З 1 вересня громадський транспорт Вінниці переходить на безконтактну фіксацію проїзду. Відтак, пільговики мають користуватися своїми муніципальними картками, аби транспортна компанія розуміла, за яку кількість населення вони мають отримати відшкодування коштів. 

Сьогодні, 13 липня, у “Вінницякартсервіс” влаштували онлайн-брифінг, аби обговорити особливості проїзду пільгових категорій населення, видачу карток школярам та студентам, а також пояснити ситуацію з затримкою списання коштів з банківських карток.

Директорка підприємства Катерина Бабіна розповіла, що протягом останнього року до них звернулось понад 70 тисяч пільговиків, які бажали оформити Муніципальну картку вінничанина. Наразі вже близько 65 тисяч осіб їх отримали.

 

– З першого вересня весь муніципальний транспорт перейде на безконтактну оплату проїзду та фіксацію. Кожен, хто їде у транспорті, має реєструвати свій проїзд, приклавши картку до валідатора, – пояснила Катерина Бабіна.

Альтернативні засоби розрахунку за проїзд також залишаться. А це: sms на номер 877, за допомогою QR-кодів, банківською карткою, телефоном з підтримкою технології NFC. Водночас, фіксація пасажирів за допомогою Муніципальних карток має чимале значення для “Вінницької транспортної компанії”.

– Ми багато років не отримуємо коштів за пільгові перевезення від держави. Це дуже болюче питання, – додав директор транспортної компанії Михайло Луценко. – Тому, з впровадженням електронного квитка, цю проблему можна вирішити, адже є люди, які мають право безкоштовного проїзду й цим правом забезпечені, але за них хтось має платити кошти. Тому, для того, щоб отримати кошти, за пільгові категорії пасажирів, потрібно мати інформацію скільки людей перевезено і яку компенсацію з бюджету “Вінницька транспортна компанія” повинна отримати.

Для того, щоб можна було провести облік пільговиків та отримати компенсацію за їхнє безкоштовне перевезення, необхідно, аби пасажири, які мають право безоплатного проїзду, фіксували свої поїздки через валідатори.

– Таким чином людина, їдучи у транспорті, забезпечує свою “відмітку”, а маючи звіт наприкінці місяця, громада може з бюджету надати “Вінницькій транспортній компанії” ті гроші, які ми витратили на виконання цієї роботи. Це дуже важливо і люди повинні зрозуміти, що кошти, які ми отримуємо сьогодні з бюджету йдуть на обслуговування, ремонт та придбання нового рухомого складу, ремонт всієї інфраструктури, адже пасажири бачать лише транспорт, яким користуються. Для того, щоб цей транспорт їздив, його потрібно обслуговувати, ремонтувати й колії, й контактні мережі й так далі. Це дуже великі кошти. Кожна копійка, яка на сьогодні є, – на ціну золота.

До першого вересня “Вінницякартсервіс” залишилось видати ще близько 6 тисяч карток, які були замовлені раніше.

– Для того, щоб не було черг і щоб вам було зручно отримати картку, ми вирішили, що будемо повторно надсилати sms, – додала Катерина Бабіна. – Ті, хто отримали таке повідомлення, що картка виготовлена, запрошуються до нас в центр на Соборну, 36, щоб її отримати.

Проїзд школярів та студентів

Школярі та студенти мають право часткової пільги на проїзд. Наприклад, якщо для звичайного громадянина проїзний квиток на місяць коштує 340 гривень, то для учнів буде знижка 70% і коштуватиме 110 гривень. Для студентів проїзний буде з 50% знижкою й коштуватиме 170 гривень.

– Скоро розпочнеться навчальний процес. Для того, щоб економити кошти сімейного бюджету, пропонуємо оформити такі картки. Щоб було зручно й не виникало черг, ми плануємо, що з 1 вересня всі картки будемо передавати у навчальні заклади. Тоді за місцем навчання діти зможуть отримати свої замовлення, – додала Катерина Бабіна.

Списання коштів з банківських карток

Вже тривалий час вінничани дивуються й обурюються хаотичному списанню коштів з банківських карток. Іноді повідомлення про зняття коштів за проїзд у громадському транспорті надходить або серед ночі, або ж тоді, коли людина взагалі не їде у трамваї, тролейбусі чи автобусі.

– Списання відбувається із запізненням. Невеликим, але на сьогодні воно є. У більшості випадків ми самі знаходили громадян, які скаржилися, та надавали їм наші виписки: у першому стовпчику там було вказано дату та час поїздки, а у другому – коли відбулось списання коштів. Після того, як вінничани отримували виписки, жодних скарг до нас не надходило взагалі. Люди бачили, що списання були правомірні, – пояснила директорка “Вінницякартсервісу”.

Заступниця директора вінницької обласної дирекції АБ «Укргазбанк» Віта Горобець додала, що оплата проїзду схожа на розрахунок в магазині. Відмінність лише в тому, що в магазинах оплата відбувається онлайн, а в транспорті – оффлайн.

– Наприклад, ви прикладаєте картку до валідатора і бачите зелену галочку, що поїздка зафіксована. Цей факт передається до “Вінницякартсервісу”, а потім передається на торговий хост, який ідентифікує картку – якого банку та якої платіжної системи. Потім інформація йде на платіжну систему, а звідти – до банку. Коли інформація доходить до банку, тоді йде інформація про наявність коштів на рахунку. Якщо вони є, тоді гроші списують і операція вважається закритою. Якщо ж коштів немає, тоді відбувається повторне списання наступного дня, потім через три дні й потім наступна спроба через тиждень. Якщо до того часу ви картку не поповнили, тоді вона опиняється у блок-листі й періодично будуть проводитись списання до того часу, поки не буде завершено оплату.

Катерина Бабіна додала, що вже відомо про випадки, коли люди навмисно прикладають до валідаторів банківські картки, на яких немає коштів й намагаються таким чином їздити у транспорті безкоштовно. Банківську картку ж варто поповнювати протягом першого тижня, аби уникнути її блокування.

Інші проблеми з оплатою проїзду та поповненням карток

Катерина Бабіна додала, що якщо виникають проблеми з роботою sms-оплати за проїзд, тоді необхідно звертатись до мобільного оператора. Вони володіють інформацією про час, дату поїздки та номер транспорту, де було здійснено оплату. При проблемі з QR-кодами варто звернутись до “Приватбанку”. Вони також ведуть статистику про перевезення та де було здійснено оплату.

Минулого тижня у соцмережі з’явилась інформація про те, що у кіосках “Преса” почали поповнювати муніципальні картки щонайменше на 20 гривень, хоча раніше дозволялась будь-яка сума.

На наше питання щодо цієї ситуації у “Вінницякартсервіс” відповіли, що це питання вже вирішили й у кіосках знову можна поповнювати картки на будь-яку суму.

Валідатори у маршрутках

За словами Катерини Бабіної, з першого вересня відновлюють роботу зі встановлення валідаторів у маршрутних таксі міста. Ця робота затрималась через пандемію коронавірусу, оскільки чеське підприємство, яке забезпечує обладнанням вінницький транспорт також опинилось на карантині.

– З вересня ми продовжимо працювати з приватними перевізниками та продовжимо встановлювати табло на зупинках за нашим графіком. Вже 7 табло встановлено і ще 43 будуть встановлено найближчим часом.

До речі, відповіді на найпоширеніші запитання можна також отримати на сайті Муніципальної картки вінничанина ТУТ.

Читайте також: У вінницьких трамваях запровадили електронний квиток: як це працює?

Читайте також: Де купити вінницький електронний квиток: опубліковано мапу точок продажу

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.