Місто ідей: у чому секрет успіху бренду Вінниці

22:18
Автор: Проект ПРОМІС
Become a Patron!

У травні 2019 року у Вінниці представили новостворений бренд міста, розроблений за сприяння проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС). Концепція бренду оформилась у слоган «Вінниця — місто ідей».

Розробники вдало підкреслили те, що Вінниця сьогодні є містом із величезним потенціалом, де в комфортній і затишній атмосфері будь-які ідеї здатні прорости в успішний бізнес чи громадську ініціативу.

Дизайнери трансформували історичний герб міста в сучасний логотип: дві схрещені шаблі, що зображені на середньому гербі та символізують прикордонне розташування міста, спростили до лаконічних геометричних форм.

Також для Вінниці створили спеціальну систему шрифтів Vinnytsia City, яка метафорично поєднала в собі багату історію міста з його постійним прагненням до інновацій. Шрифти вирізняються характерним взаємопроникненням кириличних і латинських форм, завдяки чому стали впізнаваними. Над дизайном бренда Вінниці працювала агенція Fedorivодна з найвідоміших маркетингових компаній України. Команда розробників переконана, що обрана оригінальна верстка передає творчість і вільний дух, які завжди були притаманні місту. 

«На сьогодні ми розуміємо, що кожне місто може гідно конкурувати з іншими за ресурси, інвестиції, туристів і мешканців лише за умови втілення продуманого територіального маркетингу та брендингу. Ухвалення бренда міста для Вінниці — новий крок на шляху успішного зростання. Концепцію бренда «Вінниця — місто ідей» презентували 18 травня. Цього ж дня в місті святкували День Європи, тож на тематичних локаціях було організовано фотозони та роздавання брендованої сувенірної продукції. Також на імпровізованій дошці вінничани могли залишати свої ідеї щодо розвитку міста», — розповідає Олександр Вешелені, директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.

Оскільки бренд — це аудіовізуальна історія, то супровідним мотивом для позначення бренда міста обрали джазовий варіант «Щедрика» Миколи Леонтовича. Зважаючи на походження композитора, всесвітньовідома мелодія асоціюється саме з Вінницею. А для позначення суто вінницьких явищ і досягнень навіть придумали новий термін — «вінновації».

Створення дизайну бренда є складником Маркетингової стратегії міста, ухваленої у червні 2018 року, яку також було розроблено за сприяння Проекту ПРОМІС. Відтоді місто системно рухається до досягнення мети: формування унікального іміджу Вінниці як міста стійкого лідерства, справжнього та інноваційного, толерантного, збалансованого та гармонійного.

Ще на стартовому етапі роботи над маркетинговою стратегією стало зрозуміло, що наявний імідж Вінниці загалом позитивний. Цьому сприяли високий рівень якості надання муніципальних послуг, успішна робота великого бізнесу, регулярне проведення культурних подій, наявність унікальних туристичних об’єктів, досить розвинена міська інфраструктура. 

Попри перелічені переваги, Вінниця ще донедавна не мала яскраво вираженої ідентичності, яка б сприяла результативному позиціонуванню міста на національному й міжнародному рівнях. Поширеним був стереотип «міста фонтана «Рошен» чи «міста одного дня», де нецікаво залишатися надовше. Цілісної інформаційної політики щодо просування міста як продукту не було, тож настав момент розробити концепцію міського бренда та формувати потужну маркетингову кампанію.

«Вінниця — місто ідей» є брендом не лише для всіх містян, а й для туристів та інвесторів. Як і було задумано, нова айдентика вже охопила найрізноманітніші промоматеріали міста та повсякденні речі: сувеніри, одяг, транспорт, публічні місця, вивіски магазинів і кавярень. Бренд поступово проникає в міський простір: місцеві підприємці й організатори подій почали самостійно використовувати нову айдентику для підсилення іміджу своїх продуктів. Для зручності всіх охочих скористатися вінницьким брендом дизайнери створили сервіс «Вінницький генератор», де будь-які написи можна легко стилізувати спеціально розробленим декоративним шрифтом. 

Зазвичай результативність маркетингу та брендингу міст комплексно оцінюють лише через кілька років після початку впровадження, але Вінниця вже має перші успіхи, які можна простежити. Упродовж 2019 року вдалося не лише розкрити й результативно просувати туристичний потенціал міста, а й підсилити його новими проектами. Стимулювальним чинником туристичного розвитку стало створення департаменту маркетингу міста та туризму, який відстежує ефективність маркетингової стратегії та розробленого бренда. 

«Для успішного впровадження бренда міста ключовими є позитивна реакція й активне використання айдентики мешканцями, місцевим бізнесом і туристами, які відчувають себе амбасадорами бренда. Вінниця вже зараз є впізнаваною як «місто ідей» на всеукраїнському рівні. На міжнародних виставках і тематичних форумах вінницькі стенди вигідно вирізняються й запам’ятовуються. Тепер триває розробка комунікаційного плану просування бренда міста на внутрішні та зовнішні аудиторії, робота над створенням точки продажу брендованої сувенірної продукції в майбутньому туристичному хабі», — поділився Олександр Вешелені.

У 2019 році в місті було організовано різноманітні туристично привабливі заходи: влітку відбулися мистецькі вихідні «Ticket to the Sun» і «Вікенд мандрівників»; восени — День міста, Вінницький джазовий фестиваль Vinnytsia JAZZFEST, Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва AIR ГОГОЛЬFEST, стартували «Дні європейської спадщини», а наприкінці року у Вінниці офіційно відкрили 12 нових екскурсійних маршрутів. У стилістиці нового бренда здійснили реновацію екскурсійного трамваю City Tour, який представили вінничанам на День міста.

Також у Вінниці дбають про інновації для туристів. Восени презентували нове туристичне маркування, яке вже розмістили в найбільш населеному мікрорайоні Вишенька. Це інформаційні таблички з QR-кодами, що розповідають гостям Вінниці про популярні місця. У дизайні всіх табличок використано стиль бренда міста, розміщену інформацію подано українською й англійською мовами, а також продубльовано шрифтом Брайля. Додатково посилено комунікацію міста через сторінки Visit Vinnytsia в соцмережах, запущено інформаційно-туристичний сайт vinnytsia.city

«Дуже імпонує оновлена айдентика й імідж міста. Вони стали значно більш стильні, естетичні, небанальні. Загалом, не лише позиціонування, а насправді настрій міста змінився впродовж останніх року-двох: сюди хочеться приїздити погуляти, випити кави, ознайомитися з історією краю, повеселитися на міських святах. Неймовірно тішить, що в Україні стає дедалі більше локацій, де можна гідно провести час на вихідних чи коротких канікулах», — розповіла туристка Ольга Савчук, яка приїхала до Вінниці на вихідні з Києва.

У 2019 році шість рейтингових тревел-блогерів України створили сюжети про Вінницю. Перший туристичний проморолик міста «Вінниця — це про Win-Win» за 2 місяці ротації зібрав понад 430 тисяч переглядів. Представники департаменту маркетингу міста та туризму брали активну участь у промоційних і професійних заходах, серед яких міжнародні профільні виставки в Києві, Львові та польському місті Кельце, а також інші туристичні заходи по всій Україні.

«У 2019 році потік туристів до Вінниці значно зріс: туристичний збір порівняно з минулим роком збільшився вшестеро, кількість ночівель у готелях та хостелах міста зросла на 12 %, а відвідуваність музеїв перевищила 520 тисяч відвідувачів за рік. Подальше зростання цих показників потребує системних зусиль із боку муніципальних органів, бізнесу та громадськості задля реклами міста, розвитку інфраструктури й туристичної пропозиції», — зазначив Олександр Вешелені. 

Паралельно з розвитком туристичного складника Вінниця постійно поліпшує свій інвестиційний імідж. За даними Головного управління статистики у Вінницькій області, обсяг залучених прямих інвестицій в економіку міста на 1 жовтня 2019 року становив 143,2 млн доларів США. Інвестиції надійшли із 48 країн світу. З допомогою експертів Проекту ПРОМІС у 2018 році для Вінниці було розроблено важливий маркетинговий інструмент — інвестиційний портал Invest in Vinnytsia, який тепер також стилізовано відповідно до нового дизайну бренда міста, як і промоційні відеоролики, банери, стенди та інші матеріали. Результати 2019 року підтверджують інвестиційну привабливість міста та якісне впровадження бренда: з’явився індустріальний парк «Вінтер спорт», де побудують найбільший завод австрійського бренда HEAD, лідера з виробництва спорядження для зимових видів спорту; відкрився завод «НЕСС ЕСТЕЙТ», де вперше в Україні виробляють сонячні панелі в промислових масштабах; на території Вінницького індустріального парку вироблятимуть лецитин.

У партнерстві з Проектом ПРОМІС у Вінниці впродовж кількох останніх років було запроваджено низку різновекторних проектів та ініціатив, а також розроблено важливі програмні документи розвитку міста: Програма посилення конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва, Програма сприяння залученню інвестицій, стратегія простору для комунікації та партисипації «Місто змістів», підтримка інклюзивного підприємництва, а також згадана вище Маркетингова стратегія та розробка бренда. Отже, на зростання Вінниці спрямовано масштабні комплексні зусилля, які розкривають потенціал і підтверджують високу результативність міста ідей. 

Вінниця демонструє справді успішний приклад маркетингу та брендингу міста. Цьому сприяють згуртованість міської громади, ініціативність і постійна підтримка представників місцевої влади, виважена аналітика потреб міста та креативний підхід до вирішення завдань. Проект ПРОМІС активно співпрацює і з іншими містами-партнерами, допомагаючи їм розробляти маркетингові стратегії, будувати та просувати міські бренди. Адже в умовах сучасного світу, де міста та регіони конкурують за ресурси, поняття бренда території набуває колосального значення: вдалий маркетинг і брендинг допомагають містам не лише заявити про свою унікальність, а й ефективно сприяють їхньому економічному розвитку.

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.