У Вінницькій області виявили 32 нелегальні АЗС та одну нафтобазу, де обслуговувався транспорт вінницьких автовокзалів. За всіма фактами триває розслідування.
Про це сьогодні, 31 січня, на пресбрифінгу повідомив новопризначений прокурор Вінницької області Костянтин Мерімерін. З його слів, у ході відпрацювання правоохоронці внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18 кримінальних проваджень, які зараз розслідують ГУ НП та ГУ ДФС у Вінницькій області.
Костянтин Мерімерін також розповів, що в ході обшуків, на 10 АЗС було примусово вилучено обладнання, понад 39 тонн дизельного пального та понад 24 тонни скрапленого газу.
Незаконну торгівлю пальним у Вінницькій області масово почали відпрацьовувати з 27 грудня за дорученням уряду. Тоді ж було скоординовано роботу усіх правоохоронних органів, створено спільну робочу групу та 8 мобільних робочих груп.
Зі слів прокурора області, у Вінниці було виявлено не тільки найбільшу кількість нелегальних АЗС, а й нафтобазу, з якої вилучили 35 тонн дизельного пального.
Нам відомо, що з вказаної нафтобази обслуговувався автотранспорт на автовокзалах Західний, Центральний та Східний. Наразі досудове розслідування по вказаному факту триває, – зазначив Костянтин Мерімерін.
Щодо незаконних АЗС, то прокурор розповів, що одну з таких виявили по вулиці Максимовича. Під час обшуків там вилучили металеві бокси, які були приховані, та паливо-мастильні матеріали. Крім того, з його слів, під час перевірки виявилося, що дозвільні документи не відповідали дійсності, тому за цим фактом наразі також відбувається перевірка.
Ще один випадок – у районі вулиці Хмельницьке шосе, де діяв пункт продажу газу без ліцензій на право такої діяльності. Звідти правоохоронці вилучили 10 кубів газу.
Решту незаконних АЗС виявили у 13 районах області: Могилів-Подільському (4), Бершадському (3), Вінницькому (2), Жмеринському (2), а також Крижопільському, Липовецькому, Оратівському, Теплицькому, Тростянецькому, Тульчинському, Шаргородському, Чернівецькому та Хмільницькому (по 1).
Костянтин Мерімерін розповів, що АЗС діяли без дозвільних документів та ліцензій. Крім того вилучене на деяких обладнання було у такому стані, що “не витримує жодної критики”. Тож за таке “небезпечне обладнання” також будуть притягувати до відповідальності.
На сьогодні усі кримінальні провадження перебувають в стадії розслідування, призначені експертизи, які тривають. Крім того перевіряємо АЗС, де були сумніви щодо того, чи належні документи вони надали. Адже є встановлені факти, коли для отримання ліцензій надавали документи, які мають ознаки підробки: підроблені договори на обладнання, документи щодо права користування ділянками… – розповів Костянтин Мерімерін.
Прокурор зазначив, що робота по виявленню незаконної діяльності триває й надалі, тому небайдужих мешканців області просить повідомляти про подібні випадки.
Крім того є інтерактивна мапа, де можна побачити перелік нелегальних АЗС по всій країні, а також позначити ті АЗС, щодо яких є підозра у незаконній діяльності. Правоохоронці Вінницької області, зі слів Костянтина Мерімеріна, відпрацьовують усі позначення, які з’являються на цій мапі.
Також на цьому прес-брифінгу повідомили, що АЗС перевіряються й на предмет офіційного\неофіційного працевлаштування, адже були випадки, коли за документами на трьох цілодобових заправках працює всього дві людини, що є нереальним.
Зі слів Владислава Скальського, голови Вінницької ОДА, який також був присутнім на заході, це спрямовано на викорінення тіньового бізнесу.
Ми досягли з одного боку збільшення обсягів легальної реалізації пального (і це відмічено вже асоціацією нафтотрейдерів), з іншого боку – отримали усі підстави для того, щоб вимагати від нафтотрейдерів зменшення ціни. І якщо казати про реальні результати в масштабах країни, то станом на вчора ми маємо по основних операторах цього ринку -2,18 гривні по паливу А95 та -1,98 гривні по дизельному паливу. Це в середньому по Україні.
Ми з вами повинні розуміти, що акциз з пального – це основне джерело наповнення дорожного фонду, а потреби в реконструкції, модернізації, капітальному ремонті доріг відомі, – зазначив Владислав Скальський. – Хочу зазначити, що Вінницька область має найбільшу мережу місцевих доріг (7,5 тисяч кілометрів). Згідно з практичним досвідом, який в нас є за результатами минулого року, 1 кілометр, якщо комплексно реконструювати, коштує до 10 мільйонів гривень. Тому ви можете розуміти, яка величезна кількість грошей нам необхідна для того, щоб якомога швидше відновити якість наших місцевих доріг.
Також хотів би нагадати, що частина акцизного податку зараховується до місцевих бюджетів, і саме тому, коли здійснюється незаконний обіг пального, ці гроші фактично – вкрадені з бюджету громади.
Фото автора
Ілюстративне фото – s2.dmcdn.net
Дякуємо!
Тепер редактори знають.